/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Uddrosling, Suzuki
Fra : Finn


Dato : 04-11-01 20:22

Hej NG

Jeg har lige fået min Suzuki GS500E droslet
ud til "fuld power"
Trækkraft og acceleration er væsentlig for-
bedret, men i 5. og 6. gear er der et "hul"
ved ca. 5000 omdrejninger.
(Hvis det var min Puck MS, ville jeg bare
dreje dysen en kvart omgang ud.)
Det er meget generende når jeg kører på
alm. landevej i stærk modvind.
Før uddroslingen var der jævnt træk i alle
gear og ved alle omdrejninger.
Kan nogen fortælle mig om det er normalt.
mvh. Finn



 
 
Martin Sørensen (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 04-11-01 20:33

> Jeg har lige fået min Suzuki GS500E droslet
> ud til "fuld power"
> Trækkraft og acceleration er væsentlig for-
> bedret, men i 5. og 6. gear er der et "hul"
> ved ca. 5000 omdrejninger.

Kunne godt lyde lidt som om at nålen skal sættes et hak op, så den får lidt
mere benzin i mellemområdet.

signing off.. Martin Sørensen



Armand (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-11-01 18:16


Martin Sørensen <demolitionREMOVE@laxity.dk> skrev i en
news:9s455a$1kd4$1@news.cybercity.dk...
> >
> Kunne godt lyde lidt som om at nålen skal sættes et hak op, så den får
> lidt mere benzin i mellemområdet.

Nålen sidder på vacuum-spjældet, hvorved den dækker mellemområdet for
spjældet(!) => gasgrebet, og ikke omdrejnings-mellemområdet !!!
Når Finn registrerer et hul, er det formodentlig under acceleration,
hvor rullen er drejet i bund i nævnte gear :-/

Jeg har aldrig selv været på en GS500'er; men husker at flere GS'ere
(især 550'eren!) er udlagt til et godt bundtræk, samt nødvendig
topydelse,
hvorved der opstår et dødt område lige dér hvor man befinder sig ved
dansk landevejs/motorvejs -hastighed!
Det kan tænkes at droslingen faktisk gør det lettere at holde en
fornuftig effektkurve, og at Finn nu mærker den originale; men ikke helt
optimale effektkurve á GS 550'erens :-/

Til Finn:
Hvordan var den droslet, og hvorledes er den blevet afdroslet?
En "rulning" med en CO-test kan sikkert bekræfte om den burde kunne køre
bedre (= inddyses mere præcis); men dette burde kun være nødvendigt hvis
også at du har kastet et uoriginalt udstødningssystem på!

--
Armand.






Finn (06-11-2001)
Kommentar
Fra : Finn


Dato : 06-11-01 00:06


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:9s6i81$2qv4$7@news.cybercity.dk...
>
> Til Finn:
> Hvordan var den droslet, og hvorledes er den blevet afdroslet?
> En "rulning" med en CO-test kan sikkert bekræfte om den burde kunne køre
> bedre (= inddyses mere præcis); men dette burde kun være nødvendigt hvis
> også at du har kastet et uoriginalt udstødningssystem på!
> Armand.
>
> Jeg ved ikke hvordan den var neddroslet, men men iflg.
Sæby MC-Central skulle der et nyt gasspjæld
til at erstatte det gamle.
Jeg har fået mekanikeren til at kontrollere MCèn endnu engang
og han sagde noget om at CO ikke var helt korrekt.
Det hjalp også lidt, men der er stadig lidt "hul" når jeg
skifter til 5. og 6. gear og drejer håndtaget i bund.
Hvis der er meget modvind og jeg kører alm. landevejs-
kørsel (ca. 5000 omdr.) føler jeg at motoren går lidt ujævnt.
Jeg skal måske vænne mig til at køre med lidt flere
omdrejninger.
Mvh.
Finn
>
>
>



Armand (06-11-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-11-01 17:21


Finn <autzen@post10.tele.dk> skrev i en
news:3be71b4d$0$25366$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Hvis der er meget modvind og jeg kører alm. landevejs-
> kørsel (ca. 5000 omdr.) føler jeg at motoren går lidt ujævnt.
> Jeg skal måske vænne mig til at køre med lidt flere
> omdrejninger.

Gu' ve' om gearingen har været lavere til den svagere ydelse?
I så fald kan du få noget roligere omdrejninger på den ved at montere
den originale gearing!
GS 500'erens originale geariong er 16/39!

--
Armand.




Morten Dahl (12-11-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 12-11-01 07:53


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:9s92f9$2r2s$4@news.cybercity.dk...
>
> Finn <autzen@post10.tele.dk> skrev i en
> news:3be71b4d$0$25366$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > Hvis der er meget modvind og jeg kører alm. landevejs-
> > kørsel (ca. 5000 omdr.) føler jeg at motoren går lidt ujævnt.
> > Jeg skal måske vænne mig til at køre med lidt flere
> > omdrejninger.
>
> Gu' ve' om gearingen har været lavere til den svagere ydelse?
> I så fald kan du få noget roligere omdrejninger på den ved at montere
> den originale gearing!
> GS 500'erens originale geariong er 16/39!
>


Nu ved jeg fra rasmus´s (lau´s lillebror der sku flere af hans type på fri
fode) tid på en GS500 af EU model med 34Hk at droslingen ganske rigtigt
ligger i gasspjældet og nævnt hul kommer ved "afdrosling" nu havde de ældre
GS´r jo 53hk mod de 46 i den "store" version vi har idag. Dette er i kraft
af indsugnings tragten der går meget langt op i filteret, bliver denne tragt
lige kortet ned med 10mm vil du kunne fjerne nævnte hul. Rasms fik desuden
en eller anden rabalderudstødning på (komplet sys) og den kom faktisk op at
yde 49hk på baghjulet i rydbergs bænk.

-
Morten Dahl
- der også har en 98hk drosling liggende til en ´99 GSXR750 og det kan ikke
anbefales at prøve



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408677
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste