Florida - rejsetips søges !
Fra : Rikke og Per

Dato : 15-01-01 20:51

Vi planlægger at rejse 14 dage til Miami i slutningen af februar.

Derfor er vi interesseret i at få gode tips og forslag til udflugter
Hvad der findes af tilbud i området - og hvilke muligheder er der for
sportslige aktviteter eks. Caving eller Whitewater Rafting.

Et besøg på Kennedy Space Center er allerede planlagt - der er opsendelse af
Discovery-rumfærgen mens vi er der ovre - jubiiii.

Rikke og Per

Fra : Falcon

Dato : 15-01-01 21:54

On Mon, 15 Jan 2001 20:51:17 +0100, "Rikke og Per"
<NOSPAMperikke@get2net.dk> wrote:

>Vi planlægger at rejse 14 dage til Miami i slutningen af februar.

Ja, ja bare gør mig misundelig

But seriously, Det er mit yndlingssted at holde ferie (kun 3 gange ind
til nu , så rigtig god tur.

>Derfor er vi interesseret i at få gode tips og forslag til udflugter

Jeg går ud fra i også vil uden for Miami området, så kør evt Sydpå til
Key West. Det tager ca 3 -4 timer efter hvor mange stop man vil gøre
undervejs. Jeg synes bestemt det er køreturen værd, bare at se en
solnedgang på The Keys er alle pengene værd.

Nord for Miami er der selvfølgelig Orlando, og når I har set jer mætte
i themeparks (DisneyWorld, Universal Studios, Sea World, MGM studios
m.m) så tag til Church Street Station om aftenen. Det er stedet det
sner, her er alt fra fed Country musik (min favorit) over Jazz, pop,
til Disco og meget mere. Kort sagt, noget for en hver smag.

>Hvad der findes af tilbud i området - og hvilke muligheder er der for
>sportslige aktviteter eks. Caving eller Whitewater Rafting.

Her er jeg på bar bund

>Et besøg på Kennedy Space Center er allerede planlagt - der er opsendelse af
>Discovery-rumfærgen mens vi er der ovre - jubiiii.

Det har jeg også bestemt mig til, at næste gang jeg skal til Florida,
vil jeg prøve om jeg kan få det til at passe med en opsendelse.
Det må være en kanon oplevelse.

>Rikke og Per

mvh. Jørn

Rigtig God Tur.

BTW. Jeg har en Video om Florida, hvis det har interesse. (faktisk 3
stk. 1 købe og 2 homemade?

Fra : Mogens

Dato : 15-01-01 22:37

Rikke og Per wrote:

> Et besøg på Kennedy Space Center er allerede planlagt - der er opsendelse af
> Discovery-rumfærgen mens vi er der ovre - jubiiii.

Så sørg for at få en speciel billet, så I kommer tættere på.
http://www.store.yahoo.com/kennedyspacecenter/index.html

Hvis I ser det fra Kennedy Spacecenter, tager det 10 sekunder, så er den
væk. Før opsendelsen er der billeder fra rumfærgen og der fortælles om
runfærgen og svares på spørgsmål. Der bliver kaldt ud til transporten,
hvis I har købt de specielle billetter.

Mogens

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 16-01-01 09:58

Hej,

Rikke og Per skrev i meddelelsen <4AI86.369$AT1.9603@news.get2net.dk>...
> [...]
>Hvad der findes af tilbud i området - og hvilke muligheder er der for
>sportslige aktviteter eks. Caving eller Whitewater Rafting.

Ikke nogen. Florida er en flad sandtange, og derfor er der ingen huler eller
brusende floder. Dykning og fiskning er derimod oplagte muligheder.

Hvis Caving og Rafting er vigtigt for jer, så vendt med at rejse til sommer,
og så tag til Colorado. Lækker, lækkert sted.

I skal se Everglades. Stor oplevelse. Husk også vestkysten. Den glemmer
mange, men har mange spændende naturoplevelser og nogle ret gode themeparks.
Desuden er byerne og kulturen en smule anderledes. Der ligger et par gamle
byer (har glemt navnene).

Venlig hilsen

Kennet

Fra : Balslev

Dato : 17-01-01 14:52

Hejsa

> Ikke nogen. Florida er en flad sandtange, og derfor er der ingen huler
eller
> brusende floder.

Det er ikke helt korrekt, der findes huler i Florida. De fleste er dog fyldt
med vand, hvorfor det er en oplagt at dykke i dem. De fleste huler ligger i
"the panhandle" eller i midterste Florida.

// Balslev

Fra : Christian Lyng

Dato : 16-01-01 11:12

Er der egentligt nogle danske rejsebureau som sælger rejser til Florida,
Larsen gjorde for nogle år siden, med hvor vi gav ca kr. 4000,- pr næse, med
bil (man skulle betale forsikringerne) og en overnatning, det var 14 dage.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 16-01-01 11:59

Christian Lyng skrev i meddelelsen
<29V86.550$g8.3634108430@news.euroconnect.net>...
> [...]
med
>bil (man skulle betale forsikringerne) og en overnatning, det var 14 dage.

Larsen gør det stadigt, men ikke helt så billigt. Konkurrencen er ikke så
hård. Det kan gøres næste lige så billigt ved selv at arrangere det.
Specielt da bilen ikke er så billig. Man skal selv betale forsikringerne og
de kan godt være en meget stor del af prisen. Vi skulle have været med
Calypso, men de gik konkurs. Vi arrangerede derefter selv turen, som ikke
blev meget dyrere.

Kennet