død wallstreet?!
Fra : Jesper

Dato : 08-11-01 22:02

En bekendt har fået et (alvorligt?) problem med en 233 Mhz Wallstreet
(modellen uden cache) som efter et crash med IE 5 nægter at boote.

Den når ikke en gang frem til 'den smilende mac', men der er kun en grå
skærm og en pil.

Maskinen er udstyret med 160 mb RAM, den originale 2 GB disk og Mac OS
9.0.4.

Han har prøvet at starte fra system cd, har resettet PRAM - og alt
muligt andet...

Nogen der har oplevet noget lignende - eller har et forslag til hvad han
kan gøre?

--
mvh Jesper

Fra : macsteen

Dato : 08-11-01 22:12

in article 1f2kq4a.4blfjg19871fwN%jmfink@mac.com, Jesper at jmfink@mac.com
wrote on 08.11.2001 22:02:

> Han har prøvet at starte fra system cd, har resettet PRAM - og alt
> muligt andet...
>
> Nogen der har oplevet noget lignende - eller har et forslag til hvad han
> kan gøre?

Jeg har set noget lignende med en død harddisk. Er der normale lyde fra
disk? Min lød som om den forsøgte at spinne op gentagne gange.

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-11-01 00:00

jmfink@mac.com (Jesper) wrote:

> Nogen der har oplevet noget lignende - eller har et forslag til hvad han
> kan gøre?

Reset powermanager.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 09-11-01 14:00

> Reset powermanager.

What!?!
www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-11-01 15:29

In article <1f2lyd5.foyxl719i1ysmN@[10.1.128.10]>,
stigleerbeck@mac.com (Stig Leerbeck) wrote:

> What!?!

Øeh, hvad er det du er i tvivl om?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jesper

Dato : 09-11-01 14:26

> Reset powermanager.

Hvad er det - og hvordan gøres det? Han har imidlertidigt fået den i
gang igen ved at lad den stå en times tid. Men slukker han for den og
starter den igen opstår samme problem igen!? Hvad kan det være?

--
mvh Jesper

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-11-01 15:28

In article <1f2m00j.1xcj1cl1gqqdsyN%jmfink@mac.com>,
jmfink@mac.com (Jesper) wrote:

> Hvad er det - og hvordan gøres det? Han har imidlertidigt fået den i
> gang igen ved at lad den stå en times tid. Men slukker han for den og
> starter den igen opstår samme problem igen!? Hvad kan det være?

Resetting the Power Manager
Follow these steps to reset the power manager:
1 Make sure the unit is shut down, not in sleep mode.
2 Press Shift-Fn-Ctrl-Power keys at the same time.
3 Wait five seconds, then press the power key to turn the
unit back on.

Hvis det ikke virker, er næste trin:

1. Boot with extensions off.
2. Boot with Disk Tools, Update Driver.