Warhammer
Fra : Jens Peter Sørensen

Dato : 04-11-01 22:51

Hej

Jeg har en søn som ønsker sig noget warhammer til jul, men jeg ved ikke en
s... om hvad det er og hvad det går ud på. Findes der en hjælpsom sjæl som
kan give nogle hints om hvad man skal starte med at købe og hvad det går ud
på ?
Hvilke krav der stilles til forståelse af spillet, jeg tænker på hvilken
alder man skal ahve for at kunne vælre med i spillet ?

--
MVH

Jens Peter Sørensen
ICQ 121896701

Fra : Thomas Friis Antonse~

Dato : 05-11-01 11:57

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 06-11-01 22:54

"Thomas Friis Antonsen" <anton@fys.ku.dk> wrote in message

> [...]
> Hvilke krav der stilles til forståelse af spillet, jeg tænker på hvilken
> alder man skal ahve for at kunne vælre med i spillet ?

Nu ved jeg ikke, hvor gammel din søn er, men det ville nok være en god idé,
hvis han kan læse engelsk

> MVH
>
> Jens Peter Sørensen
> ICQ 121896701

>Jeg går ud fra du mener warhammer battles, altså strategispillet med mange
>figurer. Warhammer findes nemlig også stardard rollespil.

Det kunne vel i og for sig lige så godt være Warhammer 40,000, som også er
et brætspil.
De to nævnte brætspil er nok det mest udbredte, men der findes også det, der
hedder Warhammer Fantasy Role Play, hvor man ikke behøver hverken
spilleplade eller figurer, men til gengæld en hel anden regelbog. Den koster
gerne omkring 300,- og er skrevet på ikke særligt tilgængeligt engelsk.

> [...]
>indeholder en del figurer. Sættet koster ca 550kr, men kan findes en del
>billigere på nettet. Regelbogen alene koster ca 300kr. Husk at bede om
>"ravening hordes", som indeholder oplysninger om alle hærene man skal
>bruge for at spille, den er gratis.

>Desuden skal man købe en gang plastiklim (figurerne i boxen er plastik,
>nogle findes også i metal) og noget figurmaling. Der hvor du køber spillet
>har de normalt også maling. Et begyndersæt med pensler, etc. koster
>150kr. og er et godt køb. Man skal dog huske at købe en spraydåse med sort

Man kan sagtens spille spillet uden at male figurerne, men de bliver
naturligvis pænere at se på, hvis man gør det. En "primer" (grundmaling) på
spray kan både være sort og hvid. Man bruger normalt hvid til figurer, der
skal spilles med, fordi de er nemmere at se på spillepladen. Grundmalingen
(og mat lak) gør, at malingen ikke skaller så let af.

>Med hensyn til alder, jeg begyndte at spille da jeg var 13, men man kan
>allerede spille fra ca 10 år hvis man spille mod en, der er ældre.

>Held og lykke med det.

Også fra mig.

>Anton, MF
>(Medlem af FIDUSO: www.fiduso.dk)

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : frwe

Dato : 19-02-02 09:23

test

Fra : JR

Dato : 13-11-01 19:35

Jens Peter Sørensen <jens.peter@fritid.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3be5b88c$0$57684$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> Hvilke krav der stilles til forståelse af spillet, jeg tænker på hvilken
> alder man skal ahve for at kunne vælre med i spillet ?

Køb grundspillet til 550 kr, det har min søn på 9 år lige købt. Det er langt billigere end at ønske
sig figurerne enkeltvis og så får man det hele til at kunne spille.

Farmand skal være med til at starte det hele op og oversætte engelsk !

Jim Radmer