XS400 -vs- Mito -vs- RS125
Fra : RacerNiels

Dato : 03-11-01 10:28

Hej,

Nu opstår vinterens første problem... de italienske skønheder trækker....

Det er jo ikke supermange penge jeg skal smide oven i den gamle Yamaha for
at få et midt-90'er 125 2-takter.

Jeg skulle egentlig bare høre om fejl og mangler på de små poder. Sådan en
Mito der f.eks. Hvilke ændringer skete i 95-96 ud over kåben blev til en
916-look-alike?? Akseafstanden blev 5mm kortere, men ellers kan jeg ikke
finde andre ændringer.

Hvad skal jeg kigge efter og kan det passe at mange af dem får skiftet
stempel og cylinder for hver 10kkm?? (hvad koster det?)

Håber I kan hjælpe,
Niels
XS400-SS *lidt endnu...*

Fra : Michael K.S.

Dato : 04-11-01 11:06

On Sat, 3 Nov 2001 10:28:11 +0100, "RacerNiels"
<d991793@student.dtu.dk> wrote:

> [...]
>Mito der f.eks. Hvilke ændringer skete i 95-96 ud over kåben blev til en
>916-look-alike?? Akseafstanden blev 5mm kortere, men ellers kan jeg ikke

Her er lidt flere oplysninger :

http://www.cagivamito.co.uk/history.htm

>Hvad skal jeg kigge efter og kan det passe at mange af dem får skiftet
>stempel og cylinder for hver 10kkm?? (hvad koster det?)

Ved ikke om det passer,det lyder lidt rigeligt voldsomt at de ligefrem
også får skiftet cylinder så tidligt,så skal der da være gået noget
seriøst galt.Stempel er vel ikke helt usandsynligt, omend man normalt
nøjes med at skifte ringe hver 8-10 kkm og stempelkit hver 15-20
kkm.Cylindre er ofte dyre,men kan købes brugte og renoverede til ca.
1500-2000,et stempelkit (stempel/ring/krydspind) ligger på i
størrelsesorden 800,dertil kommer lidt pakninger og småting,regn med
ca. 3000 alt i alt, hvis det går helt galt og du laver det selv.

Et godt sted med alle stumper til Mito'en og RS125'erne finder du
her,der er billeder af alle tingene:

http://www.geiwiz.de/katalog/katalog2000/katalog2k.html

Jeg behøver vel næppe fortælle dig at dit kørselsmønster med stor
sandsynlighed vil ændres en del ved et skifte,man kører antagelig
noget mindre,til gengæld bliver det en hel del sjovere ( hvis man er
til frisk småvejskørsel) og disse cykler kan du uden problemer tage
med til TD og køre lige op med det meste af det andet....Til gengæld
er din XS400 langt mere velegnet til den daglige rugbrødskørsel .

-M