Router setup på kabelmodem
Fra : Michael Petersen

Dato : 08-11-01 00:05

Har brug for hjælp...

Jeg har anskaffet mig en router og en hub så jeg kan få mine 3 mac'er på den
samme stofa-forbindelse. Hub og routeren (D-link 701) og maskinerne snakker
fint nok sammen og jeg har fået konfigureret routeren via Telnet så den
tildeler adresser og alt det.

Mit problem er bare at jeg ikke kan få hul igennem til resten af verden...

Så vidt jeg lige kan forestille mig ligger problemet i at routeren ikke
sign'er on for mig - som man jo skal på Stofanet. Er det mon problemet og
hvordan løser jeg det?

Mvh, Michael Petersen

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 08-11-01 15:51

Michael Petersen <michael@cybersites.dk> wrote:

> [...]
>
> Så vidt jeg lige kan forestille mig ligger problemet i at routeren ikke
> sign'er on for mig - som man jo skal på Stofanet. Er det mon problemet og

Enten skal du telnette til deres sign on ting eller også prøve via din
browser med adresseb <http://signon.stofanet.dk> hvis du kan få fat i
den side skulle resten gi' sig selv

--
Mvh Nicolai Brandt

- Snart flygel ejer?

Fra : N/A

Dato : 08-11-01 23:11

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 08-11-01 23:11

Michael Petersen <michael@cybersites.dk> wrote:

> Jeg kan ikke få kontakt til sign-on siden og jeg har forsøgt at telnette
> mig på - det er sådan jeg har gjort hidtil, men når jeg har routeren sat
> ind imellem modem og Mac så er det jo routeren jeg 'telnetter' med, er
> det ikke? Kan jeg telnette 'hen over den'? Jeg skal vel have routeren
> til at sende mit brugerinfo?!

Og du har selvfølgelig haft modemmet slukket i et stykke tid, så det
ikke længere er låst til Mac´ens netværkskort, ikke? (Bare en tanke...)

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 08-11-01 23:35

> [...]
> Kan jeg telnette 'hen over den'? Jeg skal vel have routeren til at sende mit

Vupti... nu blev det lige en smule teknisk... Det er jo' ikke den store
forstand jeg har på routere, selvom jeg har selv en sowtware router
kørende på min G3'er (IPnetrouter), men det er vist ikke helt det samme.

Når du nu siger du har konfigureret routeren, og stofa har åben
forbindelse til deres sign on så skulle der i princippet være "hul
igennem" hele tiden. Men hvis det er et konfigurerings problem er der
nok en anden du skal ha' svar fra

En helt anden mulighed kunne være at modemmet er låst til MAC-adressen
på netkortet i mac'en og derfor lige skal "resettes" inden der sker
noget.

--
Mvh Nicolai Brandt

- Snart flygel ejer?