Ingen røde skærmfarver?
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 08-11-01 12:54

Min søster er absolut PC-novice (Compaq 'et eller andet?' med Win2000),
men hun er alligevel, stort set på egen hånd, kommet fint fra start,
synes jeg! :)

Forleden ringede hun til mig (hun bor 150 km væk), og fortalte, at alle
kortene i 'syvkabalen' pludselig var blevet sort/hvide!

Efter at have snakket lidt om tingene, fandt vi ud af, at hun vist
overhovedet ikke havde adgang til røde farver, heller ikke i de små
'firkanter', der kommer frem, hvis man vil vælge farve, f. eks. på
skrivebordet!

For at gå direkte til sagen: Vi kan ikke finde nogen 'indstillinger'
m.v., der kan genskabe de røde farver - spørgsmålet er så: Kan det evt.
være et hardware problem (skærm eller grafikkort)??

FUT: dk.edb.hardware.skaerm

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Rasmus Kastoft-Chris~

Dato : 08-11-01 14:11

Jeg har set noget af det samme det er en skærm som har det med at blive blå
og vi har fundet udaf at det er ledningen fra skærmen til skærmkortet der er
helt død!!

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 08-11-01 15:58

Hans H.V. Hansen wrote:
> [...]
> m.v., der kan genskabe de røde farver - spørgsmålet er så: Kan det evt.
> være et hardware problem (skærm eller grafikkort)??

Det kan godt være hardware.
Jeg ville prøve: indstillinger for grafikkort. På visse grafikkort kan
man indstille farverne.

Det kan også være skærmen, bed hende om at nulstille den.

MVH Mikkel Bundgaard

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 08-11-01 16:48

Mikkel Bundgaard <mikkel@rypevej.dk> wrote:
> Det kan godt være hardware.
> Jeg ville prøve: indstillinger for grafikkort. På visse grafikkort kan
> man indstille farverne.

Ja, men det vil jeg nødig ud i at 'styre' pr. telefon - om ikke for
andet fordi vi bruger forskellige grafikkort! :)
Og i øvrigt: Hvis hun ikke har ændret i 'farvestyring' ( hvad jeg
hverken tror eller håber!), kan det vel næppe være dér, løsningen skal
findes?

> Det kan også være skærmen, bed hende om at nulstille den.

øhh...hvorledes?

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Villy Jensen

Dato : 08-11-01 18:17

> For at gå direkte til sagen: Vi kan ikke finde nogen 'indstillinger'
> m.v., der kan genskabe de røde farver - spørgsmålet er så: Kan det evt.
> være et hardware problem (skærm eller grafikkort)??

1) Er der bukket et ben i hanstikket, der går ind i skærmstikket bag på
PC'en?
2) Sidder skærmstikket helt i bag på PC'en?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 09-11-01 15:10

Villy Jensen <vje@get2net.dk> wrote:
> 2) Sidder skærmstikket helt i bag på PC'en?

Bingo!
Jeg havde faktisk set bort fra den mulighed, fordi jeg (troede at jeg!)
vidste, at forhandleren havde stillet det hele op og forbundet kablerne!
Men lige før skærmen var på vej tilbage til butikken opdagede min
søster, at skærmstikket faktisk *sad* skævt i porten - og da det var
fastgjort, kom de røde farver straks tilbage!
Tak for interesse og hjælp fra dig og Rasmus - utroligt, hvad man kan få
klaret på kort tid over store afstande!

(Næppe behov for at skrive mere om dette, men skulle der alligevel, da

FUT: dk.edb.hardware.skaerm)

--
med venlig hilsen
Hans