Garanti på Nokia?
Fra : Boris Mathiasen

Dato : 05-11-01 15:49

Hi...

Jeg har lige fået min Nokia 6210 tilbage fra rep. ved Nokia Concept Store i
Århus...
De har "Udbedret/repareret en elektrisk fejl" og nu er spørgsmålet: Gælder
garantien i endnu et år på denne stump eller på hele telefonen?

/bm

--
Skal du have unlocked din telefon?
Dette kan jeg klare... det koster 67,50 kr...

Fra : John K

Dato : 05-11-01 16:14

> [...]
> De har "Udbedret/repareret en elektrisk fejl" og nu er spørgsmålet: Gælder
> garantien i endnu et år på denne stump eller på hele telefonen?

Stumpen - med mindre andet er angivet/aftalt.

Mvh

John K

Fra : Mickey

Dato : 05-11-01 16:18

"John K" <sydfynsfm@nospam.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Stumpen - med mindre andet er angivet/aftalt.

hvor meget garanti er der så hvis reperationen er fejlet og man først
opdager dette efter den ordinære garanti er udløbet ?

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 05-11-01 16:48

> hvor meget garanti er der så hvis reperationen er fejlet og man først
> opdager dette efter den ordinære garanti er udløbet ?

1 år fra reperations dato....

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Mickey

Dato : 05-11-01 16:51

"Hans-Jacob Møgelmose" <zster@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> 1 år fra reperations dato....

'kunne være jeg skulle konsultere Bilka igen så...
- ikke nok med at de ikke fik repareret fejlen, de skadede også min
simkortlæser...

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-01 19:03

Nej, ifølge købeloven er der 3 mdr. på en reperation. Men hvis de har
skiftet displayet til et nyt er der 1 års garanti derpå, men kun på selve
displayet resten er der 3 mdr på.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 05-11-01 19:28

"Peter" <*> skrev i en meddelelse
> Nej, ifølge købeloven er der 3 mdr. på en reperation. Men hvis de har
> skiftet displayet til et nyt er der 1 års garanti derpå, men kun på selve
> displayet resten er der 3 mdr på.

Nej (!!), 5 år på reparation (se mit andet indlæg). Der står intet om 3 mdr
for rep. i købeloven.

Mvh

Claus Rolsted

Fra : --Tojo--

Dato : 07-11-01 08:40

Der er nu 5 (fem) års garanti, det er der på alle rep.
Tojo
'

Fra : Mickey

Dato : 05-11-01 16:54

"Mickey" <news002@susie.dk> skrev i en meddelelse

> Ifølge forbrugerrådets jurister er der % års garanti på rep. af mobilos
pga
> en gl. lov fra 1908 desværre sere det ud til at ingen af de store
> mobilcentre kender dette.

ka nogen klare et link til denne ? evt. ka Henning selv klare et link ? ;)

Fra : John K

Dato : 05-11-01 19:42

> ka nogen klare et link til denne ? evt. ka Henning selv klare et link ? ;)

Du kan læse artiklen på Forbrugerrådets hjemmeside (www.fbr.dk/)

Jeg har vist lige en videomaskine, et fjernsyn og en MiniDiscoptager der
skal en tur på værksted igen :)

Mvh

John K

Fra : Claus Rolsted

Dato : 05-11-01 17:16

"Boris Mathiasen" <GSMUnlockDK@cNO.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> De har "Udbedret/repareret en elektrisk fejl" og nu er spørgsmålet: Gælder
> garantien i endnu et år på denne stump eller på hele telefonen?

Hej Boris,

Nixen bixen, der er ikke et års reklamationsfrist på reparationer, men HELE
5 ÅR!! Det lyder mystisk og har ikke basis i købeloven som mange tror, men
er rent faktisk sandt.
Det er et lidt teknisk juridisk spm. som skyldes, at din et-års
reklamationsfrist (efter købeloven) afbrydes ved reparationen, og
reparationen bliver således underlagt forældelsesbestemmelsen i
forældelsesloven fra 1908. Forbrugerrådet har vist haft en del afgørelser på
det punkt, og retstilstanden er ganske klar. Du skal bare sørge for at holde
på din ret overfor butikken, hvis tlf'en går i stykker igen, for de færreste
butikker er klar over reglen.
Hvis du vil vide mere, så ring til Forbrugerrådet eller læs artiklen "Godt
gemt garanti" i deres blad "Tænk+Test" nr. 17 fra sep. 2001. Den er ret

God fornøjelse

Mvh

Claus Rolsted