Rystelser med topbox
Fra : Jens

Dato : 06-11-01 18:16

Hej NG

Jeg har monteret et GIVI Wing-Rack på min Bandit 600, og jeg nyder bestemt
at have fået 'bagagerum' på maskinen. Dog oplever jeg, at styret har en
tendens til at ryste, specielt når jeg kører med topboxen alene. Rystelserne
er ikke så slemme, når jeg monterer taskerne på siden, og helt uden tasker
mærker jeg ingenting.

Er det noget jeg må leve med, eller kan jeg afhjælpe problemet ved at
justere på Wing-Rack'et?

Jens

Fra : Allan Wisborg

Dato : 07-11-01 04:02

Hej der

Havde Givi på min Xj 600 og havde samme "problem". Årsagen er at du får for
meget vægt bag bagakslen. For mig opstod det ikke med tom topboks, men kom
der andet end tøj eller lette ting i opstod det. Det er forskelligt fra
cykel til cykel hvor meget der skal til. Jeg oplevede også at sidetasker
kunne hjælpe på problemet, men disse sidder også som regel lidt mere foran
bagakslen end bag. Jeg løste det ved kun at bruge topboksen til lette ting.
Skulle vi have tungere ting med blev der brugt tanktaske hvori de tungere
ting blev placeret for at kompensere.
Generelt så pak altid de tunge ting forrest i topboks og sidetasker. To
flasker vin placeres forrest i hver sin sidetaske etc.

Allan
TRX 850 - Nu med en sort sæk på passagersædet når der skal bagage med...

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 08-11-01 22:32

> TRX 850 - Nu med en sort sæk på passagersædet når der skal bagage med...

Hvad hedder hun???

Rasmus

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-11-01 00:24

Rasmus Rosenquist wrote:

> Hvad hedder hun???

*GRILL*

hmm, er det mon et navn forresten?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Armand

Dato : 11-11-01 00:07

Rasmus Rosenquist <fjernrasmus@fjernrovdyr.dk> skrev i en
> Hvad hedder hun???

Forkert læst Rasmus!

Det er når der er bagage med at der ofte også er en sæk med på
passagersædet

--
Armand.

Fra : Ervin Metzdorf

Dato : 06-11-01 20:00

Hej Jens.
Jeg har selv et wing-rack på min RF900R, med 3 stk maxia tasker. Jeg har
ikke på noget tidspunkt oplevet tendens til woblen, selv ikke ved over 200.
Med tungt læs (lillemor bagpå + 2 kasser dåsebajer i hver sidetaske +
diverse slik m.m. i topboksen hjem fra indkøbstur i tyskland) går det dog
mere behersket. Jeg går ud fra at du har tjekket basale ting som
kronrørslejer, samt dæktryk m.m.
m.v.h. Ervin

Jens <jens@tornoe.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MRUF7.8560$Ip2.521641@news010.worldonline.dk...

Fra : Peter J

Dato : 07-11-01 20:13

> [...]

> diverse slik m.m. i topboksen hjem fra indkøbstur i tyskland) går det dog
> mere behersket. Jeg går ud fra at du har tjekket basale ting som

Hej Ervin

Jeg kører med et Givi monorack på min CBR 1000, og jeg vil gerne give Jens
ret i at cyklen godt kan begynde at ryste nogle gange ( for mit vedkommende
ved ca 210km/t), det er ikke wobling, hvor forhjulet synes "svævende", men
en decideret rysten ( fra side til side ) i hele cyklen.
Jeg har kun problemet når topboksen er på og der ikke sidder nogen bagpå.
Derfor tror jeg at det måske skyldes noget turbulens omkring t-boksen.
Det har forresten ingen betydning om der er noget tungt i t-boksen eller om
den er tom.

MVH
Peter
CBR 1000 F

Fra : Lars Andersen

Dato : 06-11-01 20:07

Bandit 600 har en elendig bagdæmper. Jeg skiftede til en anden bagdæmper
(Öhlins) - og derefter ingen problemer - heller ikke med 40 blå cola i den
store 45 liters Givi.

//Lars - Bandit 600

Fra : Hald

Dato : 07-11-01 12:55

Det betydre også noget, hvilket dækmærke man kører med. Jeg havde lidt
tilsvarende problemer på en Yamaha X 600, men de forsvandt, da jeg skiftede
til nogle Pirelli "sportsdæk" af den lidt dyrere slags. Pengene var givet
godt ud.
Mvh Peter Hald