FUCK TDK i Frederikshavn ! ! !! - Softwa~
Fra : Lasse Madsen

Dato : 05-11-01 20:30

Jeg har en Ericsson R320S som er 1 måned gammel den havde nogle små
problemer med dens software feks var menuen langsom og nogle gange
(sjældent) låste telefonen sig i menuerne .... børnesygdomme som jeg læste
på Ericssons hjemmeside at en ny software opdatering skulle fikse....

Jeg gik ned i Telebutikken i Frederikshavn og blev ekspederet af den samme
som jeg købte telefonen af ...

Jeg fortalte om de børnesygdomme som min NYE ericsson lå inde med ... hun
noterede fejlene ...
jeg blev fortalt at det tog ca. 2 uger at få opdateret softwaren... der gik
en måned uden at jeg hørte fra dem ... jeg henvendte mig i butikken og
spurgte hvad der skete .... de havde sørme glemt telefonen ... men nu skulle
der snart til at ske noget .... jeg ventede en uge igen og ´kom ned .... så
havde den været på værkstedet og blevet sendt tilbage fordi Fabriks
Garantien var udløbet ... jeg fik at vide keg skulle betale for reparationen
af min telefon som var 1 måned gammel og med købelovs garanti ... jeg
brokkede mig og de snakkede med værkstedet ... så lovede de at sende den til
reparation igen ... jeg ventede og ventede så kom jeg ned og gik total amok
og bandede og svolvede mends der var mange kunder og spurgte om hvad fanden
de foretog sig ... så fik jeg for engangsskyld lov til GRATIS at låne en
telefon imellemtiden som de forsikrede ville tage højst 1 uge ...

Endelig i dag 1½ uge efter sidste "besøg" i butikken ringede de og spurgte
om jeg selv ville have æren af at smide min telefon væk ... da den var fugt
skadet - den ENESTE skade som sjovt nok giver total frafald af garanti på
telefonen i garanti beviset ....

I morgen skal jeg FANDME ned og SKRIGE OG RÅBE mends der er mange kunder
indtil jeg får en ny eller garantien tilbage ! den telefon FEJLEDE INTEET !
! ! jeg har altid haft den i sin orginale ericsson taske til en masse penge
....og har aldrig udsat den for vand osv.

Jeg gik ned med den for at få opdateret softwaren fandme ikke for at en SiD
spasser skulle fortælle mig at den var vandskadet ...

FUCK TDC OG DERES PERSONALE ! ! !

jeg registrere fandme www.FUCK-TDC.dk og fortæller nogle sandheder der ...

Jeg vil gerne vide om man kan få softwaren til min telefon så jeg selv kan
opdatere den med orignal kablet ....

M.v.h.
Lasse Madsen
SOM ALDRIG SKAL HAVE NOGET MED DET PIS FIRMA AT GØRE MERE !

Fra : Wing

Dato : 05-11-01 20:36

Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse

>En hel masse om TDC

Har du det bedre nu !!
Held og lykke med i morgen
Mvh Wing

Fra : Lasse Madsen

Dato : 05-11-01 20:49

> Har du det bedre nu !!
> Held og lykke med i morgen
> Mvh Wing

Ja det lettede på trykket ...

Er der nogen som ved om man kan få Softwaren til min Ericsson så jeg selv
kan opdatere den ... ?

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Christian

Dato : 05-11-01 20:50

Hold da kæft.........
Jeg gad ikke ekspedere dig, hvis jeg arbejdede i den butik....
Man får ikke bedre behandling fordi man står og råber og skriger af
ekspedienten som et andet lille barn!

Behandl andre som du selv vil behandles !!!

Christian

Fra : Bobby

Dato : 05-11-01 20:58

Tjaeh, jeg kan sgu egentlig godt forstå Lasse ! Efter hvad han her
fortæller, har de da klart lavet en svinestreg. Jeg ville sgu også blive
ederrasende hvis man efter sådan en behandling fik kørt historien om fugt i
hovedet !!!

