Filesharing i OS X
Fra : Thøger

Dato : 05-11-01 12:23

Jeg har to maskiner fra nu af den lille og den store... Den store kører med
OS 9.2.1 IE og den lille med OS X 10.1 IE.

Den store er sat op som Airport Softwarebase, og slår jeg arkivdeling til på
den store, kan jeg sagtens mounte dens harddisk på den lille via Go-menuen i
OS X.

men den anden vej driller det... jeg har slået Filesharing til i "Sharing"
men jeg kan ikke se maskinen i Chooser på den store!!??

Har jeg overset noget?, helt forkert kan det ikke være sat op, da det jo
virker den anden vej.. det virker som om der mangler en lille detalje som
jeg bare ikke kan få øje på...

Hilsen
En frustreret fisk der hedder Thøger

Fra : Michael Holm

Dato : 05-11-01 13:01

Thøger <tterp@mac.com> wrote:

> [...]
>
> men den anden vej driller det... jeg har slået Filesharing til i "Sharing"
> men jeg kan ikke se maskinen i Chooser på den store!!??

du skal vist også ind under:
"System Preference" --> "Network" --> "buildt-in Ethernet"'s faneblad
--> "AppleTalk" og sæt flueben i "Make AppleTalk Actice"

--
- Michael

http://ki-aikido.homepage.dk
kiaikidoRemove@mac.comRemove

Fra : Thøger

Dato : 05-11-01 13:28

> du skal vist også ind under:
> "System Preference" --> "Network" --> "buildt-in Ethernet"'s faneblad
> --> "AppleTalk" og sæt flueben i "Make AppleTalk Actice"

Det har jeg gjort, og det er under Aiport jeg har slået det til, da det er
et airport netværk...

andre bud modtages med kyshånd?

/Thøger

Fra : Pete

Dato : 05-11-01 17:19

in article B80C353B.14FD%tterp@mac.com, Thøger at tterp@mac.com wrote on
05/11/01 12:23:

<snip>

Læs tråden "AirPort og AppleTalk-netværk?!". Du har samme problem, men ikke
nogen mulighed for at løse det, da software basestation ikke har de samme
indstillingsmuligheder som en hardware basestation.

--
/peter

"Where's my burrito?" -- Homer

Fra : Thøger

Dato : 05-11-01 17:57

>Du har samme problem,

Nej!

> men ikke
> nogen mulighed for at løse det, da software basestation ikke har de samme
> indstillingsmuligheder som en hardware basestation.

Problemet er løst!

/Thøger

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-11-01 18:12

In article <B80C8364.1523%tterp@mac.com>, Thøger <tterp@mac.com> wrote:

> Problemet er løst!

Så var det måske en ide at fortælle hvordan.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Thøger

Dato : 05-11-01 18:40

> Så var det måske en ide at fortælle hvordan.

ved at skrive ip adressen kom man igennem...

/Thøger

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-11-01 19:06

In article <B80C8D6A.1527%tterp@mac.com>, Thøger <tterp@mac.com> wrote:

> ved at skrive ip adressen kom man igennem...

Så dukkede der jo ikke noget op i Vælgeren.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-11-01 20:17

Thøger <tterp@mac.com> wrote:

> ved at skrive ip adressen kom man igennem...

Så kører du appletalk over IP.

Hvis du vil have den til at dukke op skal du slå Appletalk til på basen
med programmet "AirPort-hjælpefunktion".
"AirPort-indstillingsassistent" slår _ikke_ Appletalk til på basen.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336>

Fra : Peter Gersmann

Dato : 05-11-01 20:42

In article <1f2f164.okby88a7sir2N%spam@reippuert.dk>, spam@reippuert.dk
(Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Så kører du appletalk over IP.

AppleTalk over IP? Tror du blander AFP og AppleTalk.

//Peter Gersmann

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-11-01 20:54

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:

> AppleTalk over IP? Tror du blander AFP og AppleTalk.

ja, det er selvfølgelig appleshare over IP.

Fra : N/A

Dato : 05-11-01 18:49

Fra : Pete

Dato : 05-11-01 18:49

in article B80C8364.1523%tterp@mac.com, Thøger at tterp@mac.com wrote on
05/11/01 17:56:

> Nej!

Jo!

Du spurgte om hvorfor du ikke kan se den i vælgeren. Jeg har svaret på samme
spørgsmål i den førnævnte tråd.

Ja, men kan du se den i vælgeren?

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.