AirPort og AppleTalk-netværk?!
Fra : Jesper

Dato : 04-11-01 12:46

Jeg ka' ikke helt hitte ud af det...

Hvorfor kan jeg ikke 'se' hverken printer eller de andre macs på
AppleTalk-netværket?

Min iBook er tilsluttet AirPort som den eneste enhed. Base-stationen er
tilsluttet en 10 Mbps hub, hvortil printeren og de andre macs (alle
powermacs) også er tilsluttet. Jeg kan fint komme på internettet, men i
'chooser' kan jeg altså hverken se printeren eller de mac'er der har
slået arkivdeling til.

Problemet er både i OS X og 9.2.1.

AppleTalk er indstillet på AirPort. TCP/IP er indstillet på DHCP (jeg
har også prøvet med fast IP-adr., dog uden held).

Hvad har jeg overset?

--
mvh Jesper

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 04-11-01 13:19

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
> powermacs) også er tilsluttet. Jeg kan fint komme på internettet, men i
> 'chooser' kan jeg altså hverken se printeren eller de mac'er der har

Har du prøvet at taste IP-adressen på en af dine Mac ind i vælger?

Understøtter Aiport ren AppleTalk eller kun IP.

Preben
--
Numquam erro - umquam si errem, infitier.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-11-01 17:33

Preben Bødker Nielsen <gizmo@os.dk> wrote:

> Understøtter Aiport ren AppleTalk eller kun IP.

begge dele

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336>

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-11-01 14:26

In article <1f2clku.b6s67s1o26g2cN%jmfink@mac.com>,
jmfink@mac.com (Jesper) wrote:

> Hvad har jeg overset?

Hvad har du klikkelikket på i basestationen?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jesper

Dato : 04-11-01 14:38

> Hvad har du klikkelikket på i basestationen?

Øh - jeg har kørt AirPort setup assistant og fulgt de få instruktioner,
men jeg kan da lige prøve at køre den igen...

--
mvh Jesper

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-11-01 15:03

In article <1f2cr8m.i97a8v1yu5mtcN%jmfink@mac.com>,
jmfink@mac.com (Jesper) wrote:

> Øh - jeg har kørt AirPort setup assistant og fulgt de få instruktioner,
> men jeg kan da lige prøve at køre den igen...

Arrgh, åbn "AirPort Administrator" (eller hvad det nu er den hedder), og
kig på hvad der er sat op derinde.

De der assistenter skulle have et los i r*ven...

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jesper

Dato : 04-11-01 16:03

> Arrgh, åbn "AirPort Administrator" (eller hvad det nu er den hedder), og
> kig på hvad der er sat op derinde.

Jeps, det var den jeg skulle ha' fat i - mange tak!

--
mvh Jesper

Fra : N/A

Dato : 04-11-01 16:37

Fra : Pete

Dato : 04-11-01 16:37

in article 1f2ct5e.69dbx4gn98d0N%jmfink@mac.com, Jesper at jmfink@mac.com
wrote on 04/11/01 16:02:

> Wow! Det var lige det der skulle til! Du spiller det bare max! (eller
> hvad det nu hedder?)

Ja noget i den retning

--
/peter

"Where's my burrito?" -- Homer

Fra : N/A

Dato : 04-11-01 15:07

Fra : Pete

Dato : 04-11-01 15:07

in article 1f2cr8m.i97a8v1yu5mtcN%jmfink@mac.com, Jesper at jmfink@mac.com
wrote on 04/11/01 14:38:

> Øh - jeg har kørt AirPort setup assistant og fulgt de få instruktioner,
> men jeg kan da lige prøve at køre den igen...

Jeg mener at kunne huske at hvis basestationen er sat op til at køre NAT så
bridger den ikke mellem de to netværk. Fjern hakket i "Distribute IP
addresses" of sæt din ibook op med en IP fra det eksisterende LAN.

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Jesper

Dato : 04-11-01 16:03