Så jeg mener bestemt det er butikken som har et problem - Kør på Lasse !

Bobby

Fra : Ham Selv

Dato : 05-11-01 21:22

> "Christian" <webspam@mail.dk> skrev i en meddelelse

Jeg vil nødigt aflevere en fuldt funktionsdygtig telefon, for bagefter at få
stukket en løgn i hovedet, om at man selv har ødelagt den. Jeg har næsten
samme problem med en Ericsson R380s, som blev indleveret hos forhandler
10/10. Jeg har stadig intet konkret hørt, men mit temperament står altså af
, når man begynder at tale om at telefonen ( som iøvrigt har kostet knap
5000,- ) måske var defekt da jeg afleverede den. Så jeg forstår godt Lasse.

"Bobby" <graack2@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ederrasende hvis man efter sådan en behandling fik kørt historien om fugt

Jeg har 4 venner som alle har haft deres Nokia til rep. bare for at få at
vide at de var "fugtskadede". Det er de eneste jeg personligt kender, der
har haft problemer med deres mobiler, og det ser sku` lidt mærkeligt ud, at
det er samme diagnose hver gang.

Jeg tror det er nemmest (og billigst) for butikkerne/værkstederne at skyde
skylden på kunden og lade ham/hende betale!
Og den med "fugtskade" ser ud til at virke hver gang.

Så Lasse : Bare klø på, næste punkt kunne jo være et læserbrev i avisen,
eller dit foreslag om hjemmeside lyder også fint ;)

--
Hans-Henrik Nørager
Esbjerg

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 05-11-01 23:39

"Bobby" <graack2@yahoo.dk> wrote in message
> [...]

<SNIP>

> Så jeg mener bestemt det er butikken som har et problem - Kør på Lasse !

Ja, herfra hvor jeg sidder ser det nu også sådan ud...

Må jeg anbefale at skrive en mail til ledelsen og så i Cc-feltet skrive:
forbruger@bt.dk
Det har de vist respekt for, har jeg hørt

Bedste hilsner
Thomas

Fra : Lasse Madsen

Dato : 05-11-01 20:58

> Jeg gad ikke ekspedere dig, hvis jeg arbejdede i den butik....
> Man får ikke bedre behandling fordi man står og råber og skriger af
> ekspedienten som et andet lille barn!
>
> Behandl andre som du selv vil behandles !!!

Hør her ... havde jeg bare stået og set tingene an kunne jeg lige så godt
have smidt bukserne og lade mig blive frivilligt bollet i røven (undskyld
min udtale) ... man bliver nød til at (tage kampen op) for sine rettigheder.
Desuden står der en eller anden snotdum blondine der ikke aner hvad helvede
hun står og sælger.

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 05-11-01 21:34

Hvad skal man da også med en mobiltelefon ?

Fra : Lasse Madsen

Dato : 05-11-01 21:37

> Hvad skal man da også med en mobiltelefon ?

Hvad skal man med dine indlæg...

lasse

Fra : Devoted

Dato : 05-11-01 22:29

Hej Lasse.
Det lyder som TDC i en nøddeskal.
Du skal fan*** bare kæmpe for din ret. Jeg ville personligt ringe til
forbruger klage nævnet eller til "RAPPORTEN" (Selv om jeg ikke bryder mig om
manden )
Det er ikke noget man skal finde sig i...Overhovedet.

--
Mvh...Søren

Fra : Mickey

Dato : 05-11-01 22:55

> Desuden står der en eller anden snotdum blondine der ikke aner hvad
helvede
> hun står og sælger.

det er meget normalt - sådan er det også i TDC's butik i Hillerød - en
højrøvet rapkæftet halvgammel mand der ikke aner hvad det er han sælger!

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 06-11-01 23:24

Hej

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

>det er meget normalt - sådan er det også i TDC's butik i Hillerød - en
>højrøvet rapkæftet halvgammel mand der ikke aner hvad det er han sælger!

