Skærme
Fijala 3554
RAM + SKÆRM
Fra : jytterik

Dato : 04-11-01 21:30

HJÆLP !
er der nogen der kan hjælpe mig jeg har lige sat en 128 ram´s modul i min
søns computer, men nu er der barer en sort skærm, den lille kontrol lampe på
skærmen står bare og blinker, jeg har skiftet alle IDE-kablerne ud for om
det skulle være en af dem der var stået af, men nej.
jeg har prøvet at sætte skærmen til en anden computer, og den virkede godt
nok der, der næst tog jeg compputeren og satte til min skærm, der var sort
skærm.
jeg kan hører at den tæller op, og tasteturet blinker også.
jeg har en ide med at det kan være grafikkortet der er stået af, men der er
nogen der på står at det er det ikke.
MEN HVAD ER DET SÅ ?
jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig da jeg er total på bar bund.
PS. jeg har prøvet at sætte de gamle ram til bage igen det vaar stadig det
samme.

mvh. jytterik

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-11-01 22:09

Hej!

jytterik wrote:

> jeg kan hører at den tæller op, og tasteturet blinker også.

Enten er du kommet til at trække eksempelvis et IDE-kabel halvt ud af stikket
eller osse har du ikke sat ram-modulet ordentligt ned i soklen. Især de lange
168pins moduler kan være lidt hårde at få på plads...

Iøvrigt er det ikke alle ramkombinationer som kan virke i en specifik computer
(motherboard).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-11-01 22:11

jytterik skrev i meddelelsen
<3be5a57a$0$215$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]

>PS. jeg har prøvet at sætte de gamle ram til bage igen det vaar stadig det

`Siger den ikke nogle bip lyde, og hvis den gør, hvordan lyder de så?

--
Anders Houmark
Reality kills innocence.

Fra : Michael_Sorensen

Dato : 11-11-01 21:15

Prøv se om du ikke kom' til at løsne grafikkortet under din montering af
rammodulet.
mvh MIC