kommunikere med mobiltelefon?
Fra : TD

Dato : 04-11-01 23:09

Hej
Er der nogen der har erfaring med at kommunikere med mobiltelefoner
via datakabel (serielt) eller infrarød port, fra egne VB programmer?

Jeg har set lidt på www.ericsson.com/mobilityworld, og de har lagt et SDK
(Software Developers Kit) til download, som jeg har downloaded,
men jeg kan slet ikke lige hitte ud af hvordan jeg kommer igang..

Jeg har også downloaded VisualGSM Lite fra www.visualgsm.com
som ifølge beskrivelsen indeholder en API som bla kan anvendes af
egne VB programmer, men heller ikke her kan jeg lige komme videre,
da jeg ikke kan hitte nogen dokumentation, og ej heller denne API
(er det mon den .dll fil der bliver lagt i min system folder under
installation?)

Hvis der er nogen der kan give mig et par hints til hvordan jeg kommer
igang, enten med ericssons sdk, eller visualgsm API'en, eller noget helt 3.
så er det ganske velkomment

Helt konkret skal jeg bruge et program, hvormed jeg kan have en
database på PC, som indeholder en række mobilnumre, og jeg skal så
kunne sende sms til disse numre, via datakabel eller infrarød forbindelse
til min mobilos.

Det er muligt jeg kan bruge VisualGSM programmet, men er ret usikker
på om det er kompatibelt med min mobiltelefon (venter på at få et datakabel
som er bestilt). Og ville da også klart foretrække at kunne lave mit eget,
med
netop de funktioner jeg skal bruge.

--
Mvh. Finn Donati