/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
Revisorpris
Fra : Jan Nielsen


Dato : 04-11-01 11:36

Hej gruppe igen!

Nu skal det ikke virke som om, jeg er den eneste, der smidder indlæg i denne
gruppe. (O;

Men jeg har et spørgsmål mere:

Hvor meget koster det cirka at have en revisor til at klare bogføring,
regnskab, moms, skat samt selvangivelse, hvis man er selvstændig
erhvervsdrivende med en årsomsætning på 80.000-100.000 kroner?!

Og er der måske én, der kender en god revisorløsning i
Hellerup/Charlottenlund-området?!

Beklager, hvis jeg virker en anelse novice på området.

Tak for hjælpen i mit forrige spørgsmål... ;)

/ Jan



 
 
" (04-11-2001)
Kommentar
Fra : "


Dato : 04-11-01 12:33

"Jan Nielsen" skrev:

> Hvor meget koster det cirka at have en
> revisor til at klare bogføring, regnskab,
> moms, skat samt selvangivelse, hvis man
> er selvstændig erhvervsdrivende med en
> årsomsætning på 80.000-100.000 kroner?!

Det afhænger vist ikke så meget af omsætningen, men mere hvor mange timer
der ligger i det.

I Odense koster det ca. 2500 kr for et årsregnskab+selvangivelse.

> Og er der måske én, der kender en god
> revisorløsning i Hellerup/Charlottenlund-
> området?!

Men lige dér koster samme ydelse nok det dobbelte


> Beklager, hvis jeg virker en anelse novice på området.

Det løbende momsregnskab kan du nemt klare selv.


Købsmoms = indgående moms = den moms du har betalt via dine indkøb til
firmaet

Salgsmoms = udgående moms = dem moms du har opkrævet (25% lagt på
fakturabeløb)

Løbende lægger du blot alle dine købsmoms-beløb sammen til en total, og alle
dine salgsmoms sammen til en anden total. Ved hver momsafregning får du et
girokort hvorpå du påfører de 2 totaler, samt resultatet af: Salgsmomstotal
minus Købsmomstotal.

Har du købt mere end du har solgt for, vil resultatet blive negativt - dvs.
du har betalt mere moms end du har fået ind, og du indsender istedet
girokortet i et brev til Told&Skat hvorefter der kommer en check på beløbet.

Har du solgt mere end du har købt for, vil resultatet blive positivt - du
har indkrævet mere moms fra dine kunder end du har betalt via dine indkøb.
Så indbetaler du beløbet (dirrerencen) til Told&Skat vha. girokortet (eller
via pc-bank).

===

En gang om året afleverer du så alle dine bilag, momsregnskab, selvangivelse
mv. til den revisor du vælger. Så laver han/hun resten for dig. Den pris du
betaler for en revisor kan også trækkes fra på firmaregnskabet, ihvertfald
op til et vist beløb - såvidt jeg husker 6000 kr.

Mvh, Lars



Jan Mogensen (08-11-2001)
Kommentar
Fra : Jan Mogensen


Dato : 08-11-01 06:34

hej jan
Der er svært for mig at svare da der er mange ting der skal være på plads
men ring til Jørgen på telefon 43541695 han er min revisor og kan hjælpe dig
med alt for det halve af hvad andre tager
Hilsen Jan Mogensen.

"Jan Nielsen" <jan.bjarke@recite.dk> skrev i en meddelelse
news:9s35kt$2v8e$1@news.cybercity.dk...
> Hej gruppe igen!
>
> Nu skal det ikke virke som om, jeg er den eneste, der smidder indlæg i
denne
> gruppe. (O;
>
> Men jeg har et spørgsmål mere:
>
> Hvor meget koster det cirka at have en revisor til at klare bogføring,
> regnskab, moms, skat samt selvangivelse, hvis man er selvstændig
> erhvervsdrivende med en årsomsætning på 80.000-100.000 kroner?!
>
> Og er der måske én, der kender en god revisorløsning i
> Hellerup/Charlottenlund-området?!
>
> Beklager, hvis jeg virker en anelse novice på området.
>
> Tak for hjælpen i mit forrige spørgsmål... ;)
>
> / Jan
>
>



