Stjålen hjelm
Fra : Jakob Danielsen

Dato : 09-11-01 00:16

Hvis nogen ser en eller anden pande fise rundt i Kbh med en sort caberg
hjelm som har fast skygge over visiret (meget speciel), så spørg lige
vedkommende hvor fanden han har købt den!
Har fået min stjålet efter 5 min. i silvan.

Jakob

Fra : RpR

Dato : 09-11-01 06:59

> [...]
> vedkommende hvor fanden han har købt den!
> Har fået min stjålet efter 5 min. i silvan.

Øv! :(

Hvad gør MC folket igrunden for at Jens Pilfinger ikke render med hjelmen?
Scooter folket låser den jo bare i hjelmboksen (hvis der eller ikke ligger
alt muligt andet ragelse), men hvad gør i? Låser den fast til hjulet med en
tilpas stor kæde?

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 09-11-01 08:44

på mange cykler findes der en krog under sadlen til netop dette
formål....når sadlen er låst fast kan hjelmen ikke fjernes når den hænger i
d ringen(det er det den er der til)

på min cbr er der ligefrem, en krog på siden som kan låses op ved passager
håndtaget.....her hænger hjelmen ganske fint/sikkert.

ellers kan man jo bare tage den under armen og med ind i butikken...i
silvan, føtex osv hvor de har en service kasse kan man ofte deponere
hjelmen, uden at det koster noget.

Lasse
CBR1000f

Fra : Morten Dahl

Dato : 09-11-01 08:57

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> alt muligt andet ragelse), men hvad gør i? Låser den fast til hjulet med

Jeg ved ihvertfald for mit vedkomne at jeg har 2 stk kroge under
passagersædet på min GSXR, og disse passer perfekt med den lille stålbøjle
på min og fruen´s Arai hjelme når så bagsæde bliver sat på er de låst fast
(skal nøgle til at tage sædet af.)

-
Morten Dahl

Fra : Jørgen Mangor Iverse~

Dato : 09-11-01 14:15

> [...]
> alt muligt andet ragelse), men hvad gør i? Låser den fast til hjulet med en

Jeg låser den altid ned i bagagerummet sammen med handskerne og alt det andet ragelse der plejer at
ligge der nede.
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS med EML GT2000 sidevogn (med meget stort aflåseligt bagagerum)

Fra : Morten Juel

Dato : 09-11-01 14:18

> Jeg låser den altid ned i bagagerummet sammen med handskerne og alt det
andet ragelse der plejer at
> ligge der nede.
hehe, svin )

Mvh
Morten

Fra : Kasper

Dato : 09-11-01 09:36

"Jakob Danielsen" skrev d. 09-11-01 00:16 dette indlæg :
> [...]
> vedkommende hvor fanden han har købt den!
> Har fået min stjålet efter 5 min. i silvan.

Det eneste jeg ikke gør, er blot at lade hjelmen ligge ved cyklen. Hvis
ikke jeg har topboksen med og kan deponere hjelmen deri, tager jeg den
med mig.

Hvis man låser hjelmen fast til cyklen i D-ringene, skal der ikke meget
lommekniv til at skære hageremmen over, og så står men tilbage med et
sæt D-ringe og en nylonrem. De knallertdrenge som (oftest) kører uden
hjelm er nok ret ligeglade med, om der er hagerem i "deres" hjelm.....

Alternativt kan man købe en meter plasticbeklædt stålwire i f.eks.
Silvan, og nogle alu-klemmemuffer (er sikkert ikke det rigtige navn), og
lave sig en løkke i hver ende af wiren med. Derpå fører man wiren ind
igennem hjelmens hagestykke (så man ikke kan negle hjelmen ved at klippe
hageremmen), og sætter wirens løkker i hjelm-mekanismen på
cyklen.....snedigt, og der koster/fylder ikke ret meget.

Mvh

Kasper
Super Blackbird

http://www.kandu.dk/

Fra : RpR

Dato : 09-11-01 14:56

> De knallertdrenge som (oftest) kører uden
> hjelm er nok ret ligeglade med, om der er hagerem i "deres" hjelm.....

Og hvorfra ved du lige at det kun er knallert piloter der stjæler hjelme?

Fra : Kasper

Dato : 09-11-01 15:28

"RpR" skrev d. 09-11-01 14:56 dette indlæg :

> Og hvorfra ved du lige at det kun er knallert piloter der stjæler
hjelme?

Rolig nu. Det er jo ren logik, ifølge Erasmus Montanus. At stjæle er
lamt. At køre uden hjelm er lamt. Derfor kan det naturligvis kun være
personer som kører rundt uden hjelm som stjæler hjelme, for at gøre det
mere udbredt for andre at køre uden hjelm ;)

De fleste personer som jeg ser køre rundt uden hjelm på, er
knallertpiloter. Motorcyklister som kører rundt uden hjelm på, er
sikkert også ligeglade med, om der er hagerem i deres hjelm - dem er der
bare ikke så mange af, derfor generaliseringen.

