Møg-span
Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 09-11-01 11:30

Hej!

Jeg har skrevet følgende:

i mit html-dokument.

Og:

span.fed {
font-style: bold;
}

i mit eksterne stylesheet.

Hvad pokker har jeg gjort galt?
(måske anes en smule irritation, men jeg har altså prøvet i lang tid...)

Ida Maria Kiefer

Fra : Jan Nyborg Tarbensen

Dato : 09-11-01 12:18

Prøv med: font-weight:bold;

mvh.
Jan

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 09-11-01 12:30

Jan Nyborg Tarbensen <tarbensen@bog.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv med: font-weight:bold;

Aaaaaah!

Tak.

Ida Maria Kiefer

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-11-01 11:44

Ida Maria Kiefer <atter@jyde.dk> skrev

> span.fed {
> font-style: bold;
> }

> Hvad pokker har jeg gjort galt?

Prøv med

font-weight:bold;

i stedet for.

--
Allan

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-11-01 12:56

On Fri, 09 Nov 2001 11:29:43 +0100, Ida Maria Kiefer wrote:

> Hej!
>
> Jeg har skrevet følgende:

> i mit html-dokument.
>
> Og:
>
> span.fed {
> font-style: bold;
> }
>
> i mit eksterne stylesheet.
>
> Hvad pokker har jeg gjort galt?
> (måske anes en smule irritation, men jeg har altså prøvet i lang tid...)
>
> --
> Mvh
> Ida Maria Kiefer

Span er ikke længere en del af css-standarden. Brug div i stedet for.
--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-11-01 13:58

Michael Rasmussen <mir@datanom.net> skrev

> Span er ikke længere en del af css-standarden. Brug
> div i stedet for.

Hvad bygger du det på?

Læs
http://www.w3.org/TR/html4/struct/global.html#edef-SPAN

--
Allan

Fra : Andreas Haugstrup

Dato : 09-11-01 16:53

"Michael Rasmussen" <mir@datanom.net> skrev i en meddelelse
> On Fri, 09 Nov 2001 11:29:43 +0100, Ida Maria Kiefer wrote:
>
> Span er ikke længere en del af css-standarden. Brug div i stedet for.

Så er det da meget heldigt at span er HTML og ikke CSS
--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-11-01 17:43

On Fri, 09 Nov 2001 12:56:24 +0100, "Michael Rasmussen"
<mir@datanom.net> wrote:

>Span er ikke længere en del af css-standarden. Brug div i stedet for.

Du er godt klar over forskellen på span og div, ikke?

--
- Peter Brodersen

Fra : Thomas H.

Dato : 11-11-01 11:43

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

> Du er godt klar over forskellen på span og div, ikke?

Kan du ikke lige forklare mig det ?

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 11-11-01 14:48

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev

> Kan du ikke lige forklare mig det ?

Div er et overordnet element. Egenskaberne for et div er f.eks. nedarvede.
Det er de ikke i et span.

/Kasper
<http://kyndsberg.dk/>

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 11-11-01 22:02

Kasper Kyndsberg says in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Det er de ikke i et span.

<P><SPAN STYLE="color: red">Rød <SPAN STYLE="font-size: 0.5em">
lille</SPAN> tekst</SPAN></P>

virker da fint?
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-11-01 00:15

Sun, 11 Nov 2001 22:01:56 +0100, skrev Toke Eskildsen
<darkwing@daimi.au.dk>:

><P><SPAN STYLE="color: red">Rød <SPAN STYLE="font-size: 0.5em">
>lille</SPAN> tekst</SPAN></P>
>
>virker da fint?

Ja, selvfølgelig, fordi du ikke har afsluttet den første <span>,
har ikke noget med nedarving at gøre.

Men den første <span> er så efter min mening forkert at bruge,
style="color: red", burde være i <p>
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 13-11-01 20:24

Knud Gert Ellentoft says in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Ja, selvfølgelig, fordi du ikke har afsluttet den første <span>,
> har ikke noget med nedarving at gøre.

Hvad er så definitionen af nedarvning i denne sammenhæng? Som
jeg opfattede ovenstående nedarver den indre SPAN egenskaberne
fra den ydre.

Jeg synes det stemmer fint overens med W3Cs definition på

Kan nogen give et eksempel på nedarvning i DIV og et eksempel
tilsvarende eksempel for SPAN hvor det ikke lader sig gøre?

> Men den første <span> er så efter min mening forkert at bruge,
> style="color: red", burde være i <p>

Det var blot ment som en illustration af SPAN inde i SPAN.
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Peter Brodersen

Dato : 11-11-01 17:15

On Sun, 11 Nov 2001 11:42:47 +0100, "Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote:

>Kan du ikke lige forklare mig det ?

div er et block-level-element, og span er et inline-element.

--
- Peter Brodersen