Ja - Men hvis han får lidt "modspil" så er han faktisk rigtigt rar, og
næste gang er man 'genkendt' og får en aldeles glimrende behandling. -
Han er tilbage fra K.T.A.S. tiden, og den behandling kunderne fik
dengang har han lidt svært ved at glemme...

--
M.v.h. Ole®

Fra : Mickey

Dato : 06-11-01 23:29

"Ole Rasmussen" <dont@mailme.net> skrev i en meddelelse

> Ja - Men hvis han får lidt "modspil" så er han faktisk rigtigt rar, og
> næste gang er man 'genkendt' og får en aldeles glimrende behandling. -

tjaa, det er nu ikke mit indtryk - første gang var han meget flink (spurgte
til priser på en reperation)
- anden gang var det en mindre diskussion for at få ham til at forstå hvad
"telefonkode" var (masterkode kaldte han den) og at få ham til at forstå at
når telefonen er solgt med TDC abo så er det TDC der har koderne og derfor
ham der skulle finde dem! (tredje gang var han meget lidt venlig, nægtede at
han tidligere havde bestilgt koderne til mig og sagde at hvis det var ham
ville han ringe og skabe sig...)

> Han er tilbage fra K.T.A.S. tiden, og den behandling kunderne fik
> dengang har han lidt svært ved at glemme...

sig mig, bor du her i byen ?

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 08-11-01 00:08

Hej

>sig mig, bor du her i byen ?

Nej - Jeg bor i Melby, mellem Hundested og Frederiksværk, Men
telebutikken i Hillerød er min nærmeste, og jeg kommer der ofte...

--
M.v.h. Ole®

Fra : Mickey

Dato : 05-11-01 22:57

> [...]

> Jeg gad ikke ekspedere dig, hvis jeg arbejdede i den butik....
> Man får ikke bedre behandling fordi man står og råber og skriger af

må jeg spørge hvad du så ville gøre hvis du stod bag disken og han kom hen
til dig ? - gå din vej ?

- det er seriøst det eneste der virker overfor butikker nu til dags, de
fleste butikker (generalisering) er så højrøvede at de tror de kan gøre hvad
som helst ved kunderne

Fra : alwresuihalert

Dato : 05-11-01 22:26

snip
> [...]
>
> M.v.h.
> Lasse Madsen
> SOM ALDRIG SKAL HAVE NOGET MED DET PIS FIRMA AT GØRE MERE !

Jeg tror at "fast" tale virker godt. Ikke sindsyg og ikke undskyldende, men
tilpas seriøs.

Mht. ikke at have noget med TDC at gøre, kan du hverken have fastnettelefon
eller ADSL, medmindre der er meget specielle omstændigheder.

Fra : Bobby

Dato : 06-11-01 03:06

"alwresuihalert" <lkjhlkjhliu@trdtdtrcv.com> skrev i en meddelelse

> snip
>
> Mht. ikke at have noget med TDC at gøre, kan du hverken
> have fastnettelefon
> eller ADSL, medmindre der er meget specielle
> omstændigheder.

Det kan man da sagtens?!
Jeg har mobilabonnement hos Orange og ADSL hos Cybercity. Fastnet abonnement
har jeg intet at bruge til, og Cybercity var ligeglade, de kunne sagtens
levere ADSL uden at jeg havde fastnet abonnement.

Så din påstand holder ikke helt, jeg har intet med TDC at gøre.

Bobby

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-11-01 14:00

Bobby skrev:

>Så din påstand holder ikke helt, jeg har intet med TDC at gøre.

Njoah, det er som man tager det. Din ADSL-forbindelse går gennem TDCs
kabler og centraler.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.

Fra : maxses

Dato : 06-11-01 14:33

"Lasse Hedegaard" skrev d. 06-11-01 14:00 dette indlæg :

> Njoah, det er som man tager det. Din ADSL-forbindelse går gennem TDCs
> kabler og centraler.

Rigtigt nok, men man har jo ikke noget direkte at gøre med TDC...
Jeg er telmre kunde, men derfor siger jeg jo ikke at jeg pt. er TDC
kunde...

Mvh Max

http://www.kandu.dk/

Fra : alwresuihalert

Dato : 06-11-01 18:11

> [...]
> levere ADSL uden at jeg havde fastnet abonnement.
>
> Så din påstand holder ikke helt, jeg har intet med TDC at gøre.

Var der en TDC teknikker hjemme hos dig, da du skulle have ADSL? Cybercity
bruger TDC som underleverandør. Direkte har du måske ikke noget med dem at
gøre, men du betaler stadig penge til dem igennem CyberCity.

Fra : Bobby

Dato : 07-11-01 04:46

> Var der en TDC teknikker hjemme hos dig, da du skulle have ADSL? Cybercity
> bruger TDC som underleverandør. Direkte har du måske ikke noget med dem at
> gøre, men du betaler stadig penge til dem igennem CyberCity.

Ja, det var der, og proppe sit måleapparat i stikket og konstatere at der
var hul igennem - Det tog præcis 10 sekunder (+ den tid vi snakkede
bilstereo).

Kan godt være jeg betaler til dem gennem Cybercity, men jeg har ihvertfald
ikke noget med dem at gøre, ifald jeg skulle få problemer af nogen art
(hvilket jeg ikke har haft endnu...)

Bobby

Fra : maxses

Dato : 06-11-01 08:24

Fugt skade my ass... jeg har i tidens løb spilt div. ting udover min
fon, og den har sgu næsten fungeret bedre her efter:)

Prøv at læs denne artikkel, her står der også lige om dens holdbarhed!

har du kablet? eller er interesseret i at købt et?

Mvh Max

http://www.kandu.dk/

Fra : maxses

Dato : 06-11-01 08:27

Ups...glemte vidst linket, gjorde jeg ikke?

nå men her er det i hvert fald igen!

http://kanal.jubii.dk/mobil/artikel.asp?id=1

Mvh Max

http://www.kandu.dk/

Fra : Lasse Madsen

Dato : 06-11-01 15:57

Nåh jeg har været nede i Stjæle Danmark i dag ...

Det første jeg fik at vide var at hende som jeg havde snakket i telefonen
med ikke var på arbejde .... men ham som stod i butikken kunne fortælle at
det ihvertfal IKKE kunne passe at hun havde sagt nogen af de ting da
telefonen ikke var blevet "behandlet" af værkstedet ... (Hmm...) jeg spurgte
lige ud om de var ude på at snyde mig for min garanti og han blev med med at
nægte (sjovt nok) .... han forsikrede mig om at min telefon ville blive
fikset osv.... jeg viste ham de udskrifter fra Google Groups hvor1000 andre
har de samme problemer som jeg indleverede min telefon med og han gav mig
ret i at den åbenbart havde en software fejl ....

Senere på dagen (1 time senere) ringede han og sagde at værkstedet pludselig
havde kigget på den og at den godt nok var fugt skadet ..... og at
værkstedet ville tage nogle billeder af telefonen for at bevise at den er
fugt skadet .... og han sagde at jeg ville få min telefon igen men
garantien ikke længere ville dække (selvfølgelig fordi den er fugtskadet)

Jeg ringede til Ericsson som informerede mig om at den nyeste software
version er 010628
altså 01/06-01... jeg fortalte om mine problemer med butikken de informerede
mig om at en telefon med de syntomer (crashen osv...) godt kunne minde om
symtomer for Fugtskade .... ok .... jeg fik nummeret på deres service
værksted i Aalborg hvor jeg skulle henvende mig med telefonen .....

Jeg ringede til Aalborg og snakkede med en af værksteds reparatørne som
bekraftede at telefonen havde software fejl og at det lød UHYRE mærkeligt at
den skulle have en fugt skade .... vi blev enige om at jeg skulle komme ned
med telefonen og så ville han se om den nu også var fugtskadet ... hvis den
er skadet skal jeg give 200Kr for at få opdateret hvis den ikke er skadet
bliver softwaren opdateret og Telebutikken i Frederikshavn får lov til at
bøde for det ....

såe gør dig selv en tjæneste

LAD VÆRE MED AT KØBE EN TELEFON I STJÆLE DANMARK !

