Gode opskirfter.....?
Fra : Britta Madsen

Dato : 07-11-01 10:27

Hejsa...
Nu er det jo ved at være december måned og så skal der jo hygges lidt med
noget gløgg og her kommer så mit spørgsmål, er der nogle af jer der har
nogle gode ting/opskrifter på noget man kan servere til en god gløgg? evt.
også opskrift på en gløgg?
M.v.h
Britta
PS. God jul selv om det er lidt tidligt :0)

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 10-11-01 15:48

Wed, 7 Nov 2001 10:26:59 +0100, skrev "Britta Madsen"
<bm_tigerdyr@get2net.dk> :

> [...]
>nogle gode ting/opskrifter på noget man kan servere til en god gløgg? evt.

Hvad med lune, friskkogte, bløde klejner ??
De må ikke forveksles med de sprøde, småkageagtige klejner.
Disse her bliver store, luftige, bløde og lækre.

Rie's Klejner

500 g mel
250 g margarine
3 æg
125 g melis
1 1/4 dl mælk
50 g gær

Margarinen smuldres i melet.
Mælken lunes (håndvarm) og gæren opløses heri.
Røres i melet sammen med melis og æg.
Dejen hviler herefter ca 1/2 time.
Rulles ud i 1/2 cm tykkelse, skæres ud og vrides.
Efterhæver til ca. dobbelt størrelse og koges i varm svinefedt.

--
Gitte Sørensen news@gittes.dk

Besøg min hjemmeside med galleri (tegning & akvarel), fotos,
rejser og madopskrifter http://home.worldonline.dk/~cgsorens