/ Forside / Teknologi / Hardware / Grafikkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Grafikkort
#NavnPoint
tedd 11444
Manse9933 3657
Fijala 2911
peet49 2571
refi 2390
pallebhan.. 1955
strarup 1945
phg1 1758
Klaudi 1571
10  transor 1240
Grafikkort eller cpu
Fra : jan


Dato : 07-11-01 11:34

Hej der.

Overvejer enten at købe et nyt grafikkort eller en ny cpu.

har lige nu et geforce 2 mx og en duron 700@956.

Vil enten have et geforce 3 ti 200 eller et ati radeon 8500.

Eller en amd xp 1600+

Nogle der har et forslag til hvad der bedst kan betale sig.

Altså hvilken mulighede der giver det største oplift til mit system...

Takker

Bruger computeren til Java programmering, spil og film...





 
 
Nikolaj Bardram (07-11-2001)
Kommentar
Fra : Nikolaj Bardram


Dato : 07-11-01 11:48

Kommer an på hvilke spil du spiller .....
BTW. hvordan køler du ? når den er OC så meget ... er det vandkøling ?

Mvh. Nikolaj


"jan" <jan007@hotmail.com> wrote in message
news:3be90f20$0$11604$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hej der.
>
> Overvejer enten at købe et nyt grafikkort eller en ny cpu.
>
> har lige nu et geforce 2 mx og en duron 700@956.
>
> Vil enten have et geforce 3 ti 200 eller et ati radeon 8500.
>
> Eller en amd xp 1600+
>
> Nogle der har et forslag til hvad der bedst kan betale sig.
>
> Altså hvilken mulighede der giver det største oplift til mit system...
>
> Takker
>
> Bruger computeren til Java programmering, spil og film...
>
>
>
>



jan (07-11-2001)
Kommentar
Fra : jan


Dato : 07-11-01 11:57

Hejsa spiller meget 3D spil, max Payne, Unreal o.s.v i den stil, men også
adventure som the longest journey, kort sagt elsker flot grafik, både 2d og
3d....

Køler faktisk bare min cpu med en Molex radial fin Oversize, arctic silver 2
kølepaste, har et åbent kabinet, blyant tricket, multiplayer på 9 og fsb
106.
Bliver en 57 grader varm ved max load

Hygge


" Nikolaj Bardram" <Bardram@tk.k-net.dk> wrote in message
news:9sb38c$i7u$1@eising.k-net.dk...
> Kommer an på hvilke spil du spiller .....
> BTW. hvordan køler du ? når den er OC så meget ... er det vandkøling ?
>
> Mvh. Nikolaj
>
>
> "jan" <jan007@hotmail.com> wrote in message
> news:3be90f20$0$11604$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > Hej der.
> >
> > Overvejer enten at købe et nyt grafikkort eller en ny cpu.
> >
> > har lige nu et geforce 2 mx og en duron 700@956.
> >
> > Vil enten have et geforce 3 ti 200 eller et ati radeon 8500.
> >
> > Eller en amd xp 1600+
> >
> > Nogle der har et forslag til hvad der bedst kan betale sig.
> >
> > Altså hvilken mulighede der giver det største oplift til mit system...
> >
> > Takker
> >
> > Bruger computeren til Java programmering, spil og film...
> >
> >
> >
> >
>
>



Jakob M (07-11-2001)
Kommentar
Fra : Jakob M


Dato : 07-11-01 12:39

> Køler faktisk bare min cpu med en Molex radial fin Oversize, arctic silver 2
> kølepaste, har et åbent kabinet, blyant tricket, multiplayer på 9 og fsb
> 106.

Hvis din RAM kan klare det bør du køre 7x136=952 i stedet eller endnu bedre
6,5*146=149. Det kører noget hurtigere, og det giver ikke problemer med PCI
enheder, da PCI-divideren automatisk sættes ned til 4, på de fleste bundkort.

