Andet multimedie
bentjuul 3670
Filer .bin
Fra : Claus

Dato : 06-11-01 16:36

Hej er der nogen der kan fortælle mig hvad for en type fil en *.bin er, og
med hvilket program den kan åbnes.
Det skulle være noget med grafik!

MVH. Claus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-11-01 16:58

Tue, 6 Nov 2001 16:36:25 +0100, skrev "Claus"
<gabriel@xxxdesign-text.dk>:

>Hej er der nogen der kan fortælle mig hvad for en type fil en *.bin er, og
>med hvilket program den kan åbnes.

I de fleste tilfælde er *.bin et image af en cd og skal så
brændes på en cd for at kunne bruges (og der bør være en
tilhørende *.cue).

Men en del programmer bruger også *.bin i deres
installationsprogram.

>Det skulle være noget med grafik!

Har jeg ikke oplevet.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : John Vedsegaard

Dato : 28-01-02 22:05

| Hej er der nogen der kan fortælle mig hvad for en type fil en *.bin er, og
| med hvilket program den kan åbnes.
| Det skulle være noget med grafik!

I gamle dage var *.bin filer en del af et program, eller det kunne være en
datafil.
Det er i hvert fald IKKE noget med billeder. Hvor har du filen fra? Og
hvorfor skal den i det hele taget åbnes?

Hvis du vil se indholdet kan du bruge et ascii/hex program til gennemsyn.

mvh John Vedsegaard

http://home19.inet.tele.dk/forlaget/

Fra : Jones

Dato : 28-01-02 22:34

"John Vedsegaard" <taform@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Typisk er det en stor fil, som man kan cd-brænde med fx Nero eller andet
brænderprogram, eller hvis det er en meget lille fil, så er det typisk
en biosfil.

MVH Jones

Fra : Hans Chr. M. Anderse~

Dato : 28-01-02 23:47

jeg ved ikke om jeg tager helt fejl, men er det ikke en midlertidig
fil/swap-fil der smides i "bin" = skrotkassen når arbejdsprogrammet lukkes.
Det engelske ord bin kan oversættes til skarnkasse.

mvh HC

Fra : HansJørgen Hvid

Dato : 30-01-02 02:45

Hans Chr. M. Andersen <hcma@has.dk> wrote:

> [...]
> fil/swap-fil der smides i "bin" = skrotkassen når arbejdsprogrammet lukkes.
> Det engelske ord bin kan oversættes til skarnkasse.

svarer på. .bin er en binary Mackintosh fil og kan åbnes i
StuffitExpander.
hilsen Hans Jørgen Hvid

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-01-02 04:13

Wed, 30 Jan 2002 02:44:55 +0100, skrev hj.hvid@teliamail.dk
(HansJørgen Hvid):

>jeg har ikke læst resten af tråden, men håber at det er relevant hvad jeg
>svarer på. .bin er en binary Mackintosh fil og kan åbnes i
>StuffitExpander.

Det er også en omkring tre måneder gammel tråd, der er blevet
svaret på.

Men det korte af det lange er at, det kan være mange forskellige
slags filer, som skal behandles meget forskelligt.

Fra : Ian Rosenfeldt

Dato : 03-02-02 19:40

Brug isobuster!