rotw 760
Fra : MacMan

Dato : 04-11-01 20:10

Hejsa,

Jeg har lige to spørgsmål:

1)
Jeg har overvejet at købe en LaCie 24x brænder til ca. 3.000,-
Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med denne - kan man brænde med
den fra OS X finderen og fra iTunes, og kører ventilatoren hele tiden når
den er tændt?
(Tillægsspørgsmål: Er der ventilator i Formac's brændere?)

2)
Er det muligt at bruge min Canon CanoScan 656U scanner under OS X?

- Morten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-11-01 21:03

MacMan <nospam@nospam.com> wrote:

> [...]
> den fra OS X finderen og fra iTunes, og kører ventilatoren hele tiden når

find ud af hvilket drev der bruges af lacie i netop den model du
påtænker at købe.

> (Tillægsspørgsmål: Er der ventilator i Formac's brændere?)

ja - jeg ved dog ikke om den sidder i kabinettet eller i selve brænderen
(lite-on og sanyo drev). den er er dog _meget_ støjsvag pga kabinettet's
konstruktion.

> 2)
> Er det muligt at bruge min Canon CanoScan 656U scanner under OS X?

ja den fungerer fint i classic (har selv en 636).

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336>

Fra : MacMan

Dato : 04-11-01 21:20

I brevet "1f2d8x6.1gi67ooi1zzbuN%spam@reippuert.dk" skrev Morten Reippuert
Knudsen (spam@reippuert.dk) den 04/11/01 21:02:

> find ud af hvilket drev der bruges af lacie i netop den model du
> påtænker at købe.

Skulle være Sanyo CRD-BP1500 i LaCie 24x10x40x SE2100.
Iflg. Apples site (http://www.apple.com/itunes/notes.html)
skulle iTunes være understøttet - er brænding i Finder så også automatisk
understøttet?

- Morten

Fra : macsteen

Dato : 04-11-01 21:27

in article 1f2d8x6.1gi67ooi1zzbuN%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert
Knudsen at spam@reippuert.dk wrote on 04.11.2001 21:02:

> find ud af hvilket drev der bruges af lacie i netop den model du
> påtænker at købe.

Du kan tjekke det her: http://www.apple.com/itunes/notes.html
Jeg har set nogle LaCie drev (16/10/40) som har et firewire-board som gør at
Mac ikke kan boote hvis drevet er tilsluttet og slukket. LaCie ville ikke
gøre noget ved det!!!

> ja - jeg ved dog ikke om den sidder i kabinettet eller i selve brænderen
> (lite-on og sanyo drev). den er er dog _meget_ støjsvag pga kabinettet's
> konstruktion.

Jeg ville nu ikke beskrive Formacs drev som særlig støjsvage. Jeg er ret
sikker på at den blæser jeg så/hørte sad i kabinettet. Jeg ved ikke hvilken
drev-model der var tale om, men det var et Studio/design-kabinet.

> ja den fungerer fint i classic (har selv en 636).

Min 636U slår Photoshop 6 ned under Classic - jeg har ikke prøvet med
stand-alone softwaren.

Fra : MacMan

Dato : 04-11-01 21:37

I brevet "B80B631C.C93C%macsteen@remove.yahoo.com" skrev macsteen
(macsteen@remove.yahoo.com) den 04/11/01 21:26:

Denne udtalelse fra jeg under en anmeldelse på nettet:
"Loud, loud, loud fan!
The fan on this thing is louder than my PC fan."

Øv... skal alting virkelig larme nu til dags?... :-/

- Morten

Fra : Per Bruus

Dato : 04-11-01 23:41

"MacMan" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den er tændt?
> (Tillægsspørgsmål: Er der ventilator i Formac's brændere?)

Jeg købte en Formac 24x, glædede mig til at skrotte mit gamle d2 2x,
men mage til plastic kabinet skal man lede længe efter.
forklappen var brækket ved modtagelsen og kigger man på konstruktionen,
var den ringere sammenlignet med mine børns legetøj (og det holder ikke for
godt).
Nå men den blev sendt ind til Formac, som lovede at sende en ny brænder,
som jeg skulle have i løbet af et par dage, 18 dage efter (flere rykkere)
havde jeg stadig ikke noget drev, så jeg bestemte mig til at de kunne få lov
at beholde deres drev, jeg bestilte i stedet et Lacie 24x og et 60 Gb
firewire
drev når nu vi var i gang, det har jeg bestemt ikke fortrudt.
Drevet er kompakt, meget støjsvagt og velfungerende på både Mac (9,1)
og win, så min anbefaling er helt klart et Lacie drev.

Vh.
Per Bruus

Fra : MacMan

Dato : 05-11-01 09:03

I brevet "3be5d177$0$255$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk" skrev Per Bruus
(perbruus@tdcadsl.dk) den 04/11/01 23:41:

> Drevet er kompakt, meget støjsvagt og velfungerende på både Mac (9,1)
> og win, så min anbefaling er helt klart et Lacie drev.

Lyder godt, men stadig, kører ventilatoren hele tiden, eller kun når der
brændes?

- Morten

--
Arto - Danmarks sjoveste hjemmeside

På Arto finder du bl.a. sjove postkort, pennevenner, downloads, SMS,
fansider, forum, chat og ikke mindst over 15.000(!) vitser.

http://www.arto.dk

Fra : Per Bruus

Dato : 05-11-01 09:22

> [...]
> (perbruus@tdcadsl.dk) den 04/11/01 23:41:

> Lyder godt, men stadig, kører ventilatoren hele tiden, eller kun når der

Den kører hele tiden, men jeg har faktisk ikke
bemærket det før nu du siger det, både min Mac
og PC larmer mere.

Per