S.E.B.
Fra : Henrik Andersen

Dato : 08-11-01 04:45

Er der nogle her der har erfaring med service niveauet og så videre hos
S.E.B. e banken???

Mvh Henrik Andersen

Fra : peter herzberg

Dato : 08-11-01 12:26

> Er der nogle her der har erfaring med service niveauet og så videre hos
> S.E.B. e banken???

Jeg har været kunde der i 1½ år. Jeg har aldrig haft problemer. De er
billige og flinke og har glimrende fremadrettede informationer gennem
www.sebinvest.dk.

Set bort fra slagtilbud fra Nordnet etc, hører SEB e-banking til de
billigste i gebyrer. Dog betaler man her VPgebyrer, men som er små. SEB kan
du ringe til - til kl 2200. Du kan dog ikke handle USAaktier efter 17:00.
Du får også realtidskurser for aktier for 50 kr /mdr + 3,25% i renter.

Efter min opfattelse er SEB e-banking 100% stabilt, men der er andre her på
nettet, der mener, det ikke er 100%.
Jeg kommer lige fra SEBmøde igår og deres SEBinvest Danmark har været den
bedste med -12% de siden de startede med afdelingen i februar 1999. Også
HenrikHviid s afdeling for europæiske aktier klarer sig blandet de bedste af
europæiske afdelinger. Ikke med stigninger men laveste fald. dvs fra 102 til
91 siden februar 1999. Ganske godt klaret.
Det siger noget om deres kompetance, der slår igennem i telefonen og deres
hjemmesider.

SEB ebanking kører dog ikke med dybde og handel efter 1700. Billige til
danske aktier (75 kr) og normalt med USAaktier, ofte 0,75% eller 400 kr.

Du får vist ikke realtidsnyheder, men links til diverse med 15min
forsinkelse

Fra : Sm

Dato : 08-11-01 17:24

"peter herzberg" <cfp2682@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 91 siden februar 1999. Ganske godt klaret.
> Det siger noget om deres kompetance, der slår igennem i telefonen og deres

jeg synes det lyder meget slemt, dem der har været med siden 1999 har tabt
mange penge og det varer længe før det tabte indhentes, enhver abe kunne
have gjort det samme eller bedre

Søren

Fra : peter herzberg

Dato : 09-11-01 00:16

> jeg synes det lyder meget slemt, dem der har været med siden 1999 har tabt
> mange penge og det varer længe før det tabte indhentes, enhver abe kunne
> have gjort det samme eller bedre

Uenig - og dog

Jeg har da selv klaret med bedre end -10-12% fra de bedste
SEBaktie-afdelinger. Det skyldes at vi alm investorer kan spekulere
kortsigtet og i obligationer og konanter.
Men hvis man VILLE være i europæiske aktier er resultaterne meget gode. Der
er ingen europæiske afdelinger med overskud siden februar 1999 (hvor SEB
startede deres inv.afdelinger)

Og jeg tror ikke at aber ville have haft overskud mod benchmarks, der måske
er faldet med 20-30-40% (NeuerMarket, DAX, FTSE, KFX, CAC etc.) via
langsigtede risikospredte investeringer, som er fundamentet for
inv.afdelinger.
Hvis man ikke spreder sin risiko bredt kan man få meget store tab og
tilsvarende, hvis man lige har ramt de bedste brancher for 2 år siden haft
overskud.

Men hvis man låser sig fast i europæisk stockpicking, som HenrikHviid eller
tilsvarnde globale jyskeFavoritter eller CarnigeGlobal eller lign og
beholder dem, så har alle under alle omstændigheder haft større tab. Jeg
antyder blot at HenrikHviid og deres SEBdanmark har klaret sig bedst - eller
rettere mindst godt. Og derfor er deres expertice blandt de bedste. Set i
bakspejlet skulle man slet ikke have haft aktier, men blot obligationer
eller kortsigtede aktie-spekulationer.

Jeg tvivler bestemt ikke på at nogen private gør det bedre med obligationer
eller kortsigtede globale investeringer end en europæisk inv.afdeling.

Spørgsmålet er i virkeligheden om det kan betale sig at låse sig fast og
have inv.afdelinger liggende i lang tid. Hvis det er det du angriber, har du
min forståelse.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 12-11-01 16:39

"Sm" <dsl52801@vip.cybercity.dk> wrote in message

> jeg synes det lyder meget slemt, dem der har været med siden 1999 har tabt
> mange penge og det varer længe før det tabte indhentes, enhver abe kunne
> have gjort det samme eller bedre

Nå, men så er jeg da ikke en abe:

Jeg er personligt nede med 30% på mine investeringer, og jeg kender mange,
der virkeligt er blevet brændt af!!

Jeg synes slet ikke det er så åndsvagt kun at tabe 12% procent på hele turen
fra toppen af boblen og så til nu.

Hvis vi virkeligt havde været kloge, havde vi købt 7% 2010 for alle pengene
i 1999, men det er vi desværre ikke; Det er nemmere at være kloge nu

Fra : Casper

Dato : 13-01-02 17:27

har kun aktier hos dem
men de er altid flinke, og giver en rigtig god service
og svare hurtigt