Unlock kode program
Fra : Lukas Lunow

Dato : 08-11-01 19:56

Hej NG

For et stykke tid siden var jeg i besiddelse af et unlock code generator til
Nokia telefoner. Hvor kan man downloade den og har nogen en oversigt over
operatørnumre som jeg mener man skulle bruge i den?

Mvh og på forhånd tak.
Lukas

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 08-11-01 20:34

Lukas Lunow skrev:

>For et stykke tid siden var jeg i besiddelse af et unlock code generator til
>Nokia telefoner.

Nahh..?

>Hvor kan man downloade den og har nogen en oversigt over
>operatørnumre som jeg mener man skulle bruge i den?

Der findes ingen programmer der kan finde koden til dig, desværre. Jo,
til Nokia 2110 har jeg et liggende - men nyere modeller, der har koden
intet at gøre med IMEI-nummer, operatør osv. Det er blot en tilfældig
kode den bliver låst med - så det er ikke muligt at regne den ud.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic med flere...

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 12-11-01 23:54

> [...]
> intet at gøre med IMEI-nummer, operatør osv. Det er blot en tilfældig
> kode den bliver låst med - så det er ikke muligt at regne den ud.

Hej Lasse

Det er et område jeg ikke ved ret meget om, MEN ..

Jeg havde faktisk en stump software som jeg brugte til
at låse en håndfuld 5110´ere op med.

Hvad softwaren hed, -og hvor jeg havde den fra har jeg lykkeligt glemt.

Det var godtnok tidlige modeller, og jeg tror dig når du skriver at det
var "dengang"....

--
Henrik Nielsen
Config@hardware.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-11-01 00:02

Henrik Nielsen skrev:

>Jeg havde faktisk en stump software som jeg brugte til
>at låse en håndfuld 5110´ere op med.

Det har højst sandsynligt været sikkerhedskoden (oftest 5 cifre) du
har fundet.

Nogle telefoner er ikke 'rigtig' SIM-låst, det er blot sikkerhedskoden
der spærer. Før i tiden var sikkerhedskoden ikke som standard 12345,
netop fordi det var sådan man spærede telefonerne.

Denne kunne man tidl. regne ud hvis man havde bl.a. IMEI-nummer og
operatørnummer.

>Det var godtnok tidlige modeller, og jeg tror dig når du skriver at det
>var "dengang"....

Yup. Idag låser Telia mærkeligt nok stadig nogle af deres telefoner
ved blot at ændre sikkerhedskoden, denne kan man dog ikke regne sig
frem til som man kunne tidligere.

venligst,
Lasse Hedegaard