Har styr på fliseklæberen men hvad med tap~
Fra : Finn Jensen

Dato : 09-11-01 05:36

Hejsa,

Nu fik jeg styr på at fjerne fliseklæberen .

Men nu jeg er i gang tager jeg lige køkkenet også og vil fjerne al tapet.
Har nogen en god og let måde til dette ?. En tapetdamper er jo idéel men
desværre dyr at leje og den kan jeg ikke have med i bussen .

I øjeblikket er jeg dog fortsat i gang med bryggetets og er ved at
nedtagedet gamle tapet og bruger varmt vand tilsat brun sæbe (kender ikke
andre middler?). Vandet har pokkers svært ved at trænge ind i tapetet fordi
malingen har højglans og vaskbart så jeg må tage 30x30 cm af gangen og ridse
tapetet således at vandet trænger ind. Alligevel skal jeg gøre dette 3 gang
inden tapetet er nede og det er hårdt og tager meget lang tid.

Så kender nogen af Jer en let måde at nedtage tapet på??.

Og lige på faldrebet.
Nu har jeg boedet i huset i 6 måneder men undre mig over hvordan nogle Gør
Det Selv folk er nogle meget store fuskere !!. Det er da utrolig så dårligt
nogle folk laver deres ting. 3 eks. Da jeg fik tapetet ned i bryggerets var
der et hul op 10 x 20 cm. direkte ind til køkkenet !. Hullet var ikke muret
op men blot dækket af tapet !. Andet eksempel, da det gamle oliefyr i tidens
morgen blev fjernet blev hullet udfyldt med asfalt og uden at pudse det
således at overfalden blev glat så det stod som en bule på 2-3 cm. ud af
hullet !!. 3. eks. i forhaven er der et bed på 3 x 12 meter og da jeg skulle
plante buske her så lå der 10 cm. under jorden alle de gamle knækkede sten
fra den gamle indkørelse !!.

Da materialerne jo er rimelige dyre så forstår jeg ikke at man ikke lavet
det ordentligt fra starten ??. Man behøver jo ikke at være håndværker for at
få et rimeligt resultat bare man er grundig med forarbejdet og har det rette
værktøj.

Nå men jeg er spændt på hvad jeg finder i køkkenet når jeg kommer så langt ?
)

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Finn E Jensen

Dato : 09-11-01 09:35

Hej Finn
Ja hvis du havde boet i nærheden af mig Nykøbing Sj. så havde jeg gerne hentet
en tapetafdamper for det er det eneste rigtige, du må nok regne med at de fejl
du finder nok ikke bliver mindre men tag billeder af dem hvis der måske bliver
en sag
Med venlig hilsen Finn

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-11-01 10:19

> Men nu jeg er i gang tager jeg lige køkkenet også og vil fjerne al tapet.
> Har nogen en god og let måde til dette ?. En tapetdamper er jo idéel men
> desværre dyr at leje og den kan jeg ikke have med i bussen .

Vi købte en - kostede ca. 400 kr, og kan sagtens komme med bussen. Ellers lån
en steamer - den til ukrudt i haven, det virker også fint.

En tredie mulighed er at skære tapetet i tern på 5*5 cm, smør det brune sæbe
på og sæt plastik ud over. Efter et døgn er det noget nemmere at tage ned. Der
skal så meget vand i det brune sæbe at det bliver ret flydende, ellers er det
for bøvlet.

Mvh Maria

--
Posted from tdk33.teledanmark.dk [193.3.141.33]

Fra : Calle

Dato : 09-11-01 15:33

Hej

Har selv købt en dapet afdamper i Tyskland til 39 DM (små 169Kr), den har
efterhåndet ordnet en del huse (min. 10).
Hvis du kradser tapetet op (f.eks med enhobbykniv) kommer dampen lættere ind
til limen.

--
Automatikmekaniker
Calle

Fra : Finn Jensen

Dato : 09-11-01 20:22

"Calle" <Calle@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efterhåndet ordnet en del huse (min. 10).
> Hvis du kradser tapetet op (f.eks med enhobbykniv) kommer dampen lættere

Det lyder jo til at disse tapet afdampere er billige.

Kender nogen af Jer steder man kan købe disse afdampere??. Bauhaus, Harald
Nyborg, Jem & Fix eller andre??

--
Venligst
Finn Jensen