Mailbox locked by localhost
Fra : Tadeusz Mollin

Dato : 05-11-01 03:02

Er der andre af jer, der får denne irriterende meddelelse i tide og
utide under opstart af Mail på X?

Jeg har aldrig låst min mailbox og kan heller ikke se, den kan åbnes på
anden vis, end ved at trykke Open Anyway i den enerverende dialogbox

//tadeusz.dk
------------
nu på Læsø

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-11-01 12:06

Tadeusz Mollin <post@tadeusz.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har aldrig låst min mailbox og kan heller ikke se, den kan åbnes på
> anden vis, end ved at trykke Open Anyway i den enerverende dialogbox

Jeg har under 10.0-10.04 Er mail.app forinden gået ned? (evt. mens du
har afsluttet programmet)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336>

Fra : Michael Florentin Ni~

Dato : 05-11-01 13:21

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> [...]

Ja, det er rimeligt irriterende! Der er nogle .lock filer, der ikke
altid bliver slettet, når Mail.app afslutter. De er der kun for at
sikre, at 2 Mail.app'er ikke læser/skriver samtidigt til den samme
postkasse, men det er selvfølgelig sjældent man har to Mail.app kørende
samtidigt.

> Jeg har under 10.0-10.04 Er mail.app forinden gået ned? (evt. mens du
> har afsluttet programmet)

Ikke nødvendigvis - jeg har haft Mail.app til at brokke sig selv efter
almindelige nedlukninger - men det kan selvfølgelig være noget snavs
tilbage efter et tidligere crash.

-mf

--
-mf = Michael Florentin Nielsen = erik@it.edu

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-11-01 01:17

> Jeg har under 10.0-10.04 Er mail.app forinden gået ned? (evt. mens du
> har afsluttet programmet)

Jeg har tit problemet under 10.1, og havde det også i tidligere
versioner. Dette er selvom det har været lukket ordentligt ned.

Har du nogen tips?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-11-01 01:27

In article <1f2ff90.1gcnzoercn1bsN%rfn@altavista.net>,
rfn@altavista.net (René Frej Nielsen) wrote:

> Jeg har tit problemet under 10.1, og havde det også i tidligere
> versioner. Dette er selvom det har været lukket ordentligt ned.
>
> Har du nogen tips?

Se om mail.app rent faktisk kører først (findes top el. lign. på OS X?),
ellers prøv at slette .lock-filen manuelt.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 07-11-01 00:52

> Se om mail.app rent faktisk kører først (findes top el. lign. på OS X?),
> ellers prøv at slette .lock-filen manuelt.

Det sker tit når jeg lige har startet maskinen, så Mail kan ikke køre
inden... Jeg vil kigge på den .lock fil.

Ja, top findes i OS X.

--
Mvh.
René Frej Nielsen