Nyt grafikkort...RÅD!
Fra : Jesper R. Ottesen

Dato : 07-11-01 22:13

Hej alle

Jeg står og skal investere i et nyt grafikkort...eller brugt.
Det skal have en god tv-udgang, god 2D og ok 3D....nogen råd??
Jeg har hørt at Gforce-kortene skal være dårlige til 2D...kan det passe?

Jesper

Fra : Nicolai Thomsen

Dato : 07-11-01 22:22

Du har ingen valg end Radeon 8500 i den version som du nu har brug for.

Fra : Jesper R. Ottesen

Dato : 07-11-01 22:38

jo de har jeg......penge.....må max være ca. en tusse

Fra : Armitage

Dato : 08-11-01 00:45

Så køb et Palit Daytona GF2 Ti med TV-Out. Det koster 1240,- inc.
forsendelse.Se www.edpriser.dk eller www.compumail.dk de får vist GF2 Ti
hjem meget snart. Et GF2 Ti er efterfølgeren til GF2 Pro og er marginalt
hurtigere.

GF2 har ikke dårlig 2D - det tror jeg ikke nogle moderne grafikkort er i
dag. ATI har bedre 2D i opløsninger på 1600x1200 og over - men i opløsninger
uder tror jeg ikke man kan se forskel - hvis man kan så er den i hvert fald
ikke særlig stor

Ellers kan du købe et ATI Radeon 7200 m. TV-Out til 1099,- eller måske et 3D
Prophet 4500 TV-Out Retail til 1210,-

Hverken ATI eller Hercules er lige så hurtig i 3D som GF2 Ti men med ATI kan
du melde dig ind i 2D blære klubben og du køber 'mærkevare'. Hercules er
også 'mærkevare' (efter min menig).

Så er det op til dig §

Fra : Jesper R. Ottesen

Dato : 08-11-01 17:11

Ved du hvordan kvaliteten af tv-udgangen er?
Jesper

Fra : Jesper R. Ottesen

Dato : 08-11-01 17:15

og hvad med larm??

Fra : Armitage

Dato : 09-11-01 00:09

> og hvad med larm??

Jeg har aldrig selv eget nogen af de ovennævnte kort så det ved eg ikke -
heller ikke med hensyn til TV-Out.

Palits GF3 TV chip hedder 'Conexant' og den chip sidder på rigtigt mange
kort med TV-Out. Så måske sidder den chip også på Palits andre kort..

http://www.digit-life.com/articles/gf3palit/index.html

Fra : Nicolai Thomsen

Dato : 07-11-01 22:56

Så måske et Geforce 2 MX 400 med Tv-Out.
Osse ok 3D men 2d ved jeg ikke.
men kig på www.edbpriser.dk

Fra : Benito

Dato : 08-11-01 03:30

Har lige købt et AOpen Geforce 2 MX 400 med Tv-Out 64mb ram - til 899,- kr.
i TDC-shoppen. Ved ikke om de har flere eller om prisen holder, da det var
et special-tilbud.
Det kører fint men er selvfø'li' ikke lige så godt som de nye dyre Gforce 3
o.lign.

--

§ ?
(*-*) Benito \(*.*)/

Fra : Jesper R. Ottesen

Dato : 08-11-01 17:10

Hvordan er tv-udgangen?......og hvad med larm???, den har vel blæser

Jesper

Fra : Benito

Dato : 09-11-01 02:17

Har ikke fået prøvet tv-udgangen endnu, da jeg jeg skal have fundet en
løsning på at mindske afstanden mellem min "puter" og "Sofa-alteret" - både
økonomisk og tenisk. De står i hvert sit rum lige nu.

Vedr. larm - så er der ingen blæser på kortet - kun kølegitter. Jeg har en
rimelig luftudskiftning i "kassen" og har ingen problemer haft endnu.

Angående 2D - så tror jeg faktisk ikke der er den store forskel. Har haft et
Matrox og mine øjne ka' ikke se forskel !

§ ?
/O~ O
_/\_ _/\_

Fra : Michael Petersen

Dato : 08-11-01 10:45

kig efter et Matrox g400 eller et ATI Radeon. De har den bedste 2D. Geforce
2D er ikke speciel god men de er bedst i 3D

Michael