Stofanet til mac - startproblemer
Fra : René Iskov

Dato : 05-11-01 13:17

Jeg har lige haft besøg af Stofanet-montøren i Vejle, og da jeg har en Mac
Powerbook G4 med MacOS 9.1 kunne han - som Telia Stofa's supportere - ikke
hjælpe med konfigurationen. Da jeg har begrænset erfaring med internet
konfigurationer, har jeg benyttet Thomas Boelskifte's vejledning "Stofanet på
Macintosh" og downloaded Stofanet SignOn 1.4 og Better Telnet. Det skulle jo
være så let, men altså ikke lige for mig. Ved ethvert forsøg på at logge mig på
via Stofanet SignOn 1.4 (og senere Better Telnet), får jeg konstant
meddelelsen: "En anden enhed på TCP/IP-netværket, som har den fysiske adresse
00 04 C1 A8 52 38 bruger for øjeblikket den samme IP-adresse (212.10.211.254),
grænsefladen til TCP/IP-netværket er lukket ned."

Nu er det så at jeg virkelig er på glatis, da Telia Stofa ikke yder support til
Mac-brugere, og jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig på vej med
alternative løsningsmuligheder.

På forhånd tak!

--
Posted from 0x3ef3175a.vjnxr4.ras.tele.dk [62.243.23.90]

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-11-01 15:52

In article
<98072799acfe9674c92468b8d4922a1c.39602@mygate.mailgate.org>,
"René Iskov" <rene@iskov.com> wrote:

> [...]
> 00 04 C1 A8 52 38 bruger for øjeblikket den samme IP-adresse (212.10.211.254),
> grænsefladen til TCP/IP-netværket er lukket ned."

Et eller andet Cisco-udstyr har den samme IP-adresse, som du får tildelt.

Fortæl Stofa, at du får tildelt en IP-adresse, som er i brug af en anden.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 10-11-01 21:51

> [...]
>
> Fortæl Stofa, at du får tildelt en IP-adresse, som er i brug af en anden.

Vi løste problemet, der skulle benyttes DHCP.

Mojn, Thomas

--
"Hey, Mr. Peterson, Jack Frost nipping at your nose?"
"Yep, now let's get Joe Beer nipping at my liver, huh?"

Fra : Martin Bech

Dato : 10-11-01 23:47

In article <1f2ofav.1fkcnzj1sb735vN%engineering@boelskifte.dk>,
engineering@boelskifte.dk (Thomas Boelskifte) wrote:

> [...]

Jeg tror at IP-adressen tilhører gateway'en. Ikke heldigt at tage den :)

> Vi løste problemet, der skulle benyttes DHCP.

For at gøre signon lettere på stofanet med dhcp bruger jeg følgende
bookmark i min browser:

http://signon.stofanet.dk/signon.php?user=111111s001&pass=222222&signon=L
og+p%E5

hvor 111111s001 og 222222 hhv er signon-ID og kodeord. Dette bookmark
kan trækkes til skrivebordet, så et signon fremover klaret med et
dobbeltklik på ikonet på skrivebordet (eller det kan fx placeres i
startemner).

--
Venlig hilsen

Martin Bech
Home page: http://come.to/bech

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 05-11-01 20:00

> [...]

> TCP/IP-netværket, som har den fysiske adresse 00 04 C1 A8 52 38 bruger for
> øjeblikket den samme IP-adresse (212.10.211.254), grænsefladen til

Din IP adresse er forkert. Enten fordi Stofa har givet dig en forkert IP
eller også fordi du har skrevet forkert i TCP/IP kontrolpanelet. Du kan
i øvrigt nu logge på nettet uden brug af Telnet eller SignOn programmet.
Du åbner blot din browser og taster <http://signon.stofanet.dk/> hvis du
ikke kan åbne den side så er opsætningen inde i TCP/IP forkert.

> Nu er det så at jeg virkelig er på glatis, da Telia Stofa ikke yder
> support til Mac-brugere, og jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig
> på vej med alternative løsningsmuligheder.

Telia/Stofa bør nu alligevel yde support når det drejer sig om problemer
med IP adressen. Det er i øvrigt lidt pudsigt stofa ikke vil yde
support, da det er en del nemmere at sætte en mac op på stofanet end det
er med en PC'er

--
Mvh Nicolai Brandt

- Rygterne går, icebokken i danmark på torsdag?