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : *Xray

Dato : 06-11-01 23:50

> LAD VÆRE MED AT KØBE EN TELEFON I STJÆLE DANMARK !

Hmm...har aldrig haft problemer med min. De har fikset den en enkelt
gang inden jeg skiftede til Tiscali uden komplikationer. Min
ADSL-forbindelse kører også fint hos dem.

Selvfølgelig er det uacceptabelt den behandling du har fået men kunne
det ik ligeså godt ske for Orange eller Sonofon-kunder?

*Xray

Fra : Peter Thornton

Dato : 07-11-01 14:20

> [...]
> havde kigget på den og at den godt nok var fugt skadet ..... og at
> værkstedet ville tage nogle billeder af telefonen for at bevise at den er
Kan vi ikke lige få dem af se hvis du får dem..?

> [...]
> bliver softwaren opdateret og Telebutikken i Frederikshavn får lov til at

Hold os lige orienteret om hvad der sker.

Det er nok den mest langt ude historie jeg nogensinde har hørt.
Jeg håber du får givet dem tørt på.

Peter

Fra : Lasse Madsen

Dato : 07-11-01 19:25

> Kan vi ikke lige få dem af se hvis du får dem..?

Absolut !

Jeg har været nede og "forhandle" med dem idag ... jeg får billedet og
telefonen tilbage ASAP ...jeg scanner lige billedet ind og lægger det ud på
min hjemmeside men så kan man jo spørge sig selv ...

hvem kan ikke tage et billed af indmaden på en hvilken som helst R320S !
det er trodsalt et værksted ...

og hvem kan ikke fugt skade en telefon .... jeg anklager ikke TDK for noget
men udtrykker bare min tvilv på værkstedernes halvdel ....

Jeg har repareret et 28" nicam stereo philips tv som vi på arbejdet fandt på
en losse plads tv'et var 1år gammelt og selve billed røret fejlede intet ...
vi hældte nok 2 liter vand ud fra tv'et som var svært medtaget af ir og fugt
.... efter at have fjernet print osv. blev de "lagt i blød" i et vandkar i 3
døgn hvor vandet skiftes hver dag .... der blev skiftet en effekt modstand i
strømforsyningen og så kørte det tv igen

Det tv kan man kalde fugt skadet ! - men jeg glæder mig nu til at se det
billed de snakker om ...

Jeg ringede til Ericsson idag og spurgte hvad der skulle til for at skabe en
fugt skade på den model når den ligger i den orginale bæretaske ...

jeg fik følgende svar lige ud:

Vand direkte ind i telefonen feks ved tab i vandpyt osv...

Jeg arbejder til daglig som Elektronik mekaniker lærling jeg spurgte min
mester som har arbejdet i Dancall's udviklings afdeling han mente at det var
umuligt at fugt skade en mobil telefon ved normal brug hvis man holder den
fri for vand. Feks havde han nogle eksempler på at Dancall's telefoner blev
testet mod fugt ved at smide dem i et vandkar og tage dem op .... tørre dem
og starte dem ... og 99% af dem virkede igen når de havde blevt tørret
korrekt.

Jeg glæder mig til at tage ned på Ericssons værksted sammen med billedet og
så gå telefonen igennem sammen med en tekniker .... så får vi vel noget lys
på denne sag.

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Mr. Nobody

Dato : 07-11-01 12:30

Jeg kan kun nikke genkendende til din kritik af dem,min bror købte en
trådløs telefon der han spurte om den kunne aflyttes og fik at vide at det
kunne den ikke uden man havde et kæmpe udstyr til at gøre det med,men det
viser sig at det kan man godt med en ganske almenlig scanner til en tusse så
dem giver jeg ikke en fis for .
--
Hilsen
Mr-Nobody@pc.dk

Fra : PHK

Dato : 01-12-01 14:30

> [...]

fugt
> skadet - den ENESTE skade som sjovt nok giver total frafald af garanti på

Står der noget i din brugsanvisning om at telefonen ikke kan tåle fugt?

