Æren tilhøre Ham !
Fra : E.Dalgas

Dato : 08-11-01 08:32

Ingen kan komme til mig, uden at Faderen, som sendte mig, drager ham; og jeg
skal oprejse ham på den yderste dag. Der står skrevet hos profeterne: >Og de
skal alle være oplært af Gud.< Enhver, der har hørt og lært af Faderen,
kommer til mig. Joh.6,44-45.

Hørt og lært af Faderen - draget af Gud - noget må gå forud før et menneskes
møde Jesus Kristus. Skal dette møde blive til frelse og et helt nyt liv, må
vi have hørt og lært af Faderen forinden og således være draget af
Ham, mod Jesus. Man kunne også vende dette om og sige at ingen som tror på
Jesus, gør det af sig selv. Men uundgåeligt, er kommet til Jesus, fordi
Faderen ville det således og har bestemt det forud. Hvad er det så som
Faderen har ladet os høre og lært os, hvad er det som drog os i armene på
Jesus Kristus. Farisærenes skriftkloge undrede sig og tog anstød, da Jesus
sad til bords med toldere og syndere. Svaret de fik fra Frelseren var
dette - »De raske har ikke brug for læge, men de syge. Jeg er ikke kommen
for at kalde retfærdige, men syndere.« Mark.2,17.

--

E. Dalgas