"onlinebestilling" i frontpage???
Fra : Michael Jensen

Dato : 07-11-01 15:21

Er der nogen her der kan forklare eller henvise til en hjælpeside for mig???
Jeg skal lave en slags bestillingsside, hvor man ud for en række produkters
navn kan indtaste et antal som man gerne vil have. Derudover skal der
skrives navn, adresse og telefonnummer osv. Det er så meningen at det hele
skal samles til en email, hvori de bestilte varer står, sammen med navn osv
på køberen, som så sendes til en bestemt email-adresse??? Kan dette gøres
direkte fra frontpage, eller er det en meget kompliceret sag? Jeg har nemlig
aldrig lavet noget som det her før, men kun bgugt "almindelig" opsætning af
tekst, billeder, links osv....

Jeg forestiller mig at man får en email der minder om dette:

Navn: Benny Bendtsen
Adresse: Hallogade 12
Bestilt: 12/12-01

Smørkranse: 5
Rundstykker: 200
Franskbrød: 20
osv........

Andre kommentarer: Bare blandede rundstykker

Noget i den stil i hvert fald. Det kunne være fedt hvis de varer der ikke er
sat antal udfor, heller ikke optræder på ordren. Håber der er en venlig sjæl
der har tid og lyst til at hjælpe mig!!

På forhånd mange tak!

Michael Jensen

Fra : Michael Jensen

Dato : 07-11-01 16:46

Nu har jeg været ved at lege lidt med det, men når jeg forsøger at
"submit'e" formen, får jeg at vide at siden ikke findes........ Den forsøger
at finde noget med: --WEBBOT-SELF--

Er jeg mon ved at være på rette vej, eller hvad???

Michael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-11-01 18:59

Wed, 7 Nov 2001 16:46:29 +0100, skrev "Michael Jensen"
<mjensen@paradis.dk>:

>Nu har jeg været ved at lege lidt med det, men når jeg forsøger at
>"submit'e" formen, får jeg at vide at siden ikke findes........ Den forsøger
>at finde noget med: --WEBBOT-SELF--

Første spørgsmål er:

Hvor ligger din hjemmeside?

Hvis den ligger hos TDC, så understøttes Frontpage Extensions
ikke, hvis det er på den serverplads, som følger med dit
internetabonnement.
Og det skal det gøre, hvis du vil bruge FPs form til det.

Ellers kan du bruge de cgi formmails, som TDC tilbyder.
<http://kundeservice.opasia.dk/hjemmeside/homeserver/cgiscripts.html>

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark