Andet multimedie
bentjuul 3670
Farveprogram
Fra : Henry Germanowitsch

Dato : 07-11-01 17:21

Hejsa
Findes der ikke et lille program som man kan bruge til at udvælge farver med
og som kan vise hexværdien på farven? Altså så jeg i et html dokument kan
indsætte en farvekode ala typen #ff3388
Tak
HG

Fra : "o=|::::>BuFFer

Dato : 07-11-01 20:02

> Findes der ikke et lille program som man kan bruge til at udvælge farver
med
> og som kan vise hexværdien på farven?

Paint Shop Pro kan !
http://www.jasc.com/

.... men okey... nu skrev du "lille" ... men det er PSP jeg bruger ...
måske nogen af jer andre der har et "lille" program ???

--
/BuFFer
www.BuFFer.2hot4you.dk

Fra : ha

Dato : 07-11-01 20:35

> Findes der ikke et lille program som man kan bruge til at udvælge farver med
> og som kan vise hexværdien på farven? Altså så jeg i et html dokument kan
> indsætte en farvekode ala typen #ff3388

Her er en http://www.colorschemer.com/online/

mvh
ha

Fra : Jacob

Dato : 07-11-01 20:33

Henry Germanowitsch wrote:

> [...]
> med og som kan vise hexværdien på farven? Altså så jeg i et html dokument
> kan indsætte en farvekode ala typen #ff3388

Hejsa,

Ja der findes et lille freeware tool som hedder ColorCop - søg på google

Mvh
Jacob

Fra : kjaer

Dato : 08-11-01 02:53

"Henry Germanowitsch" <40@c.dk> skrev i en meddelelse news:3be95f74$0$25376$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> og som kan vise hexværdien på farven? Altså så jeg i et html dokument kan

eyedropper er et lille smart program som på kun 36 kb
http://eyedropper.inetia.com/

Fra : webjensen

Dato : 08-11-01 11:32

> [...]
med
> og som kan vise hexværdien på farven? Altså så jeg i et html dokument kan

EyeDropper er sagen. Men kig ellers efter colorpickers hos tucows.

mvh
webjensen

Fra : all4you

Dato : 14-11-01 15:26

> [...]
med
> og som kan vise hexværdien på farven? Altså så jeg i et html dokument kan

Det aldeles ultimative program til formålet og endda gratis er Color Picker.
Programmet lægger sig på skrivebordet og du peger bare med musen på den
farve du vil have koderne på. Nemmer kan det ikke være.
http://www.all4you.dk/FreewareWorld/links.php?search=Color+Picker

Fra : Hanne

Dato : 14-11-01 19:20

> [...]
> Tak
> HG
>
> Jeg bruger et godt gratis program der hedder HTMLcolor du kan finde det
her

http://hjem.get2net.dk/fec/software/htmlcol/index.html

Hilsen

Hanne