Skærme
Fijala 3554
garanti ?-mål
Fra : CrapMan

Dato : 06-11-01 13:18

Er der nogen der ved om der er en lov el. noget, som siger at forhandleren
skal gemme en kopi af garanti bevis i xxx antal år?

Det drejer sig om at min monitor 19" har fået farve fejl. Hvis jeg bruger
degauss knappen, bliver det bare værre.
Jeg kan nemlig ikke finde min garanti bevis mere )-:
Ved der er 3 år på den, og den er kun lidt over 1 år gl.

Jeg har prøvet at ringe til forhandleren ( A-Z ) men de siger de ikke kan
lave den under garanti uden garanti bevis )-:

Nogen der ved noget?

/Cm

Fra : Kristian

Dato : 06-11-01 15:54

Den 3 årige garanti har A-Z ikke noget med at gøre. A-Z forpligter sig kun
til den 1 årige reklamationsret og alt andet derudover er producenten. Du
skal derfor kontakte producenten af skærmen, jeg tror dog ikke de vil
hjælpe, hvis du ikke har kvittering.

Hvilken skærm er det?

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 07-11-01 09:13

> [...]
kan
> lave den under garanti uden garanti bevis )-:

Som tidligere Bilka-ansat kan jeg sige, at Dansk Supermarked rent faktisk
opbevarer garantibeviserne. Problemet er bare, at de er sorteret efter
dato, hvorfor det er komplet umuligt at finde lige præcis dit
garanti-bevis, med mindre du har en eksakt dato for hvornår du købte din
skærm. Har du det, burde det være muligt.

Ligeledes opbevarer butikken også en kopi af din kassebon - men hvis du
skal bruge den, skal du kunne fortælle præcis ved hvilken kasse, og
hvilken dato og på tidspunkt (+/- ca. ½ time) du købte varen. Så kan du
få en ny udskrift af din bon.

Men hvis det er en ITV eller Proview Bilka/A-Z-skærm, så må jeg desværre
skuffe dig: Der ydes kun ét års garanti på denne skærm. Hverken mere
eller mindre.

mvh
Peter