Mvh
Jakob




Helten (07-11-2001)
Kommentar
Fra : Helten


Dato : 07-11-01 14:39

Har prøvet alle mulige forskellige kombinationer, men af en eller anden
grund vil mine ram kun køre op til 115 stykker hvis jeg clocker dem ud fra
100 hz og de kan sagtens køre 139 når ejg clocker ud fra strart hastighed på
133.

men lad nu det ligge, og så vil jeg lige se om jeg kan finde noget mere om
grafikkort og cpu...

HYgge
"Jakob M" <r49@hotmail.com> wrote in message
news:V19G7.8844$Ip2.583884@news010.worldonline.dk...
> > Køler faktisk bare min cpu med en Molex radial fin Oversize, arctic
silver 2
> > kølepaste, har et åbent kabinet, blyant tricket, multiplayer på 9 og fsb
> > 106.
>
> Hvis din RAM kan klare det bør du køre 7x136=952 i stedet eller endnu
bedre
> 6,5*146=149. Det kører noget hurtigere, og det giver ikke problemer med
PCI
> enheder, da PCI-divideren automatisk sættes ned til 4, på de fleste
bundkort.
>
> Mvh
> Jakob
>
>
>



iddqd@worldonline.dk (07-11-2001)
Kommentar
Fra : iddqd@worldonline.dk


Dato : 07-11-01 13:39

jan wrote:

> Nogle der har et forslag til hvad der bedst kan betale sig.
>

Til spil: Et hurtigere grafikkort (Spiller selv UT i 1600*1200 med et
KyroII og en Cel566@850)

Til overall performance: En ny CPU.

Mvh

Bruno


Torben B Chr (08-11-2001)
Kommentar
Fra : Torben B Chr


Dato : 08-11-01 01:16

"jan" <jan007@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3be90f20$0$11604$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> Overvejer enten at købe et nyt grafikkort eller en ny cpu.
> har lige nu et geforce 2 mx og en duron 700@956.
> Vil enten have et geforce 3 ti 200 eller et ati radeon 8500.
> Eller en amd xp 1600+
> Nogle der har et forslag til hvad der bedst kan betale sig.
> Altså hvilken mulighede der giver det største oplift til mit system...
> Takker
> Bruger computeren til Java programmering, spil og film...

Er det spil det handler om, kommer det lidt an på hvilken opløsning du
bruger at spille med. Det er KUN hvis du af uransagelige årsager ønsker at
spille med meget lave opløsninger (<1024x768) at jeg ville anbefale at det
er cpu udskiftning alene du satser på, evt mhp bedre overall system
performance. Men taler vi spil og Spiller du helst i så høje opløsninger som
dit system overhovedet kan trække stabilt, kommer du ikke uden om at Grafik
kortet er den ALLERVIGTISTE komponent.

Der vil jeg anbefale TI500 (eller måske radeon 8500). TI200 er faktisk
"bare" et nedskaleret Geforce 2 Ultra.

Skal det være det der rykker ALLERMEST lige nu hedder det ganske simpelt

Athlon XP 1900+ sammen med et KT266A baseret motherboard og så TI500

se KT266A og Athlon XP sammen på f.eks
http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1554&p=7 - Selvom det godtnok
"kun" er sammen med et alm. Geforce 3 kort.

TBC



Christopher Ostenfel~ (08-11-2001)
Kommentar
Fra : Christopher Ostenfel~


Dato : 08-11-01 09:02


> Der vil jeg anbefale TI500 (eller måske radeon 8500). TI200 er faktisk
> "bare" et nedskaleret Geforce 2 Ultra.

