F=?ISO-8859-1?B?+A==?=rste gang til USA
Fra : Heidi

Dato : 08-01-01 09:18

Hej NG

Vi har planer om at rejse til USA til sommer - for første gang.

Nogle ideér til hvor det er bedst for os at tage hen?

Vi har tænkt på en kombineret "kør-selv" samt badeferie med gode snorkel
muligheder.

På forhånd tak.

Heidi

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 08-01-01 15:57

Så er der vel kun Florida? Det er dog meget! varmt og lummert om sommeren.

Kennet.

Fra : Biker-Torben©

Dato : 09-01-01 18:56

Hej

Jeg har selv kørt rundt i Californien i tre uger i lejet bil (convertible) -
og synes det er en fantastisk spændende stat:
Langs med Stillehavet ad Highway 1 fra L.A. til San fransisco er en
fantastisk flot tur. Besøg Hearst Castle undervejs! Og tag ud til Alcatraz i
S.F. - det er alle pengene værd!

Så er der Yosemite nationalparken øst for SF i bjergområdet The Sierras -
flot natur. Du kan sagtens bruge 2 dage her og overnatte inde i parken.

Bademulighederne er måske ikke sammenlignelige med Florida - men i Monterey
(mellem LA og San Fransisco) kan man som noget helt specielt dykke bland 50
meter høje vandplanter (vandskov) uden for kysten (flaskedykning) - det fik
jeg desværre ikke prøvet, men det står på min liste til næste gang

Hilsen
Torben
______________________

På Harley tværs over USA:
http://home.worldonline.dk/~windsurf/kyst_til_kyst/kyst_til_kyst.htm

3.700 km på Harley gennem Arizona, New Mexico, Nevada og Californien
http://home.worldonline.dk/~windsurf/index.htm

Fra : rune og stinne

Dato : 14-01-01 19:47

Hej Heidi

Efter 1 år i Memphis vil jeg klart anbefale syden - der er simpelthen skønt!
Hvad angår kultur er der jo et rigt udvalg af muligheder over hele landet,
men i Memphis vil jeg klart anbefale Beale Street, Graceland og Zoo. Kører
man ud af Memphis er der spændende ting i ALLE retninger - mod nord/øst er
der Nashville og skønne bjerg områder, mod syd er der selvfølgelig New
Orleans, som er en helt anden verden at komme til...
Når man taler badeferie i USA har europæere en tendens til at fremhæve
Florida og Californien som om der ikke findes andet. Dette er ikke sandt. I
området langs den mexikanske golf er der utallige skønne steder f.eks Gulf
Shores/Fort Morgan i Alabama med lange badestrande og varmt vand - jeg ved
nu ikke hvordan der er at dykke, men ellers er der dejligt.
Vejret kan være meget varmt, jeg vil anbefale at tage derover enten i
forsommeren eller tidligt efterår, men det kommer selvfølgelig anpå hvilken
dele af landet I vil til.

"