Hjælp vores palme er blevet for stor
Fra : Sten Duval Nielsen

Dato : 05-11-01 08:08

Hjælp vores palme er blevet for stor, til vores stue.
Er dette et forum jeg kan sælge den i ???
Den er ca. 2.5 m høj og ca. 1.2m i diameter.
prisen er 400 kr. den er i øvrigt sund og flot grøn
Sælges u. potte.

Billede kan event. mailes
sdn@stofanet.dk Helsingør

Fra : Bettina

Dato : 05-11-01 08:47

Hvad er det for en palme?

Bettina

Fra : Sten Duval Nielsen

Dato : 05-11-01 20:39

Hvad er det for en palme?

Bettina

Er der noget der hedder yoga palme?
jeg mailer gerne et billed
Mvh Sten Duval Nielsen
sdn@stofanet.dk

Fra : Alladin

Dato : 05-11-01 23:24

Ja der er noget der hedder en yocca palme. ca. 5cm brede blade ca 40-50 cm
lange og meget spidse, Hvis der er en sådan kan du bare save den af i en
ønsket højde, den vil så skyde påny.
Den giver måske mange nye skud, så kan du bare knække de mindste af så der
er et eller to tilbage.

Toppen som du saver af kan du plante i en anden potte og den vil gro videre.

<3be6eb13$0$4863$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...

Fra : Sten Duval Nielsen

Dato : 06-11-01 07:59

"Alladin" <ab@a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er et eller to tilbage.
>
> Toppen som du saver af kan du plante i en anden potte og den vil gro

Det er den DET ER DEN, en Yocca palme.
Den har været for stor og har været savet ned, men vi vil gerne prøve noget
nyt
og der ma da være nogle der mangler en stor flot grøn plante i en
forretning,
kantine, eller bare en stor stue.
P.S. tak for hjælpen "Alladin"
M.v.h. Sten Duval Nielsen
sdn@stofanet.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-11-01 10:02

On Mon, 5 Nov 2001 08:07:41 +0100, "Sten Duval Nielsen"
<sdn@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hjælp vores palme er blevet for stor, til vores stue.
>Er dette et forum jeg kan sælge den i ???

Nej.
Køb og salg hører hjemme i dk.marked-hierakiet. I dette tilfælde vil
dk.marked.privat.hus-og-have sikkert være et godt sted.

http://www.gartneriet.dk