TI200 har da vist intet med geforce2 at gøre. Er det ikke geforce3 clocket
til 175/400?? Hvis kortet er udstyret med hurtige ram kan de vel
overclockes
betydeligt.

mvh
Christopher






Alpha Akustik (08-11-2001)
Kommentar
Fra : Alpha Akustik


Dato : 08-11-01 12:27

Der findes:


GeForce 2 TI 200 - vist det hurtigste GeForce 2 til dato - 1.500,-+

GeForce 3 TI 200 - svarer til de nuværende GeForce 3 - i teorien lidt
langsomere - men i 3DMark2001 er de hurtigere (se www.madonion.com) -
2.000,- - 2.700,-

GeForce 3 TI 500 - Det hurtigste - 3.500,- - 4.000,-


Peter


"Christopher Ostenfeld" <costenfeld@tk.k-net.dk> wrote in message
news:9sde0t$gt2$1@eising.k-net.dk...
>
> > Der vil jeg anbefale TI500 (eller måske radeon 8500). TI200 er faktisk
> > "bare" et nedskaleret Geforce 2 Ultra.
>
> TI200 har da vist intet med geforce2 at gøre. Er det ikke geforce3
clocket
> til 175/400?? Hvis kortet er udstyret med hurtige ram kan de vel
> overclockes
> betydeligt.
>
> mvh
> Christopher
>
>
>
>
>



Christopher Ostenfel~ (08-11-2001)
Kommentar
Fra : Christopher Ostenfel~


Dato : 08-11-01 12:58


> GeForce 2 TI 200 - vist det hurtigste GeForce 2 til dato - 1.500,-+

Det hedder vist geforce2 Ti, og er langsommere end geforce2 ultra, pga
langsommere ram clock. 250/400 mod 250/460 for ultra kortet.

> GeForce 3 TI 200 - svarer til de nuværende GeForce 3 - i teorien lidt
> langsomere - men i 3DMark2001 er de hurtigere (se www.madonion.com) -
> 2.000,- - 2.700,-
>
> GeForce 3 TI 500 - Det hurtigste - 3.500,- - 4.000,-
>
>
> Peter
>
>
> "Christopher Ostenfeld" <costenfeld@tk.k-net.dk> wrote in message
> news:9sde0t$gt2$1@eising.k-net.dk...
> >
> > > Der vil jeg anbefale TI500 (eller måske radeon 8500). TI200 er faktisk
> > > "bare" et nedskaleret Geforce 2 Ultra.
> >
> > TI200 har da vist intet med geforce2 at gøre. Er det ikke geforce3
> clocket
> > til 175/400?? Hvis kortet er udstyret med hurtige ram kan de vel
> > overclockes
> > betydeligt.
> >
> > mvh
> > Christopher
> >
> >
> >
> >
> >
>
>



Torben B Chr (08-11-2001)
Kommentar
Fra : Torben B Chr


Dato : 08-11-01 12:50

"Christopher Ostenfeld" <costenfeld@tk.k-net.dk> skrev i en meddelelse
news:9sde0t$gt2$1@eising.k-net.dk...

> TI200 har da vist intet med geforce2 at gøre. Er det ikke geforce3
clocket
> til 175/400?? Hvis kortet er udstyret med hurtige ram kan de vel
> overclockes
> betydeligt.

Jo !
Forvirringen kommer ind i billedet idet der findes 2 slags TI200: et Geforce
2 TI200 & et Geforce 3 TI200. Og nu ser jeg også at han faktisk skrev et
Geforce 3 TI200, så den er god nok (det er blot mig der automatisk tænker på
Geforce 2 TI 200 når jeg ser/hører "TI200" - Selv er jeg kun fokuseret på
TI500)
Det er Geforce 2 TI200 er blot et nedskaleret Geforce 2 Ultra (samme core
clock speed, men langsommere ram), ligesom man på den måde ville kunne sige
at Geforce 3 TI200 er et nedskaleret Geforce 3 - eller det nye "Geforce 3
MX" om man vil.
se f.eks http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1539&p=4 for nærmere
udredning

Så faktisk er Geforce 2 TI200 langsommere end et Geforce 2 Ultra. Grunden
til at det markedsføres som "hurtigere" end GF2 Ultra er at Nvidia siden
realease af GF2 Ultra har udgivet nye drivere som er væsentligt bedre end de
gamle. (et "smart" markedsførings trick fra Nvidia) - Men bruger du de nye
drivere til begge kort træder fysikkens love (i mangel af bedre ord) i
kraft, og Geforce 2 Ultra er hurtigere end TI200. - Og det var det jeg havde
i mine tanker på min besvarelse af det indlæg ikke havde læst nært nok.

TBC



Lars (08-11-2001)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 08-11-01 18:57

On Thu, 8 Nov 2001 12:49:30 +0100, "Torben B Chr"
<zuriel@worldonline.dk> wrote:

>Jo !
>Forvirringen kommer ind i billedet idet der findes 2 slags TI200: et Geforce
>2 TI200 & et Geforce 3 TI200.

Nej! Titanium-serien består af:
GeForce2 Ti
GeForce3 Ti200
GeForce3 Ti500

<http://www.nvidia.com/view.asp?IO=IO_20011017_6841>
<http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=geforce2pro>
<http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=geforce3>

vh
--
Lars,
<http://home3.inet.tele.dk/hgaarde/>

Torben B Chr (09-11-2001)
Kommentar
Fra : Torben B Chr


Dato : 09-11-01 01:38

"Lars" <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.dk> skrev i en meddelelse
news:3beac761$0$1973$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> On Thu, 8 Nov 2001 12:49:30 +0100, "Torben B Chr"
> <zuriel@worldonline.dk> wrote:
>
> >Jo !
> >Forvirringen kommer ind i billedet idet der findes 2 slags TI200: et
Geforce
> >2 TI200 & et Geforce 3 TI200.
>
> Nej! Titanium-serien består af:
> GeForce2 Ti
> GeForce3 Ti200
> GeForce3 Ti500

- Det ville da også være mere logisk (og meget mindre forvirrende).

Jeg har blot sammen med alle andre der har læst
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1539&p=4 fået "påduddet"
udtrykket Geforce 2 Ti200

TBC



Henrik Jensen (08-11-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Jensen


Dato : 08-11-01 13:29

Synes du skal købe et gf3 ti-200, til din maskine. En ny processor vil ikke
gøre din computer mærkbart hurtigere til spil. gf3 ti-200, er godt nok ikke
så hurtigt som gf3 eller gf3 ti500, men gengæld er det meget billigt, og
det vil give dig et kæmpe boost i 3d-spil.



jan (08-11-2001)
Kommentar
Fra : jan


Dato : 08-11-01 15:43

hvad så med radeon 8500, er ikke lige så hurtigt som geforce 3 ti 200, og
så med flere features....

Hygge


"Henrik Jensen" <Enrico@esenet.dk> wrote in message
news:3bea7965$0$387$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Synes du skal købe et gf3 ti-200, til din maskine. En ny processor vil
ikke
> gøre din computer mærkbart hurtigere til spil. gf3 ti-200, er godt nok
ikke
> så hurtigt som gf3 eller gf3 ti500, men gengæld er det meget billigt, og
> det vil give dig et kæmpe boost i 3d-spil.
>
>



Henrik Jensen (08-11-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Jensen


Dato : 08-11-01 16:03

r8500 er i princippet hurtigere end både ti-200 og ti-500, men på grund af
at ATI er er så dprlige til at lave drivere, får man ikke det optimale ud af
kortet



Poul Erik Pedersen (08-11-2001)
Kommentar
Fra : Poul Erik Pedersen


Dato : 08-11-01 20:24

HOV - vent det forlyder sig at ATI Radeon 8500 slet ikke kan lide amd XP
modeller, lige meget med hvilket bundkort - blue screen of death kommer
ofte, og i spil virker det slet ikke.
Jeg selv har bestilt en AMD XP 1800, 512mb ddr-ram og et Asus V8200 T-200
deluxe (GF3ti-200).
niels

Henrik Jensen <Enrico@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bea9d81$0$25414$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> r8500 er i princippet hurtigere end både ti-200 og ti-500, men på grund af
> at ATI er er så dprlige til at lave drivere, får man ikke det optimale ud
af
> kortet
>
>



