Hvordan sletter jeg en makro i Excell
Fra : Anders Klostermann H~

Dato : 06-11-01 15:45

Hej
Jeg har lavet en regneark, der skal bruges af en masse brugere, undervejs i
tilblivelsen har jeg brugt et par makroer.

Problemet er at jeg ikke kan slette disse makroer helt igen, så hvergang jeg
prøver at åbne skabelonen spørger den om det skal være med eller uden
makroer.

Makroerne skal ikke bruges i skabelonen.

Jeg bruger Excell 97

Håber der en en der kan knække den her for mig

MVH

Anders Klostermann

Fra : Harald Staff

Dato : 06-11-01 15:44

Hei Anders

Du skal fjerne/slette selve modulene, ikke bare innholdet.

HTH. Beste hilsen Harald

Anders Klostermann Hansen <Klostermann@FDF.dk> skrev i

Fra : Anders Klostermann H~

Dato : 06-11-01 15:51

Og hvordan gør jeg det???

Anders

Harald Staff <harald.staff@nrk.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9s8t09$a0u$1@oslo-nntp.eunet.no...

Fra : Harald Staff

Dato : 06-11-01 21:30

Høyreklikk på den om du ser den i "project explorer". Velg Remove Module.

HTH. Beste hilsen Harald

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 06-11-01 16:46

Har du prøvet Alt+F8 og vælge makroen og slette den dér ?
Jeg har en makro som er væk der, men som alligevel er et eller andet sted da
jeg ikke må bruge navnet igen. Er det det samme du har ?
Den ved jeg ikke hvordan jeg kommer af med.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : pre

Dato : 06-11-01 19:42

I Excel gemmes en macro normalt i den aktive arbejdsbog eller i hvad der på
Engelsk hedder Personal Macro Workbook. Den sidstnævnte er "hidden" men kan
redigeres gennem Windows, Unhide. Endelig kan macroen være havnet i XLStart
mappen som indeholder filer der altid indlæses ved start.
pre

Fra : Ryan Isaksen

Dato : 08-11-01 03:22

Hej Anders Klostermann, har du fundet ud af det?.
Efter som du ikke skal bruge makro´erne mere skal de
slettes fra selve skabelonen.
Åben skabelonen (ikke kun en kopi) tast alt+F11-Visual Basic åbner-
i vinduet til venstre kan du blandt andre ting se navnet på din skabelon.
Der er en gul mappe (2) den ene hedder moduler.
Klik på krydset og højreklik på den/de moduler der er.
Efter højreklik vælg fjern modul 1-2.
Gem skabelonen.
Skulle det mærklige ske at du bliver spurgt om makro´er herefter så-
Funktioner/Indstillinger/fanen Standard-fjern kryds i beskyttelse mod virus
i makro´er.
Hvad der kan ske ved det kan man læse sig til.

Hilsen Ryan Isaksen