Rem på scooter
Fra : Ronni Kristensen

Dato : 06-11-01 21:19

Hejsa
Er der nogen her der kan hjælpe mig? Jeg har væddet med en ven om hvorvidt
remmen kører rundt når den går tomgang og hjulet står still. Jeg siger den
kører med rundt hele tiden, han det modsatte. Men hvem har ret?

Mvh Ronni

Fra : Michael Thomsen

Dato : 06-11-01 21:28

Remmen kører altid rundt..

Når knallereten står i tomgang bevæger krumtappen sig rundt.. På krumtappen
sidder den en Variator (en slags gearing) hvor kileremmen sidder i.. Den er
så forbundet bag til en Remdel, hvor der sidder en slynd kobling på.. Den
sling købling er lavet sådan en ved et specielt antal omdrejninger vil den
folde sig ud, og først tage ved der.. Dvs. at når den står i tomgang kører
kileremmen rundt.. Den gør den faktisk altid når den er tændt.. Så når du
bevæger gas håndtaget vil koblingen tage flere og flere omdrejninger, og til
sidst folde sig ud og ramme koblings skålen og baghjulet tager ved..

Meget enkelt!!

Prøv evt og tage dit motor skjold af og drej på krumtappen så kan du se hvad
der sker.!

Mvh Michael

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 06-11-01 21:31

Tillykke, du vandt :)

Hvad vandt du så? Væddemålet? Æren? :D

--
Best regards
Rasmus AKA [UC]Rapperand

Fra : Ronni Kristensen

Dato : 06-11-01 21:43

1000 kr men hean vil ikke tro på det!!!
Men tak for hjælpen

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 06-11-01 22:50

> 1000 kr men hean vil ikke tro på det!!!

Start en scoot med Mineralli motor uden varioskjold og vis ham det...

--
Best regards
Rasmus AKA [UC]Rapperand

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 06-11-01 22:57

"[UC]Rapperand" wrote:

> Start en scoot med Mineralli motor uden varioskjold og vis ham det...

P.s. du skylder en cola for alle svarene - Det må kunne lade sig gøre for
de 1.000,- :)
--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen aka Sputte