Jørgen E. Madsen (13-11-2001)
Kommentar
Fra : Jørgen E. Madsen


Dato : 13-11-01 00:42

Ham vil jeg da bruge fremover til mine kunder - det er billigere end at
bruge mine medarbejdere :)

Mvh. JørgenE (revisor)

"Jan Mogensen" <abak@abak.dk> skrev i en meddelelse
news:3bea1853$0$25362$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> hej jan
> Der er svært for mig at svare da der er mange ting der skal være på plads
> men ring til Jørgen på telefon 43541695 han er min revisor og kan hjælpe
dig
> med alt for det halve af hvad andre tager
> Hilsen Jan Mogensen.
>
> "Jan Nielsen" <jan.bjarke@recite.dk> skrev i en meddelelse
> news:9s35kt$2v8e$1@news.cybercity.dk...
> > Hej gruppe igen!
> >
> > Nu skal det ikke virke som om, jeg er den eneste, der smidder indlæg i
> denne
> > gruppe. (O;
> >
> > Men jeg har et spørgsmål mere:
> >
> > Hvor meget koster det cirka at have en revisor til at klare bogføring,
> > regnskab, moms, skat samt selvangivelse, hvis man er selvstændig
> > erhvervsdrivende med en årsomsætning på 80.000-100.000 kroner?!
> >
> > Og er der måske én, der kender en god revisorløsning i
> > Hellerup/Charlottenlund-området?!
> >
> > Beklager, hvis jeg virker en anelse novice på området.
> >
> > Tak for hjælpen i mit forrige spørgsmål... ;)
> >
> > / Jan
> >
> >
>
>



Kenn Gerdes (13-11-2001)
Kommentar
Fra : Kenn Gerdes


Dato : 13-11-01 08:26

"Jørgen E. Madsen" skrev:

> Ham vil jeg da bruge fremover til mine kunder - det er billigere end at
> bruge mine medarbejdere :)

Gigantisk *LOL*


Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Gør det du er mindst ringe til,
det gør vi - Danske Bank



Jimmy Damsgård (15-11-2001)
Kommentar
Fra : Jimmy Damsgård


Dato : 15-11-01 20:22

On Sun, 4 Nov 2001 11:35:45 +0100, "Jan Nielsen"
<jan.bjarke@recite.dk> wrote:

>Hvor meget koster det cirka at have en revisor til at klare bogføring,
>regnskab, moms, skat samt selvangivelse, hvis man er selvstændig
>erhvervsdrivende med en årsomsætning på 80.000-100.000 kroner?!

Lyder som min omsætning mit første år. Der ordnede jeg selv moms, men
ellers smed jeg alle bilag i en kuvert og fik min revisor til at klare
resten for 1500 net.

Den mest indbringende investering jeg har gjort!

Erik G Christensen (15-11-2001)
Kommentar
Fra : Erik G Christensen


Dato : 15-11-01 20:52

"Jimmy Damsgård" wrote:

> Lyder som min omsætning mit første år. Der ordnede jeg selv moms, men
> ellers smed jeg alle bilag i en kuvert og fik min revisor til at klare
> resten for 1500 net.
>
> Den mest indbringende investering jeg har gjort!

Og hvad var din indgangspris ?

Hvad ved du egentlig om startomkostninger på at begynde et regnskab ?
Og hvad der følger af reguleringer ?

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy
ICQ # 59294864
Prepare for the worse - hope always the best

Jimmy Damsgård (16-11-2001)
Kommentar
Fra : Jimmy Damsgård


Dato : 16-11-01 01:25

On Thu, 15 Nov 2001 20:51:49 +0100, Erik G Christensen
<egc@post1.tele.dk> wrote:

>"Jimmy Damsgård" wrote:
>
>> Lyder som min omsætning mit første år. Der ordnede jeg selv moms, men
>> ellers smed jeg alle bilag i en kuvert og fik min revisor til at klare
>> resten for 1500 net.
>>
>> Den mest indbringende investering jeg har gjort!
>
>Og hvad var din indgangspris ?
>
>Hvad ved du egentlig om startomkostninger på at begynde et regnskab ?
>Og hvad der følger af reguleringer ?

Øh hvad i mit svar leder dig til at spørge om dette? Har du en pointe?

Jeg kan ikke lige se hvordan dine spørgsmål er relevante i forhold til
mit svar.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste