Link til blomsterside
Fra : RacingBabe

Dato : 05-11-01 15:18

Hej!

Er der en der kender en side hvor man kan finde "alle" blomster via navn og
derefter se billeder af den udvalgte blomst?

Jeanne Maria Fjorback

Fra : elha

Dato : 05-11-01 19:53

"
Mener du stueplanter eller haveplanter ?
Kender du www.haveselskabet.dk, der finder du også mange gode
oplysninger
Mvh. Elha

http://www.kandu.dk/

Fra : Jan H.

Dato : 06-11-01 00:59

Hej Jeanne

> Er der en der kender en side hvor man kan finde "alle" blomster via navn
og
> derefter se billeder af den udvalgte blomst?

http://www.graphic-fantasy.dk/dias_planter/dias_planter.htm Der dog ikke
noget tekst til disse foto

her er der tekst http://www.aroid.org/gallery/

MVH
Jan Hurup

Fra : dorthe

Dato : 06-11-01 19:31

"RacingBabe" skrev d. 05-11-01 15:18 dette indlæg :
> [...]
navn og
> derefter se billeder af den udvalgte blomst?

Hej Jeanne,
Prøv denne link - der er billeder af blomsterne og deres latinske navne
- håber det giver nytte
....http://utopia.knoware.nl/users/aart/index.html

eller se på denne søgemaskine:
http://www.infoguide.dk/fagene/oversigt/subject010010025.html

og søg enten efter planter eller blomster

mange hilsener
Dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : H. Olesen

Dato : 10-11-01 13:21

On Mon, 5 Nov 2001 15:17:44 +0100, "RacingBabe" <jeanne@fjorback.dk>
wrote:

>Er der en der kender en side hvor man kan finde "alle" blomster via navn og
>derefter se billeder af den udvalgte blomst?

Ikke "alle" blomster, men en side som jeg godt kan lide er
http://linnaeus.nrm.se/flora/inne.html

Den er ganske vist på svensk men kan de fleste danskere ikke forstå at
læse svensk nogenlunde?

Du kan søge på navnene enten på latin eller på svensk, her bruger jeg
latin, da det er umuligt at gætte hvad de danske navne kaldes på
svensk, undersætterser duer ikke, de er oftest vidt forskellige. Men
når du er kommet ind på en side med en plante, vil du udover det
svenske og latinske navn også kunne se det danske.

--
mange havehilsener
Helle