Mvh,

Kasper
Super Blackbird (stor knallert)

http://www.kandu.dk/

Fra : RpR

Dato : 09-11-01 16:01

> [...]
> personer som kører rundt uden hjelm som stjæler hjelme, for at gøre det
> mere udbredt for andre at køre uden hjelm ;)

Lader nu mere til at tyve der stjæler hjelme gør det af ren lamheds skyld.
Kender en der fik stjålet sin hjelm engang, og det var en der havde set sig
sur på ham, som vi godt kendte i forvejen. Synes jeg altid det er hvis der
pludseligt er noget som går i stykker.

> [...]
> sikkert også ligeglade med, om der er hagerem i deres hjelm - dem er der
> bare ikke så mange af, derfor generaliseringen.

Ja, men tror du dem der kører rundt uden hjelm er interesseret i at køre
rundt med en? Naah.. De har i forvejen ikke for mange brikker at flytte med!

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 18-11-01 00:37

> [...]
> sikkert også ligeglade med, om der er hagerem i deres hjelm - dem er der
> bare ikke så mange af, derfor generaliseringen.

Her er der faktisk næsten lige så mange 45'ere og motorcyklister, som
knallert 30'ere, der kører uden hjelm...

I går så jeg fx en gut på en Honda Shadow uden hjelm.

Drop generaliseringen!

--
Best regards
Rasmus AKA [UC]Rapperand

Fra : Armand

Dato : 18-11-01 02:18

[UC]Rapperand <dont@spam.me> skrev i en

> Her er der faktisk næsten lige så mange 45'ere og motorcyklister, som
> knallert 30'ere, der kører uden hjelm...
> I går så jeg fx en gut på en Honda Shadow uden hjelm.
> Drop generaliseringen!

Hvilken af de nævnte grupper vil DU tiltro at kunne finde på at skære
remmen af en fastlåst hjelm for selv at eje den??

Jeg udelader ihvertfald ham på Shadow'ens kammerat

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 18-11-01 13:41

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en

> [UC]Rapperand <dont@spam.me> skrev i en

> Hvilken af de nævnte grupper vil DU tiltro at kunne finde på at skære
> remmen af en fastlåst hjelm for selv at eje den??

Førøvrigt:

Med en gedigen underskrift, endsige kun lettere spamsikret @dresse,
ville du mindske risikoen for at blive forvekslet som RpR (R ap P e R
and !?) under nyt alias!

--
Armand.
(der forøvrigt er næsten helt spam-fri, trods min brede tilstedeværelse

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 09-11-01 22:46

Jeg kan også låse min hjelm fast til mc'en via hageremmen, men i de fire år
jeg har haft muligheden, har jeg ikke gjort det en eneste gang. Måske er jeg
paranoid, men jeg vil sgu ikke låse for ca. 3500 kr. hjelm fast i et stykke
nylon... Hvis jeg ikke tager hjelmen med, er den låst fast til mc'en med en
meter Abuskæde til ca. 1700 kr... så skulle både hjelmen + mc være rimelig
sikker

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 18-11-01 00:33

> [...]
> sæt D-ringe og en nylonrem. De knallertdrenge som (oftest) kører uden
> hjelm er nok ret ligeglade med, om der er hagerem i "deres" hjelm.....

Øh
Det er self. kun knallertbøllerne der render og stjæler hjelme? Og de er
selfølgelig også ligeglade med om den er spændt... Klart!
Jeg har ALDRIG set en på Scooter 30 med MC-hjelm.

> Kasper
> Super Blackbird

Nice kværn der Har du et par pics eller 5? :)

--
Best regards
Rasmus AKA [UC]Rapperand

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-11-01 01:39

[UC]Rapperand wrote:

> Jeg har ALDRIG set en på Scooter 30 med MC-hjelm.

*GRILL*
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-11-01 14:31

"Jakob Danielsen" <jakob.danielsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vedkommende hvor fanden han har købt den!
> Har fået min stjålet efter 5 min. i silvan.

Hmm, det var egentlig mit indtryk at alle mc'er havde sådan en af de der
aflåselige kroge under venstre side af sædet. Det har min ihvertfald, og den
bliver altid brugt

--
mvh Jes Vestervang - som rigtig er i hopla til j-dag

Fra : Morten Dybdal

Dato : 09-11-01 14:42

Jes Vestervang wrote:

>Hmm, det var egentlig mit indtryk at alle mc'er havde sådan en af de der
>aflåselige kroge under venstre side af sædet. Det har min ihvertfald, og den
>bliver altid brugt

På min er det umuligt at hænge hjelmen så der ikke kan komme vand i....

--
Morten Dybdal

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-11-01 16:45

Morten Dybdal wrote:

> På min er det umuligt at hænge hjelmen så der ikke kan komme vand i....

