LaserWriter 4/600 driver?
Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 08-11-01 22:59

Sidst jeg havde denne printer oppe at køre var for over et år siden via
LaserWriter Bridge (jaja, hukommelsen har sikkert svigtet på navnet).

Men, nu skal den støves af (altså printeren og kobles direkte på en
gl. 7300 med Mac OS 8.1 DK. Hvilken driver skal bruges? Den kommer jo
til at køre over printerporten. Det foresvæver mig at vi snakker print
via LocalTalk??

Hvis det er tilfældet bliver det sikkert sjovt at 7300'eren er på
Ethernet-netværk samtidigt. Kanske jeg skal bruge Bridge-softwaren og så
bare lade printeren være privat, da der *ikke* skal kunne printes til
den via netværket.

Nå, jeg sidder her og svarer mig selv mere eller mindre, men ville
egentligt bare vide om jeg er på rette spor eller hvad...

Det er sgu altid sjovt, når økonomiske overvejelser kan trække udstyr op
af kældrenes dyb og så skulle lege "hvordan var det nu det var".

Thomas Tvegaard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-11-01 00:11

On 08/11/01 22:59, in article 1f2ksp7.1xadyctffldeN%tvegaard@mac.com,
"Thomas Tvegaard" <tvegaard@mac.com> wrote:

> Men, nu skal den støves af (altså printeren og kobles direkte på en
> gl. 7300 med Mac OS 8.1 DK. Hvilken driver skal bruges?

Den almindelige Laserwriter 8.

> Den kommer jo til at køre over printerporten. Det foresvæver mig at vi snakker
> print via LocalTalk??

Ja, hav toldmodighed eller "knald" den på en LC'er med ethernet og lad
den agere printserver.

> [...]
> Ethernet-netværk samtidigt. Kanske jeg skal bruge Bridge-softwaren og så
> bare lade printeren være privat, da der *ikke* skal kunne printes til

Hvis printeren kun skal være privat, skal du ikke bruge LocalTalkBrigde. LTB
er til at dele printeren over ethernet.
Hvis du i forvejen kører klassisk arkivdelling over ethernet via Appletalk,
er du dog nød til at bruge LTB, men det er måske det du allerede selv har
resoneret dig frem til (?)

> Det er sgu altid sjovt, når økonomiske overvejelser kan trække udstyr op
> af kældrenes dyb og så skulle lege "hvordan var det nu det var".

Er din 1200'eren gået ned?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336>

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 09-11-01 11:09

On 09/11/01 0:10, in article B810CF8E.160A%morten@reippuert.dk, "Morten
Reippuert Knudsen" <morten@reippuert.dk> wrote:

> Den almindelige Laserwriter 8.

OK.

> Ja, hav toldmodighed eller "knald" den på en LC'er med ethernet og lad
> den agere printserver.

Den kommer direkte på 7300'eren, som er en kontormaskine. Der skal printes
fra Word og ikke andet.

> [...]
> er du dog nød til at bruge LTB, men det er måske det du allerede selv har

Jep. Så det bliver løsningen. Men tak alligevel.

> Er din 1200'eren gået ned?

Nej, den lever fint Nu er den blevet "degraderet" fra at været koblet på
en G3 til en PowerBook 1400c (fruens).

LaserWriteren er trukket op af kælderens dyb på arbejdet. Jeg har det med at
fortrænge opsætninger som er totalt forældede, så jeg ville lige kaste et
spg. ud før (måske) at slippe for at tænke for meget -- det er snart
weekend.

Nå, til arbejdet

Thomas Tvegaard