Brystformindskende operation
Fra : Anne1965

Dato : 09-11-01 15:45

Hej. Jeg er en pige midt i 30'erne som overvejer kraftigt at gennemgå en
brystoperation. Er her nogle som har gennemgået det? Og hvornår kan man
gå på arbejdet igen? Og betaler staten altid? Mvh. Anne / 100-H
(Ajac65@hotmail.com)tjæler
hjelme?

http://www.kandu.dk/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-11-01 00:15

Anne1965 wrote:

> [...]
> brystoperation. Er her nogle som har gennemgået det? Og hvornår kan man
> gå på arbejdet igen? Og betaler staten altid? Mvh. Anne / 100-H

Jeg har ikke selv, men min mor har. Hun var sygemeldt 2 måneder, men det
kommer jo også an på hvad man laver. Hvis du vil høre mere om hvad hun
har fortalt, må du gerne skrive til mig privat.

/Trine

Fra : Henning

Dato : 10-11-01 11:20

"Anne1965" <Anne1965.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> brystoperation. Er her nogle som har gennemgået det? Og hvornår kan man
> gå på arbejdet igen? Og betaler staten altid? Mvh. Anne / 100-H

Så vidt jeg er orienteret, betaler det offentlige
kun til plastisk-operationer, hvis pågældendes
egen læge henviser til sligt, på grund af enten
psykiske eller fysisk-medicinske grunde til at
få foretaget et givent indgreb, ved psykiske
grunde, er det lige før du skal være moden
til indlæggelse på et sindssyge-hospital, før det
offentlige vil betale, men udsagn om seksuelle
problemer i et forhold, har jeg også hørt, er valid
årsag til en offentlig betalt operation.
ved fysiske grunde, er det ofte ryg problemer der
er grunde nok, da for store-tunge bryster kan
være invaliderende og skabe ryg-problemer

MVH
Henning

Fra : Sott

Dato : 10-11-01 11:44

"Anne1965" <Anne1965.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Hej. Jeg er en pige midt i 30'erne som overvejer kraftigt at gennemgå en
> brystoperation. Er her nogle som har gennemgået det?

Nej, men jeg har været noget af processen igennem.

> Og hvornår kan man
> gå på arbejdet igen?

Som nævnt andet sted - det afhænger af hvilket arbejde
du har.

> Og betaler staten altid?

Nej.

> Mvh. Anne / 100-H

Nu hiver jeg lige fat i din signatur, og håber ikke, at du
tager dig det for nær.

Hvis det offentlige skal betale, kræves det at du er "normal-
vægtig" (kommer an på højde osv.).
Jeg skulle tabe mig til 60 kg - jeg er 169 cm høj.

Jeg bider så mærke i, at du har en forholdsvis stor omkreds.
Det kunne sagtens tænkes, at dine bryster ville blive mindre,
hvis du tabte dig (nu ved jeg ikke om du er overvægtig, jeg
teoretiserer blot).

Jeg er f.eks. overvægtig nu, bruger 80-H (nogle gange G-skål).
Jeg ville ikke kunne få en operation betalt, før jeg har tabt mig
- og så er det sandsynligt, at brysterne også er blevet mindre
af "sig selv".

Dertil vil jeg gerne lægge, at jeg selv ville blive ked af det, hvis
jeg havde fået opereret brysterne mindre, og så efterfølgende
tabte mig, og derved måske endte med forholdsvist små bryster.
Ude af proportion med min øvrige kropsbygning. Så jeg kan
godt forstå, at lægernes holdning er, at man skal have "gjort
en indsats selv" først.

Til sidst vil jeg tilføje, at jeg faktisk er glad for mine brysters
størrelse - især nu, da jeg har fundet ud af, at jeg godt kan få
bh'er der sidder rigtigt godt, holder godt og får dem til at se
godt ud

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Anne1965

Dato : 10-11-01 17:51

"Sott" skrev d. 10-11-01 11:44 dette indlæg :

> [...]
> størrelse - især nu, da jeg har fundet ud af, at jeg godt kan få
> bh'er der sidder rigtigt godt, holder godt og får dem til at se

Hej Søs

Tak for din besvarelse.

Jo, jeg er meget overvægtig, ca 135 kg fordelt på 180 cm. Er nu godt
klar over at vægttab vil ændre på min barms størrelse. Har nu inden for
de sidste år tabt en del i vægt, men vil aldrig komme ned i "normal"
størrelse. Havde nu hørt noget om at hvis man har svære fysiske
problemer kunne en operation finde sted alligevel, hvilket jeg havde
håbet. Har nu ikke selv undersøgt sagen nærmere.

Dog rart at høre at du er tilfreds med dine bryster selvom du er i den
størrelse, det må jeg kunne lære noget af

Mange hilsner Anne
E-mail: ajac65@hotmail.com

http://www.kandu.dk/

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 11-11-01 13:42

Hej Anne.
> gennemgå en

jeg har ligeledes været en del af processen igennem. på grund af
slid i nakke og ryg - men valgte selv opreation fra, da ingen læge
ville give mig noget som helst på skrift omkring hvor store mine
chancer var for bedring bagefter. Det skal lige nævnes at jeg
aldrig har været "ked" af min barm - blot irriteret over at jeg
altid skal sy tøjet selv hvis det skal sidde ordentligt.

Grunden til at en normal vægt forlanges er ( ifølge den
privatklinik jeg var indstillet til operationen på) at man ved at
operere i stor overvægt, skal operere i en bunke fedt og derved
ikke kan se ordentligt hvad man egentligt skærer væk, hvorved man,
hvis der på et senere tidspunkt sker et vægttab, så kan brysterne
få særdeles forkerte og uheldige faconer.
> [...]
havde
> håbet. Har nu ikke selv undersøgt sagen nærmere.

Dine fysiske problemer kan du lære at fjerne selv ved stor fysisk
træning - jeg lærte det af en pragtfuld fysioterapeut - samt
afspænding og udspænding. Det kræver en stor indsats, men er til
gengæld ikke forbundet med andet end velbehag og stor
selvtilfredshed ( en sund sjæl i et sundt legeme) DU må gerne
kontakte mig direkte hvis du ønsker oplysninger omkring træning
m.m.

> Dog rart at høre at du er tilfreds med dine bryster selvom du er
i den
> størrelse, det må jeg kunne lære noget af
Smiler...........vi er mange der er tilfredse med vores bryster -
uanset størrelsen, de passer jo til os;)

Kærlige hilsner
J¤mfruen)
Alternativ behandler