Hvis nej, så står du godt i din sag.

--
_
|_|

Fra : John K

Dato : 02-12-01 19:53

> Står der noget i din brugsanvisning om at telefonen ikke kan tåle fugt?
>
> Hvis nej, så står du godt i din sag.

Det står der bestemt, men ellers er der vel ikke noget i vejen med at skulle
tænke lidt selv :)

Mvh

John K

Fra : Mickey

Dato : 02-12-01 20:09

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det står der bestemt, men ellers er der vel ikke noget i vejen med at
skulle
> tænke lidt selv :)

i USA er der...

Fra : PHK

Dato : 03-12-01 09:56

> Det står der bestemt, men ellers er der vel ikke noget i vejen med at
skulle
> tænke lidt selv :)

Det står der bestemt ikke - nødvendigvis.

Og det er faktisk ikke nødvendigt at tænke selv. Det har været nævnt i
dagspressen, at der er mange fugtskadede telefoner som bliver dømt ude af
teleselskaberne, fordi de er fugtige indvendig - men at det nødvendigvis
ikke behøver at være sådan, hvis der ikke står noget om det i
brugsanvisningen.

Og det gør der som nævnt ikke i alle brugsanvisninger.

--
_
|_|

Fra : John K

Dato : 03-12-01 17:40

> Og det er faktisk ikke nødvendigt at tænke selv.

Nej og det er fandme et problem.

> [...]
> brugsanvisningen.
>
> Og det gør der som nævnt ikke i alle brugsanvisninger.

Nej, men som udgangspunkt ved man sku' da at en mobiltelefon ikke kan tåle
fugt/vand (med mindre man har købt en telefon hvor det klart står beskrevet
at den kan tåle vand).
Derfor bør man sku' heller ikke have en skid erstatning hvis man har udsat
sin telefon for fugt/vand, velvidende at den kan gå istykker.
Og kom nu ikke med et eller andet vås om at fordi det ikke står i
brugsanvisningen - for det er sku' tilladt at tænke selv.

Mvh

John K

Fra : PHK

Dato : 04-12-01 20:12

> [...]

> Og kom nu ikke med et eller andet vås om at fordi det ikke står i
> brugsanvisningen - for det er sku' tilladt at tænke selv.

Nå ja, jeg gentager jo bare hvad forbrugerstyrelsen mener om at forhandlere
afviser folks våde telefoner og der _ikke_ står noget om vand i
brugsanvisningen. Og de mener altså at der er garanti på telefonen, hvis det
ikke er nævnt i brugsanvisningen.

Men du er selvfølgelig klogest.

Om ikke andet, så trænger du til at få vasket din mund.

--
_
|_|

Fra : John K

Dato : 05-12-01 18:02

> [...]
> afviser folks våde telefoner og der _ikke_ står noget om vand i
> brugsanvisningen. Og de mener altså at der er garanti på telefonen, hvis

Det skrev jeg ikke noget om smarte - jeg kom såmænd bare med en holdning.
Hvad Forbrugerstyrelsen mener har jeg ikke taget stilling til.

> Om ikke andet, så trænger du til at få vasket din mund.

Og det blander du dig bare pænt udenom.

EOD

Fra : PHK

Dato : 05-12-01 19:20

> forhandlere
> det

> Det skrev jeg ikke noget om smarte - jeg kom såmænd bare med en holdning.

Ja, præsenteret som om det var det eneste rigtige.

> Hvad Forbrugerstyrelsen mener har jeg ikke taget stilling til.

Det er nok også klogt, da han ikke er enig med dig.

> Og det blander du dig bare pænt udenom.

Nå ok, du kan også selv se det. Fint nok.

--
_
|_|

Fra : John K

Dato : 05-12-01 20:32

> Ja, præsenteret som om det var det eneste rigtige.

Burde måske have skrevet at det var egen holdning, selv om jeg nu mener det
siger sig selv.

Mvh

John K