[SDH] Mormoner
Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-11-01 00:43

Jeg ved godt, at det sikkert er umuligt, men det virker i andre
grupper, så hvorfor ikke her?

Jeg er efterhånden dødtræt af at læse mormon-debatten, og den spreder
sig efterhånden over et utal af tråde.

Er det ikke muligt at indlede Subject i alle indlæg om dette/disse
emner med [SDH]? Så er de lidt nemmere at skippe.
--
Peter B. Juul, o.-.o "And how are you?" said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) Eeyore shook his head from side to side.

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 07-11-01 01:00

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> [...]
>
> Er det ikke muligt at indlede Subject i alle indlæg om dette/disse
> emner med [SDH]? Så er de lidt nemmere at skippe.

Er det en opfordring til jeg forlader gruppen eller jeg skal skrive alle
mine indlæg med det subject...?

Hvis jeg skal det, skal evangeliske kristne så skrive [Evangelisk] eller
ateister [Ateist].

Jeg forstår dit point, men vil det ikke være urimelig forskelsbehandling.
Tro mig, jeg er også træt af hele den debat.

Hvis du forventer det kun gælder min tro, mener jeg det er en opfordring til
at jeg ikke skal skrive mere

Kenn L. Schjødt
Dansk side om Jesu Kristi Kirke af SDH: http://www.kristus.dk
Kirkens officielle hjemmeside: http://www.lds.org

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-11-01 01:02

"Kenn L. Schjødt" <kenn_s.fjern-for-email@worldonline.dk> writes:

> Er det en opfordring til jeg forlader gruppen eller jeg skal skrive alle
> mine indlæg med det subject...?

Nej.

Det er en opfordring til _alle_ om at markere det, når tråden handler
om SDH. Diskussionen har nu kørt så længe, at den mest består af "Jo,
I er", "Nej, vi er ej"-sætninger, og den fylder så meget i gruppen at
indlæg om andre emner let drukner.

Det er ganske, som når man i dk.medier.tv bliver enige om at skrive
[BB] i Subject, når tråden handler om Big Brother, for at skåne de,
der ikke gider høre mere om det.

Lad være med at være paranoid.

> Hvis jeg skal det, skal evangeliske kristne så skrive [Evangelisk] eller
> ateister [Ateist].

Nej, og hvis du skriver i en tråd om dåb, jul, nadverens betydning
eller tusind andre kristendoms-emner, så beder jeg dig heller ikke
skrive [SDH]. Hvis jeg ville sortere dig (og Bodil) fra på jeres
religions-grundlag var det nemmere bare at zappe på navne, ikke?

--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 07-11-01 01:16

> [...]

> om SDH. Diskussionen har nu kørt så længe, at den mest består af "Jo,
> I er", "Nej, vi er ej"-sætninger, og den fylder så meget i gruppen at

LOL

> Det er ganske, som når man i dk.medier.tv bliver enige om at skrive
> [BB] i Subject, når tråden handler om Big Brother, for at skåne de,
> der ikke gider høre mere om det.
>
> Lad være med at være paranoid.

Nej jeg er ej

> [...]
> skrive [SDH]. Hvis jeg ville sortere dig (og Bodil) fra på jeres
> religions-grundlag var det nemmere bare at zappe på navne, ikke?

OK, så det er kun ved debatter om det "kætteriske" ved SDH eller ej, er det
rigtigt forstået. (sådanne debatter ville jeg jo nok heller ikke starte)

Fra : E.Dalgas

Dato : 07-11-01 01:27

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m3668n78jz.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> [...]

> om SDH. Diskussionen har nu kørt så længe, at den mest består af "Jo,
> I er", "Nej, vi er ej"-sætninger, og den fylder så meget i gruppen at

Udemærket forslag, det kom bare lidt sent Peter. Dækker et indlæg om SDHs
dåbssyn/barnedåb også et emne du mener skal markeres, eller ville det være
et nyt der ikke behøver [SDH] betegnelsen ? Det ville jo være et nyt emne og
dog samme debat hvis du forstår.

--

************
E. Dalgas

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-11-01 01:53

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> writes:

> [...]
> et nyt der ikke behøver [SDH] betegnelsen ? Det ville jo være et nyt emne og

Det kan altid kun være et hensyn man vælger at tage eller ikke at
tage, så mine præferencer i så henseende er egentlig ligegyldige.

Det er en vurderingssag for den enkelte.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg har læst avis hver dag i et år, 365 dage. Og jeg
The RockBear. ((^)) har læst den af pligt, jeg er jo nærmest lige så meget

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 07-11-01 21:40

On 07 Nov 2001 01:52:39 +0100, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Det kan altid kun være et hensyn man vælger at tage eller ikke at
>tage, så mine præferencer i så henseende er egentlig ligegyldige.
>
>Det er en vurderingssag for den enkelte.

Jeg vil også opfordre til at man fjerner [SDH]-taggen igen, hvis man
mener man har styret diskussionen i sikker afstand af den der
i-er-ikke-kristne-jo-vi-er vinkel.

Med venlig hilsen

Lars Erik Bryld ( larserik @ dadlnet.dk )

- bemærk overskydende tegn i mailadressen

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 07-11-01 21:40

On Wed, 7 Nov 2001 01:27:28 +0100, "E.Dalgas"
<erik-dalgas@mail.sonofon.dk> wrote:

>Udemærket forslag, det kom bare lidt sent Peter. Dækker et indlæg om
>SDHs dåbssyn/barnedåb også et emne du mener skal markeres, eller
>ville det være et nyt der ikke behøver [SDH] betegnelsen ?

Hvis hovedbudskabet i indlægget er at SDH-forståelsen er bevis for
SDH's ukristelighed, så ja (efter min mening).

Hvis SDH-dåbsforståelse blot bliver sammenlignet med andre
trossamfunds dåbsforståelse, så nej.

Det er efter min opfattelse mest afgørende om diskussionen
hovedsageligt kredser om f.ex. dåb eller den i stedet handler
om SDH (navnligt SDH's adkomst til kristennavnet)

Fra : Live4Him

Dato : 07-11-01 21:54

"Lars Erik Bryld" <lars-erik@dadlnet.dk> wrote in message

> [...]
> hovedsageligt kredser om f.ex. dåb eller den i stedet handler
> om SDH (navnligt SDH's adkomst til kristennavnet)
~~~~~~~~~~
Sludder og vrøvl. Mage til ævl skal man lede længe efter !

jørgen.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 07-11-01 23:18

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message news:3be99f8c$0$379
> "Lars Erik Bryld" <lars-erik@dadlnet.dk> wrote in message

> ~~~~~~~~~~
> Sludder og vrøvl. Mage til ævl skal man lede længe efter !

Hvoraf man kan konkludere, at hvis man ikke er enig
med Jørgen, så vrøvler man!

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Live4Him

Dato : 07-11-01 23:21

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post8.tele.dk> wrote in message

> Hvoraf man kan konkludere, at hvis man ikke er enig
> med Jørgen, så vrøvler man!
~~~~~~~~~~~~
Og hvad vil du så opnå med den kommentar ?

jørgen.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 07-11-01 23:31

> "Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post8.tele.dk> wrote in message

> ~~~~~~~~~~~~
> Og hvad vil du så opnå med den kommentar ?

At demonstrere at du skaber uro og spektakel
omkring dig. Er det en værdig efterfølgelse af
Jesu bud om at elske din næste som dig selv?

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 07-11-01 01:08

"Kenn L. Schjødt" <kenn_s.fjern-for-email@worldonline.dk> mælte sligt:

>Er det en opfordring til jeg forlader gruppen eller jeg skal skrive alle
>mine indlæg med det subject...?

Nej. Det er en opfordring til, at man skriver [SDH] i emnelinien på
indlæg, der handler om den evige debat om, hvorvidt mormoner nu er
rigtige, åndsfyldte, sola scriptura kristne eller onde, fæle kættere. På
denne måde er det muligt for de folk, for hvem denne diskussion er lige
så interessant som at se på maling tørre, at filtrere den fra i deres
nyhedslæsere.

>Hvis jeg skal det, skal evangeliske kristne så skrive [Evangelisk] eller
>ateister [Ateist].

Det drejer sig ikke om personer, men om emner.

>Jeg forstår dit point, men vil det ikke være urimelig forskelsbehandling.

Forskelsbehandling, ja. Urimelig, nej, fordi det sorterer på emner og
ikke på personer.

>Hvis du forventer det kun gælder min tro, mener jeg det er en opfordring til
>at jeg ikke skal skrive mere

Det vil være en forkert læsning af Peters indlæg.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Hej
Her kan man købe kristent tøj!

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 07-11-01 01:18

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> wrote in message

> [...]
> denne måde er det muligt for de folk, for hvem denne diskussion er lige
> så interessant som at se på maling tørre, at filtrere den fra i deres

ROFL

> Forskelsbehandling, ja. Urimelig, nej, fordi det sorterer på emner og
> ikke på personer.

Er forstået, jeg forstod ikke helt Peters første indlæg.

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 07-11-01 08:34

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved godt, at det sikkert er umuligt, men det virker i andre
> grupper, så hvorfor ikke her?
>
> Jeg er efterhånden dødtræt af at læse mormon-debatten, og den spreder
> sig efterhånden over et utal af tråde.

Ja, det er træls..

> Er det ikke muligt at indlede Subject i alle indlæg om dette/disse
> emner med [SDH]? Så er de lidt nemmere at skippe.

God opfordring

--
mvh. Niels
http://steg.dk - http://www.musefaelde.dk

Fra : N/A

Dato : 09-11-01 14:32

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 09-11-01 14:32

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message news:c4AG7.1499
> Det er en mægtig god ide´, men kan du få Kenn og Bodil til at skrive
> om kristendom???

"Den, som har ører, han hører!"
- det er måske det, der er problemet?

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Erik Larsen

Dato : 09-11-01 16:24

> "Den, som har ører, han hører!"
> - det er måske det, der er problemet?

Ja, det er lige netop derfor at jeg skrev, hvad jeg skrev!

Erik L