Det kan godt undgås på min

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-11-01 16:00

"Morten Dybdal" <morten@dm-data.dk> skrev i en meddelelse

> På min er det umuligt at hænge hjelmen så der ikke kan komme vand i....

Også på min!
Under sommerferieturen i Østrig i år kørte jeg rundt med en våd hjelm i 2
dage, bare fordi der kom en enkelt (voldsom) skylle mens vi var på
bjergvandring - cyklen stod nedenfor bjergbanen, så jeg ku lissom ikke
rigtig gøre noget.

Rittig

Fra : Jakob Danielsen

Dato : 10-11-01 00:21

Tak for alle de gode råd om aflåsning af hjelm.
Jeg har dummet mig!- men troede jeg kunne gå 5 min. som jeg altid gør...
ingen tør` sq score fra min kværn har jeg tænkt i 100år. Men kald mig blot
spasser og ignorant.

Alt i alt vil jeg sq hellere være fri for alle de sikkerheds-ordninger der
er blevet beskrevet i denne streng. Det koster så desværre en hjelm i dette
tilfælde.
Men glo lige på min
kværn. den skal altså ikke ha` en bøjlelås til styrthjelm
Har lagt et par billeder under binaer. motor/stjålen hjelm
Kh Jakob

Att Rittig- supermotard.dk er lige på trapperne. jeg har et vinterprojekt-
hvad med din 380èr

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-11-01 12:05

> Att Rittig- supermotard.dk er lige på trapperne. jeg har et vinterprojekt-
> hvad med din 380èr

Ork, den har været klar længe!
Den samlede udgift blev 3.000,- for et færdigt kit, så den kan konverteres
fra enduro til Supermotard på 15 min. - og så er det med 320mm skive.
Jeg ved dog ikke rigtig om min skivebremse løsning (med brug af den
originale kaliper) holder i længden, men det vil jeg finde ud af til
foråret - hvis jeg kører skiven varm hver gang jeg giver gas, så må jeg
finde en anden kaliper-løsning. Problemet er at de originale bremseklodser
kun træder på 2/3 af skiven, de er simpelthen for smalle. Den bremser fint,
men jeg er bange for at skiven kommer til at fade når jeg ikke bruger hele
overfladen. Vi får se.
Jeg mailer dig de billeder jeg har indtil videre, så i løbet af foråret skal
du få nogle ordentlige og mon ikke mit vinterprojekt kunne være en
beskrivelse af hvordan det er lavet?

Rittig

Fra : Jakob Danielsen

Dato : 10-11-01 00:23

[...]

Har postet i binaer.motor/stjålen hjelm

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 18-11-01 00:41

> Men glo lige på min kværn. Den skal altså ikke ha` en bøjlelås til
> styrthjelm.
> Har postet i binaer.motor/stjålen hjelm

Har du et message-ID?

Det ville være lækkert :)

--
Best regards
Rasmus AKA [UC]Rapperand

Fra : Jakob Danielsen

Dato : 10-11-01 00:24

Fra : Jakob Danielsen

Dato : 10-11-01 00:28

Tak for alle de gode råd om aflåsning af hjelm.
Alt i alt vil jeg sq hellere være fri for alle de
sikkerheds-foranstaltninger
Jeg har dummet mig!- men troede jeg kunne gå 5 min. som jeg altid gør...
ingen tør` sq score fra min kværn har jeg tænkt i 100 år. kald mig blot
spasser og ignorant. Det koster så desværre en hjelm i dette
tilfælde.
Men glo lige på denne af mine kværne. Den skal altså ikke ha` en bøjlelås
til styrthjelm.

Har postet et par billeder i binaer.motor/stjålen hjelm

Fra : Jakob Danielsen

Dato : 10-11-01 00:32

Iam Sorry...... Gir` helt bestemt en omgang øl pga. mine 4 dobb. postinger!

Jakob

Fra : Armand

Dato : 11-11-01 01:48

> Iam Sorry...... Gir` helt bestemt en omgang øl pga. mine 4 dobb.
> postinger!

Man kan faktisk slette egne indsendelser igen

Forudsat at du er OE-bruger, foregår det ved at man markerer pågældende
eget indlæg og derefter går til "meddelese" hvor kommnadoen "slet
meddelese" er at finde blandt valgmulighederne!

Meddelesen vil derefter blive slettet fra serveren - Men de der
allereder har åbnet den (og derved har den på egen harddisk) ,
hvoriblandt man selv er, vil ike registrere noget derved. Kun læsere der
efter sletningstidspunktet henter meddeleser ned vil undgå at (i dette
tilfælde) få dobbeltpostningerne "ind"!

Prøv engang at øve dig med dine ups'er her og snarligst, hvorved du
sparer alle de de først går på mandag formiddag på skole/arbejde!!

Forøvrigt:
Vil du ikke nok tillægge dig den (korrekte) vane at svare UNDER det du
lader stå tilbage fra tidligere indlæg (almindeligvis kaldet: citering
eller quote)??

--
Armand.