Hvordan begynder jeg?
Fra : Jesper Høy Jakobsen

Dato : 06-11-01 10:50

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at begynde på at spille rollespil, det skal ikke
være AD&D o.lign., men mere den type hvor man sidder 3-4 stykker rundt om et
bord, hvor der er en gamemaster der fortæller og man hver især har en rolle
og det hele foregår i ens fantasi. Jeg vil høre om der er nogle, som kender
en god website hvor man kan hente ideer og inspiration til den type
rollespil?

Mvh. Jesper.

--
www.jesperhoey.hjem.wanadoo.dk
ICQ#: 122888563

Fra : Jan Jacobsen

Dato : 07-11-01 00:10

> ...den type hvor man sidder 3-4 stykker rundt om et
> bord, hvor der er en gamemaster der fortæller, og man hver især har en
rolle
> og det hele foregår i ens fantasi.

Det lyder nu som da jeg prøvede D&D reglerne... men bevares, een
flueknepper er også alt der skal til at give de andre grå hår i brynene. Det
er dog engang ikke reglernes skyld. De fleste" systemer er vel egentlig også
begyndervenlige, i det omfang at man ikke behøver alle systemets regler for
en god oplevelse.

Jeg kan heller ikke hjælpe dig med at skaffe kontakter, men min erfaring er,
at når først du møder en venlig rollespillende sjæl, bliver du overrasket
over hvor mange der "nogen". Et par af de "nogen" er helt sikkert dem du
søger :)

Mvh Jan

Fra : Kjeld Johansen

Dato : 08-11-01 17:09

"Jesper Høy Jakobsen" <jesperhoey@hotmail.com> skrev
> Jeg kunne godt tænke mig at begynde på at spille rollespil

Det er min erfaring, at den bedste måde at lære at spille rollespil på,
er ved at spille med nogle der har erfaring med det. Hvis I allerede er
en gruppe, som har lyst til at prøve kræfter med rollespillet, så kan I
enten prøve at overtale en til at være master for jer, tage forbi en
forening hvor der spilles rollespil, eller tage på en con og spille der.
Når I derefter har erfaring fra flere forskellige spil, kan I beslutte
hvem af jer der har lyst til at prøve at være master, hvilken genre I
foretrækker og hvilket reglsystem (hvis nogle) I har lyst til at prøve.

Kjeld.