Riva TNT2 m. TV-out installationsproblemer
Fra : Lothario

Dato : 05-11-01 11:42

Hej

Jeg har lige installeret dette kort i min computer, men af en eller anden
grund kan installations-programmet på den medfølgende cd ikke finde
grafikkortet. Windows har fundet det uden problemer. Jeg kører win2000 pro.
I instrukserne står der at man skal køre win95, 98 eller NT. Understøttes
win2000 pro ikke? Desuden står der at guiden 'Tilføj ny hardware' skal dukke
op efter kortet er sat i. Win2000 gør det automatisk ved startup. Desuden
vil jeg gerne have at vide hvordan jeg får billedet over på mit fjernsyn.

Mvh Moe

Fra : Lothario

Dato : 05-11-01 12:08

OK, jeg fandt en driver på nettet og efter lidt møje og besvær fik jeg den
til at virke. Og jeg kan endda også se billedet på min tv-skærm. Men det er
sort-hvidt! Hvad er der nu galt?

Moe

Fra : Lothario

Dato : 05-11-01 14:53

Fik fat i et nyt kabel og nu virker det. Jeg har dog et ekstra spørgsmål: Er
der en lettere måde at skifte til TV end at skulle arbejde sig igennem
skærm->indstillinger->avanceret->tnt2 model 64->aditional properties->output
device->TV?

Moe

Fra : ASKF

Dato : 07-11-01 10:14

Lothario ytrede sig i <MQwF7.8007$Ip2.455138@news010.worldonline.dk> med
dette:

> [...]
>skærm->indstillinger->avanceret->tnt2 model 64->aditional properties->output

Ja, du kan benytte TVCC 2000 (TV Control Center 2000), som er gratis og
kan hentes her: <http://www.tvtool.de/index_e.htm> (direkte d/l link:
<http://www.tvtool.de/tvcc2000.zip>)

Når du har den kørende kan du skifte med CTRL+ALT+F2/F3.
Bibliotekar D.B./Stud. Sci. Bibl.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Lothario

Dato : 07-11-01 14:27

> Når du har den kørende kan du skifte med CTRL+ALT+F2/F3.

Jeg trykker løs, men der sker ikke andet end at min skærm blinker. Kan
programmet egentlig lægges i systray?

Moe

Fra : ASKF

Dato : 08-11-01 14:50

Lothario ytrede sig i <YEaG7.8872$Ip2.586578@news010.worldonline.dk> med
dette:

>Jeg trykker løs, men der sker ikke andet end at min skærm blinker. Kan
>programmet egentlig lægges i systray?

Ja, under fanen "Setup" skal "Startoption" > "Statusbar" blot fravælges,
og det samme gælder for "On Top" > "enabled".

Jeg har lagt en genvej i "StartUp" gruppen, i "Start" menuen, hvor den
er sat til at køre minimeret, så den lægger sig automatisk i Systray
(programmet skal dog lukkes og genvejen ændres til at køre den i et
normalt vindue, hvis jeg vil kunne se programmet igen).

Inden du lægger den fast i systray, bør du se om du kan bruge den til at
skifte til fjernsynet. Jeg vil tro at du skal vælge "show on Television
only" under "Displaydevice", da de fleste har problemer med at vise
billedet på TV & Monitor på én gang.

Har du iøvrigt også husket at vælge det rette for "Outputs"? (det er
markeret med grønt hvis den har dedekteret et composite eller svhs
kabel).

Hint: [CTRL+ALT] = [Alt Gr]