Ferie. Firenze og omegn. Er det turen værd~
Fra : Jørgen R

Dato : 12-01-01 21:01

Jeg havde en forspørgsel i denne gruppe for en uge siden.
Men har ingen kommentarer fået.

Er der ingen der vil give mig et forslag om ferie i Firenze området.?

Attaktioner, hotel, forslag til rejsebureau/arrangør.
Og interessante byer og attraktioner der kan nås med max. et par timers
togkørsel fra Firenze.

Mvh. Jørgen

Fra : jkj

Dato : 12-01-01 21:35

Firenze og hel Toscana-området er utroligt flot. Mht. til togforbindelser
kan jeg desværre ikke hjælpe dig, da vi selv kørte i bil derned og ikke
boede i Firenze.
Firenze er en flot by, men I må ikke undvære at tage til Sienna, der om
muligt er endnu flottere. Her ligger også et slot hvor der er mulighed for
at smage forskellige af de gode italienske vine. Derudover ligger der en
masse små byer rundt omkring som alle er utrolig flotte. En weekend tog vi
til Rom og så alle de seværdigheder man kan se der.
Jeg kan anbefale at du investerer i Politikens - turen går til Toscana - som
vi næsten fik slidt op i løbet af 2 uger. Her er masser af beskrivelser af
ture, byer, seværdigheder m.m. Den ar absolut pengene værd. Det var min
første tur til Italien men bestemt ikke den sidste. Italienerne er utrolig
flinke og hjælpsomme.

God tur

JK

Fra : Peter Marcher

Dato : 13-01-01 00:19

Og det "Skæve tårn i Pisa". Tårnet er lige blevet åbnet for offentligheden,
men katedralen ved siden af er meget spændende. Byen er ikke noget at råbe
hurra for.
Vi kontaktede et FDM-hotel oppe i bjergene uden om FDM. Det viste sig, at i
dansk højsæson er det italiensk lavsæson. Den begynder senere. Så hvor det
var dyrt hos FDM, var det billigt hos hotellet og omvendt.
Vi syntes dog bagefter, at køreturene til Firenze osv. var for lange. En
anden gang bor vi nok i lavlandet.
Mvh Peter

Fra : NetHead

Dato : 15-01-01 09:07

On Fri, 12 Jan 2001 20:01:04 GMT, Jørgen R <jorgen-r@ss.aes.dk> wrote:

> [...]
>
>Attaktioner, hotel, forslag til rejsebureau/arrangør.
>Og interessante byer og attraktioner der kan nås med max. et par timers

Lucca er ud over Siena også en pragtfuld by at besøge.

Pisa og det skæve ville jeg springe over, - for jeg har været der. Jeg
synes det er for turisted.

Vi boede på en vingård 25 km sydvest for Firenze. Dyrt, men dejligt.

Det er desuden et dejligt cykelområde, men så snart man kommer ud imod
Pisa flader landskabet ud og bliver kedeligt.

Der er et pragtfuldt herberg i udkanten af Firenze med udsigt, - det
hedder noget med Belvedere.

mvh

John

Fra : Torben Johannsen

Dato : 19-01-01 23:25

Lucca er en by der MÅ opleves. Trænger man til at hvile ørerne lidt er der
endnu en god grund til at besøge denne hyggelige by. Der er stort set
hverken biler eller scootere indenfor bymuren.

Er i alligevel i Firenze så snyd ikke jer selv for at besøge
Fioselé..........nærmest en forstad til Firenze. Her findes ruinerne af et
gammelt romersk teater. I sommerhalvåret bliver der afholdt mange koncerter
på stedet.

Vinci, 30 km NV for Firenze, er stedet hvor "Leonardo" blev født og voksede
op. Hans fødehjem, der er åbent for publikum, ligger lidt uden for byen. Et
stisystem fører en derop. FLOT tur ! Her kan ses en del af denne mands
"geniale" streger.

Mvh.
Torben.