Armitage (09-11-2001)
Kommentar
Fra : Armitage


Dato : 09-11-01 00:11


"Poul Erik Pedersen" <njb.pedersen@os.dk> wrote in message
news:a%AG7.519$Q3.34234@news010.worldonline.dk...
> HOV - vent det forlyder sig at ATI Radeon 8500 slet ikke kan lide amd XP
> modeller, lige meget med hvilket bundkort - blue screen of death kommer
> ofte, og i spil virker det slet ikke.
> Jeg selv har bestilt en AMD XP 1800, 512mb ddr-ram og et Asus V8200 T-200
> deluxe (GF3ti-200).

eller Win XP for den sags skyld

> niels
>
> Henrik Jensen <Enrico@esenet.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3bea9d81$0$25414$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > r8500 er i princippet hurtigere end både ti-200 og ti-500, men på grund
af
> > at ATI er er så dprlige til at lave drivere, får man ikke det optimale
ud
> af
> > kortet
> >
> >
>
>



Armitage (09-11-2001)
Kommentar
Fra : Armitage


Dato : 09-11-01 01:17


"jan" <jan007@hotmail.com> wrote in message
news:3be90f20$0$11604$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hej der.
>
> Overvejer enten at købe et nyt grafikkort eller en ny cpu.
>
> har lige nu et geforce 2 mx og en duron 700@956.
>
> Vil enten have et geforce 3 ti 200 eller et ati radeon 8500.
>
> Eller en amd xp 1600+
>
> Nogle der har et forslag til hvad der bedst kan betale sig.
>
> Altså hvilken mulighede der giver det største oplift til mit system...
>

Se her
http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=45000228

Testen tager udgangspunkt i en duron 850MHz og her er konklusionen i udrag

'One of the best features of the Athlon XP is its compatibility with older
Socket A motherboards. This is convenient for the consumer as replacing a
CPU is much easier than replacing a motherboard. Simply upgrading a Spitfire
Duron to a Palomino Athlon XP gives a very nice performance increase despite
the limited RAM bandwidth. If you are short on cash, this is probably your
best bet.'

Det virker til at det klogeste er at opgradere til en ny CPU - overraskende
(IMO)

> Takker

Det var så lidt

>
> Bruger computeren til Java programmering, spil og film...
>
>
>
>



jan (09-11-2001)
Kommentar
Fra : jan


Dato : 09-11-01 03:35

Cool link der, tror jeg napper en xp cpu først, og så sparer lidt sammen til
et g3 ti 200 når der engang efter julen er penge i kassen igen.....

"Armitage" <rablendeSPAM@hotmail.com> wrote in message
news:3beb2092$0$4861$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "jan" <jan007@hotmail.com> wrote in message
> news:3be90f20$0$11604$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > Hej der.
> >
> > Overvejer enten at købe et nyt grafikkort eller en ny cpu.
> >
> > har lige nu et geforce 2 mx og en duron 700@956.
> >
> > Vil enten have et geforce 3 ti 200 eller et ati radeon 8500.
> >
> > Eller en amd xp 1600+
> >
> > Nogle der har et forslag til hvad der bedst kan betale sig.
> >
> > Altså hvilken mulighede der giver det største oplift til mit system...
> >
>
> Se her
> http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=45000228
>
> Testen tager udgangspunkt i en duron 850MHz og her er konklusionen i udrag
>
> 'One of the best features of the Athlon XP is its compatibility with older
> Socket A motherboards. This is convenient for the consumer as replacing a
> CPU is much easier than replacing a motherboard. Simply upgrading a
Spitfire
> Duron to a Palomino Athlon XP gives a very nice performance increase
despite
> the limited RAM bandwidth. If you are short on cash, this is probably your
> best bet.'
>
> Det virker til at det klogeste er at opgradere til en ny CPU -
overraskende
> (IMO)
>
> > Takker
>
> Det var så lidt
>
> >
> > Bruger computeren til Java programmering, spil og film...
> >
> >
> >
> >
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste