prisfald af mc før vinter
Fra : Desilva

Dato : 06-11-01 21:53

Jeg står desvære og skal have solgt min gsf600s igen :-/
Har ikke råd til både bil og mc, og skal altså kunne komme rundt her om
vinteren også, så...

Jeg hører fra nogen negative personer at jeg skal regne med en pris ca
10.000 under hvad jeg kan sælge for til foråret, men når jeg ser anoncer i
bla. dba, så ser det ud til at være nogenlunde samme priser som på andre
tider af året.

Hver er jeres erfaring med priserne nu? Bør jeg se om jeg kan få opstaldet
den vinteren over og så betale min forsikring, vægtafgift og opbevaring
vinteren over istedet for at tage pristabet nu?

Og så et tillægsspørgsmål. Hvordan er reglerne lige for syning.
En mc fra 1999 som har haft to ejere incl. mig. Skal den synes ved salg nu?

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 06-11-01 22:19

"Desilva" <no@mail.here> wrote in message
> Og så et tillægsspørgsmål. Hvordan er reglerne lige for syning.
> En mc fra 1999 som har haft to ejere incl. mig. Skal den synes ved salg
nu?

se Uffes indlæg "synsregler" fra den 3. november
--
mvh Jacob

Fra : Desilva

Dato : 06-11-01 22:31

> se Uffes indlæg "synsregler" fra den 3. november

Synes ikke jeg kan finde noget mc-info på den site, så hvis der er nogen der
kender det simple svar så vil jeg da blive meget glad og oplyst.

hmm...er du den jacob der laver troldspejlet, eller har i bare samme navn?

Fra : Armand

Dato : 06-11-01 23:47

Desilva <alamyx@softhome.net> skrev i en

> hmm...er du den jacob der laver troldspejlet, eller har i bare samme
> navn?

Det er ikke blot 14-årige piger der chatter, som bør udvise skepsis om
folks navne:
Det kan jo også være at manden har påtaget sig TV-mandens navn som alias
:-/

--
Armand.
(der kan dokumentere det, omend at det burde være Hermansen)

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 07-11-01 00:11

> Det kan jo også være at manden har påtaget sig TV-mandens navn som alias

Hej Desilva, Armand og andre interesserede

Det er kke noget pseudonym, men rent faktisk mit rigtige navn.
Og før der er nogen der spørger: Jeg ved faktisk ikke om jeg er i famillie
med ham.
Skal for en god ordens skyld også nævnes at ham fra Troldpejlet staver Jakob
med et "k"

mvh
Jacob Stegelmann -som endnu ikke har været på tv

Fra : Søren L Hansen

Dato : 07-11-01 10:20

Jacob Stegelmann <stegelmann@privat.dk> wrote in article
> [...]
> med et "k"
>
> mvh
> Jacob Stegelmann -som endnu ikke har været på tv

Ikke bare laver JaKob S. troldspejlet, han er ene mand ansvarlig for den
den formidalbe pre-eurodisney udsendelsesrække "Så er der tegnefilm" med
håndplukkede tegnefilm af højeste kvalitet.
Så du kan retteligt være stolt over at have samme navn!!

--
Søren

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 07-11-01 14:40

"Søren L Hansen" <lindholt@REMOVETHISperson.dk> wrote in message
> [...]
> håndplukkede tegnefilm af højeste kvalitet.
> Så du kan retteligt være stolt over at have samme navn!!
loool
tja det kan jeg og 41 andre her i landet vel
han var forøvrigt også indblandet i produktionen af tegnefilmen Valhalla i
sin tid

--
Jacob

Fra : Carsten

Dato : 06-11-01 22:27

Desilva <no@mail.here> wrote in message
> Jeg hører fra nogen negative personer at jeg skal regne med en pris ca
> 10.000 under hvad jeg kan sælge for til foråret

10K er måske lige lovligt meget at klippe af, men hvis du vil af
med den her i en periode hvor køber ikke kan bruge den i de
næste 3-4 mdr. så skal den noget ned. Omkring 3-6K vil jeg
personligt mene, idet køber jo skal betale forsikring og opbevaring
af en genstand han/hun intet har at bruge til (lige nu).

> men når jeg ser anoncer i bla. dba, så ser det ud til at være
>nogenlunde samme priser som på andre tider af året.

Ja, men prøv at holde øje med hvor længe cyklerne forbliver i
avisen / på mc-basen.dk.

> Og så et tillægsspørgsmål. Hvordan er reglerne lige for syning.
> En mc fra 1999 som har haft to ejere incl. mig. Skal den synes ved salg
nu?

En MC, der er under 5 år skal IKKE synes - ligegyldig hvor
mange ejere, der har været i dens levetid. Du kan altså vente til 2004
med at sælge...

Carsten

Fra : Armand

Dato : 06-11-01 23:58

Carsten <carjak@wanadont.dk> skrev i en
> [...]
> med den her i en periode hvor køber ikke kan bruge den i de
> næste 3-4 mdr. så skal den noget ned. Omkring 3-6K vil jeg

Hva' nu hvis der i hele landet ikke er én eneste der er interesseret i
at købe en brugt GSF 600'er??
Hvis modellen SKAL sælges, bliver ejeren da nødt til at klippe af prisen
indtil en eller anden lader sig friste - Og det kan da sagtens ende med
10.000,- eller mere :-/

> Ja, men prøv at holde øje med hvor længe cyklerne forbliver i
> avisen / på mc-basen.dk.

Prislejet i f.eks D.B.A. siger kun noget om hvad ejeren forventer at
kunne få, ikke hvad de enkelte modeller ender med at blive handlet til!
Og læg så lige mærke til at udskiftningen af annoncer foregår i den
billige ende af sammenlignelige modeller

Forøvrigt:
Er det da helt umuligt at køre GSF 600 igennem vinteren??
MC'ister er generelt (overdrevne?) pussenussende over deres jern og
stiller det væk ligesåsnart at der er risiko for saltspredning, ligesom
at (temmelig mange) andre vælger fra såsnart at temperaturen nærmer sig
10°. Men det betyder jo ikke at det er umuligt at køre vinteren
igennem - Også selvom at det ikke er en MZ eller 125'er off-roader!

Er et givet tab ikke værd at ryste af sig ved at købe et ordentlig sæt
tøj, der kan klare vinterkulden, og så gennemføre vinteren på to hjul??
Har du allerede tøjet er der forudseelige(?) tab af en størrelse så du,
for samme beløb, kan købe en billig off-roader istedet. ja selv en
rustspand af en bil kan man vel købe for 10.000,- :-/

--
Armand.

Fra : Desilva

Dato : 07-11-01 07:58

> Er det da helt umuligt at køre GSF 600 igennem vinteren??

Nah måske ikke, men generelt har jeg ikke lyst til at køre på sådan en mc,
når det bliver glat. En lille let model kunne måske gå an, men den her er
ikke handy nok, synes jeg.

> [...]
> 10°. Men det betyder jo ikke at det er umuligt at køre vinteren
> igennem - Også selvom at det ikke er en MZ eller 125'er off-roader!

Der er mange ting, som er mulige, som jeg vil afholde mig fra...
vinterkørsel på alm landevej og motorveje er en af dem.

> [...]
> for samme beløb, kan købe en billig off-roader istedet. ja selv en
> rustspand af en bil kan man vel købe for 10.000,- :-/

Jo men hvis vi snakker bil, så skal jeg også have et kørekort til kassen.
Det er snart ti år siden mine jævnaldrende fik kørekort til bil, men jeg har
altså ikke rigtig haft lyst til (brug for) det før.

Fra : Armand

Dato : 07-11-01 16:20

> Nah måske ikke, men generelt har jeg ikke lyst til at køre på sådan en
> mc, når det bliver glat.

Bliver det da det??
:-/

--
Armand.

Fra : Ole Baun

Dato : 07-11-01 21:55

> Forøvrigt:
> Er det da helt umuligt at køre GSF 600 igennem vinteren??

Næh det er det vel ikke, men det er uden tvivl sjovere i sommerhalvåret.

> [...]
> stiller det væk ligesåsnart at der er risiko for saltspredning, ligesom
> at (temmelig mange) andre vælger fra såsnart at temperaturen nærmer sig

Enig.

> Men det betyder jo ikke at det er umuligt at køre vinteren
> igennem - Også selvom at det ikke er en MZ eller 125'er off-roader!

Korrekt, men derfor har de fleste motorcyklister vel alligevel p.t.. søgt
tilflugt i madkassen, selv (nogen af) dem der siger at det blot er et
spørgsmål om korrekt påklædning

Ole Baun (der om få uger køber buskort til 3 lange måneder)
CB 500, ´96, 92 kkm.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-11-01 23:31

Ole Baun wrote:

> Korrekt, men derfor har de fleste motorcyklister vel alligevel p.t.. søgt
> tilflugt i madkassen, selv (nogen af) dem der siger at det blot er et
> spørgsmål om korrekt påklædning

Det er skam rigtigt nok. Hvis man bre har noget ordentligt goretex kluns,
så er det overhovedet ikke koldt. Sidste vinters kørte jeg da rundt i 10
graders frost uden at fryse overhovedet... med normal fart Suzukien
ville dog have en lille sjat sprit for at kunne gå på alle fire ben
--
mvh Jes Vestervang - som endnu ikke har haft grund til at sætte foeret
tilbage i bukserne endnu.

Fra : Claus Rittig

Dato : 06-11-01 22:19

"Desilva" <no@mail.here> skrev i en meddelelse

> [...]
> bla. dba, så ser det ud til at være nogenlunde samme priser som på andre

Det er sådan med priser, at det du kan få nogen til at give for den, det kan
den sælges til!
Det er rundt regnet umuligt at sige noget konkret om, men spørg dig selv:
Hvis du skulle købe motorcykel nu, ville du så ikke bruge vinter pausen som
undskyldning til at prøve at presse prisen?

> Og så et tillægsspørgsmål. Hvordan er reglerne lige for syning.
> En mc fra 1999 som har haft to ejere incl. mig. Skal den synes ved salg
nu?

Den skal ikke synes før den er 5 år gammel - se alle de andre tråde om samme
emne.

Rittig