T68
Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-11-01 14:15

Jeg har fået mig en T68. Fiks lille sag.

Men hvordan overfører jeg egentlig baggrunds-GIF'er til sådan en
svend? Kan melodier overføres udefra? Hvad med operatørlogoer (den kan
ikke læse Nokia-format, så vidt jeg kan gennemskue)
--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : Dr. Ralph

Dato : 09-11-01 16:37

>Jeg har fået mig en T68. Fiks lille sag.

Tillykke.....du vil elske den

>Men hvordan overfører jeg egentlig baggrunds-GIF'er til sådan en
>svend? Kan melodier overføres udefra? Hvad med operatørlogoer (den kan
>ikke læse Nokia-format, så vidt jeg kan gennemskue)

Du kan ente gøre det via wap, bluetooth eller IR.
Ved WAP skal du ind på nogle sider og hente logoer - gå lidt tilbage
hér i NG'en, og jeg har ivet et par links til sites med logoer.

Du kan også lave nogle selv -eller stjæle nogle på nettet og lave dem
om til gif filer - bemærk lige, at de max må fylde 9 kb.
Du overfører dem så via din PC infrarøde port til T68.
Du skal aktivere IR portene på både din PC og T68 - og så kan du vælge
filerne og overføre dem.
Skru lige hastigheden på din PC IR port ned til 9600 - elelrs fryser
T68.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 09-11-01 16:39

Melodier kan enten hentes via SMS eller via wap.
De kan også beames via IR elelr bluetooth fra din PC.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 09-11-01 21:36

"Dr. Ralph" <dr.ralph@spam.mail.com> skrev i en meddelelse
> Melodier kan enten hentes via SMS eller via wap.

Hej

hvor ?

Mvh
brian

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 10-11-01 01:28

"Brian Kristiansen" <briank@superbruger.xx(dk)> wrote in message

> hvor ?

Hej.

Jeg mener ikke at man kan få ringetoner via SMS til Ericsson.
Correct me, if mistaken...

Men....du kan selv manuelt redigere 'Mine melodier'.
Jeg fandt rigtig mange her: http://mobile.box.sk
Og en del her: http://www.ericssonmelodies.freeservers.com/whats_new.html

Hvis du ikke gider at sidde manuelt og redigere, så kan du cut/paste
melodi-koderne ind i en 'ringetone-fil', som du så sender via IrDA eller
BlueTooth til T68'eren.

Format'et er således:

BEGIN:EMELODY
VERSION:1.0
MELODY:GaGE+CAGppgagaG+CBppFgFDBAGppgagaGAE
END:EMELODY

Filen kan redigeres i f.eks Notepad, og skal gemmes som en
"MyMelody.emy"-fil
Filen kan så sendes til T68'eren, som genkender den som en ringetone.

Desuden kan du wappe dig til http://esato.com/
hvor jeg har hentet alle mine ringetoner direkte.
Du kan høre dem her http://esato.com/ringtones/beta.php
via din pc-browser, før du wap'er.

Farvelogo'er her: http://esato.com/logos/colour/
eller wap til http://esato.com/

Btw...super fon !.

Mvh HAA.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-11-01 16:45

Dr. Ralph <dr.ralph@spam.mail.com> writes:

> Du skal aktivere IR portene på både din PC og T68 - og så kan du vælge
> filerne og overføre dem.

Jo, men hvilken software skal jeg bruge?

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Dr. Ralph

Dato : 10-11-01 11:48

>Jo, men hvilken software skal jeg bruge?
´
Du skal ikke bruge andet end windows, en IR port på din PC og T68.
Når du sætter T68 IR port til aktiv, og PC´ens IR til aktiv - og T68
hen til PC'ens IR port, så vil der nede i sys tray dukke et ikon, der
angiver, at windows er klar over, at der er etableret en IR
forbindelse.

Du dobbletklikker så på dette ikon, og op dukker en mini udgave af
explorer, hvor du kan se indholdet af din harddisk.
Du åbner så den mappe, hvor du har dine melodier og logoer på
harddisken (som du har hentet via nettet) og finder det logo elelr den
melodi, du vil overføre - og dobbeltkliker på filen - vupti, så er den
over i T68, hvilket du kan se ved, at der på T68 vil dukke en beske
frem: "Vil du gemme billede" eller "vil du gemme melodi"

Det er såre simpelt...............

T68 kan altså også modtage melodier via SMS - specielt netop, da T68
bliver den første mobil med MMS - der er videreudviklingen af SMS og
EMS.

Faktisk kan man mpdtage både billeder, logoer og melodier via SMS med
T68 - MMS kommer i form af en gratis opgradering til januar i T68.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.