RMI
Fra : Peter Jespersen

Dato : 05-11-01 19:13

Hola!

Kender i til litteratur vedrørende RMI ???
Hvad er den generelle mening vedrørende denne teknoilogi ??

Takker dybt og ydmygt på forhånd

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Sit down, you're rocking the boat!

Fra : Soeren Dalby

Dato : 05-11-01 21:47

Hej Peter,

Prøv evt. at kigge her: http://java.sun.com/products/jdk/rmi/index.html

Og det er drønsmart. I korte træk tillader det en programmør at kalde et
objekt på en anden maskine på samme måde, som hvis objektet var tilstede i
dit eget workspace.

RMI løser basalt set to opgaver.

Remote Procedure Call (RPC). Muligheden for at kalde en rutine på en anden
maskine (eller anden JVM)

Serialisering. Det løses i virkeligheden af Serializeable interface't, men
jeg vil alligevel medtage det her. Det løser problemerne med at overføre en
variables værdi til en anden maskine.

Som med al kommunikation mellem 2 computere, skal man tage højde for, at
evt. forewalls tillader kommunikationen. RMI benytter UDP og det er muligt
at angive hvilke porte, der skal benyttes.

--
Best regards

Soeren Dalby
www.dalbydata.dk

Fra : Peter Jespersen

Dato : 06-11-01 00:03

On Mon, 5 Nov 2001 21:47:24 +0100, Soeren Dalby wrote:

> [...]
>objekt på en anden maskine på samme måde, som hvis objektet var tilstede i

<snip - forklaring>

Kanont - lyder lidt som en CORBA implementation ... absolut
noget jeg vil kigge på!
Takker

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Don't let school interfere with your education.

Fra : Filip Larsen

Dato : 05-11-01 23:29

Peter Jespersen skrev

> lyder lidt som en CORBA implementation ...

RMI og CORBA konvergerer også en del. Fx. skulle man kunne køre RMI over
IIOP, således, at Java RMI klienter kan benytte sig af CORBA servere, og
omvendt. Se http://java.sun.com/pr/1997/june/statement970626-01.html for
flere detaljer (kunne ikke lige finde en nyere kilde).

Mvh,
--
Filip Larsen <filip.larsen@mail.dk>

Fra : Peter Jespersen

Dato : 06-11-01 01:10

On Mon, 5 Nov 2001 23:29:00 +0100, Filip Larsen wrote:

> [...]

Takker

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
Your mother dates KENNEDY's!

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 05-11-01 22:51

> [...]
>
>Takker dybt og ydmygt på forhånd
>

> Live long and prosper...
>Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
Hej Peter

Jeg er i store træk enig med Søren, og jeg har da også brugt RMI til
flere større og mindre projekter. Der kan være nogle problemer
med applikationer, der stresses meget, pga. den måde som RMI
opretter forbindelserne mellem de forskellige JVM (dette er dog
ikke noget, som du opdager medmindre der er mange (læs
flere hundredvis pr. sekund) forbindelser).
Jeg er dog ikke enig i Søren med, at RMI bygger på UDP. Jeg
mener, at den nuværende udgave er bygget på TCP, men at det
ikke er umuligt at bruge UDP.

Håber du kan bruge det til noget og god fornøjelse
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 06-11-01 00:09

On Mon, 5 Nov 2001 22:50:58 +0100, Mikkel Bundgaard wrote:

<snip>

> [...]
>ikke noget, som du opdager medmindre der er mange (læs
>flere hundredvis pr. sekund) forbindelser).

Er det så en RMI svaghed eller en generel Java svaghed ??

Det har jo ikke afholdt firmaer som IBM fra at basere hele sin
e-business strategi på Java/XML ... eller SAP fra at gå Java
vejen med næste generation ... så man kunne egentlig godt
foranlediges til at tro at det er en JVM svaghed, som i
realiteten kun kommer til udtryk ved testforsøg ... oder ??

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
I could go on like this all night, but it's tough on my suspenders - (G.Marx)

Fra : Soeren Dalby

Dato : 06-11-01 23:19

Hej Mikkel,

Nu hvor du har nævnt det, er jeg pludselig også i tvivl om hvorvidt der
bruges TCP/IP eller UDP. Jeg beklager fejlen.

Det eneste, jeg ved med sikkkerhed, er, at RMI prøver at pakke indholdet ind
i en HTTP header hvis første forsøg fejler. Det er for at penetrere evt.
firewalls, der afviser det første kald.

Fra : Soeren Dalby

Dato : 06-11-01 23:21

Hej Mikkel,