Revisorpris
Fra : Jan Nielsen

Dato : 04-11-01 11:36

Hej gruppe igen!

Nu skal det ikke virke som om, jeg er den eneste, der smidder indlæg i denne
gruppe. (O;

Men jeg har et spørgsmål mere:

Hvor meget koster det cirka at have en revisor til at klare bogføring,
regnskab, moms, skat samt selvangivelse, hvis man er selvstændig
erhvervsdrivende med en årsomsætning på 80.000-100.000 kroner?!

Og er der måske én, der kender en god revisorløsning i
Hellerup/Charlottenlund-området?!

Beklager, hvis jeg virker en anelse novice på området.

Tak for hjælpen i mit forrige spørgsmål... ;)

/ Jan

Fra : "

Dato : 04-11-01 12:33

"Jan Nielsen" skrev:

> Hvor meget koster det cirka at have en
> revisor til at klare bogføring, regnskab,
> moms, skat samt selvangivelse, hvis man
> er selvstændig erhvervsdrivende med en
> årsomsætning på 80.000-100.000 kroner?!

Det afhænger vist ikke så meget af omsætningen, men mere hvor mange timer
der ligger i det.

I Odense koster det ca. 2500 kr for et årsregnskab+selvangivelse.

> Og er der måske én, der kender en god
> revisorløsning i Hellerup/Charlottenlund-
> området?!

Men lige dér koster samme ydelse nok det dobbelte

> Beklager, hvis jeg virker en anelse novice på området.

Det løbende momsregnskab kan du nemt klare selv.

Købsmoms = indgående moms = den moms du har betalt via dine indkøb til
firmaet

Salgsmoms = udgående moms = dem moms du har opkrævet (25% lagt på
fakturabeløb)

Løbende lægger du blot alle dine købsmoms-beløb sammen til en total, og alle
dine salgsmoms sammen til en anden total. Ved hver momsafregning får du et
girokort hvorpå du påfører de 2 totaler, samt resultatet af: Salgsmomstotal
minus Købsmomstotal.

Har du købt mere end du har solgt for, vil resultatet blive negativt - dvs.
du har betalt mere moms end du har fået ind, og du indsender istedet
girokortet i et brev til Told&Skat hvorefter der kommer en check på beløbet.

Har du solgt mere end du har købt for, vil resultatet blive positivt - du
har indkrævet mere moms fra dine kunder end du har betalt via dine indkøb.
Så indbetaler du beløbet (dirrerencen) til Told&Skat vha. girokortet (eller
via pc-bank).

===

En gang om året afleverer du så alle dine bilag, momsregnskab, selvangivelse
mv. til den revisor du vælger. Så laver han/hun resten for dig. Den pris du
betaler for en revisor kan også trækkes fra på firmaregnskabet, ihvertfald
op til et vist beløb - såvidt jeg husker 6000 kr.

Mvh, Lars

Fra : Jan Mogensen

Dato : 08-11-01 06:34

hej jan
Der er svært for mig at svare da der er mange ting der skal være på plads
men ring til Jørgen på telefon 43541695 han er min revisor og kan hjælpe dig
med alt for det halve af hvad andre tager
Hilsen Jan Mogensen.

Fra : Jørgen E. Madsen

Dato : 13-11-01 00:42

Ham vil jeg da bruge fremover til mine kunder - det er billigere end at
bruge mine medarbejdere :)

Mvh. JørgenE (revisor)

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 13-11-01 08:26

"Jørgen E. Madsen" skrev:

> Ham vil jeg da bruge fremover til mine kunder - det er billigere end at
> bruge mine medarbejdere :)

Gigantisk *LOL*

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Gør det du er mindst ringe til,
det gør vi - Danske Bank

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 15-11-01 20:22

On Sun, 4 Nov 2001 11:35:45 +0100, "Jan Nielsen"
<jan.bjarke@recite.dk> wrote:

>Hvor meget koster det cirka at have en revisor til at klare bogføring,
>regnskab, moms, skat samt selvangivelse, hvis man er selvstændig
>erhvervsdrivende med en årsomsætning på 80.000-100.000 kroner?!

Lyder som min omsætning mit første år. Der ordnede jeg selv moms, men
ellers smed jeg alle bilag i en kuvert og fik min revisor til at klare
resten for 1500 net.

Den mest indbringende investering jeg har gjort!

Fra : Erik G Christensen

Dato : 15-11-01 20:52

"Jimmy Damsgård" wrote:

> [...]
> resten for 1500 net.
>
> Den mest indbringende investering jeg har gjort!

Og hvad var din indgangspris ?

Hvad ved du egentlig om startomkostninger på at begynde et regnskab ?
Og hvad der følger af reguleringer ?

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 16-11-01 01:25

On Thu, 15 Nov 2001 20:51:49 +0100, Erik G Christensen
<egc@post1.tele.dk> wrote:

>Og hvad var din indgangspris ?
>
>Hvad ved du egentlig om startomkostninger på at begynde et regnskab ?
>Og hvad der følger af reguleringer ?

Øh hvad i mit svar leder dig til at spørge om dette? Har du en pointe?

Jeg kan ikke lige se hvordan dine spørgsmål er relevante i forhold til
mit svar.