Unlock til ucom modem
Fra : Mette Pedersen & Jac~

Dato : 09-11-01 15:01

Jeg ved godt at det ikke er et mobil spørgsmål, men jeg har et ucom modem
som er operatørlåst til Telia. Kan det unlockes??????

Jacob Bjerg
7g@os.dk

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 10-11-01 02:13

"Mette Pedersen & Jacob Bjerg" <7g@os.dk> wrote in

> Jeg ved godt at det ikke er et mobil spørgsmål, men jeg har et ucom modem
> som er operatørlåst til Telia. Kan det unlockes??????

Det kan godt være dette er et dumt spørgsmål men hvad er det? Ja, et modem
men hvad og hvordan? Link?

/bm

--
Skal du have unlocked din telefon?
Dette kan jeg klare... det koster 67,50 kr...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-11-01 02:40

Boris Mathiasen skrev:

>Det kan godt være dette er et dumt spørgsmål men hvad er det? Ja, et modem
>men hvad og hvordan? Link?

Nogle modemer er blevet solgt billigt (som mobiltelefoner), hvor de så
har været operatørlåst. Et Telia-modem kan således kun ringe op til
1010-numre (måske endda kun 1010-modempuljerne).

Det er set både med Telia, WorldOnline og andre. Det kan godt lade sig
gøre at fjerne denne lås - som regel kræver det, at man flasher sit
modem med en ny firmware.

Spørgsmålet hører måske ikke så meget hjemme her i mobilgruppen, det
bør nok stilles i news:dk.edb.hardware

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic med flere...