Jtree og listener problemer
Fra : Mikkel S

Dato : 08-11-01 17:20

Hej jeg har flg. problem JTree
Min kode (den er ikke fuldstændig :) pga. var navne kommer fra db):
String nr = "roden";
DefaultMutableTreeNode root = new DefaultMutableTreeNode(nr);
JTree tree = new JTree(root);

tree.getSelectionModel().setSelectionMode(TreeSelectionModel.SINGLE_TREE_SEL
ECTION);
for(int i = 0; i<6;i++)
{
DefaultMutableTreeNode noder = new DefaultMutableTreeNode(hnavn);
root.add(noder);
}
for(i = 0; i<6;i++)
{
DefaultMutableTreeNode undernoder = new
DefaultMutableTreeNode(hnavn1);
noder.add(undernoder);
}

tree.addTreeSelectionListener(new TreeSelectionListener()
{
public void valueChanged(TreeSelectionEvent e)
{
System.out.println("Hej");
}
});

Mit spørgsmål lyder: Hvordan får jeg den kun til at skrive ud når jeg
trykker på en "undernoder" og hvordan får jeg navnet på denne?

Mvh

Mikkel S

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-01 02:18

"Mikkel S" <ms@gik.dk> skrev i en meddelelse

> [cut]
> tree.addTreeSelectionListener(new TreeSelectionListener()
> {
> public void valueChanged(TreeSelectionEvent e)
> {

Du kunne her bruge noget lignende:

TreePath path = e.getPath();
TreeNode node = path.getLastComponent();

- og check så derefter om noden er af ønsket type før du printer ud.

Og check lige ovenstående metodenavne

Søren Staun Jørgensen

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-01 02:22

"Soren Staun Jorgensen cadeye dk>" <ssj<atdot> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> TreePath path = e.getPath();
> TreeNode node = path.getLastComponent();
>
> - og check så derefter om noden er af ønsket type før du printer ud.

Ups - og navnet på noden fås ved : String name = node.toString();

Søren Staun Jørgensen