danske supermænd
Fra : Thomas Hjort

Dato : 04-11-01 09:41

Fra : Jon Larsen

Dato : 04-11-01 10:56

> ...eller bare idioter:
>
> FRA DR TEXT-TV
>
> DR 1 S114 lør 03 nov 23:06:07
>
> TRAFIK: TROR
> DE ER USÅRLIGE
>
> Danske mænd og unge mellem 15 og 20 år
> føler sig næsten usårlige i trafikken,
> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
En virkelig skræmmende udvikling, som iøvrigt heller ikke kun går ud over
dem selv.
Er lidt spændt på om Speedbuster-projektet har nogen effekt.
Personligt tror jeg ikke diverse skræmmebilleder / kampagner virker nær så
godt.
Send de unge med på en ambulancetur ud til nogle uheld, så tror jeg de
bliver kureret, om end ikke så for end tid i hvert fald. Også selv om det
virker brutalt sådan bare at smide dem på en ambulance.

--
MVH.
Jon Larsen.

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 04-11-01 12:52

Ja og læste i også at der er indblandet alkohol i hvert 3 uheld på
motorcykel.??

Anders

Fra : RpR

Dato : 04-11-01 16:43

> Ja og læste i også at der er indblandet alkohol i hvert 3 uheld på
> motorcykel.??

Lyder skummelt, kender ingen der har kørt spritkørsel på en mc, men okay,
det skal da nok forekomme, hvis bare det ikke er i samme grad som
spritkørsel på knallerter eller i bil.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 04-11-01 16:44

OK - det er ikke over to uger siden, at Århus kommune/amt fortalte, at der
var alkohol/medicin/stoffer i hver andet traffikulykke der endte enten:
dødeligt eller stærkt invaliderende.

I øvrigt er jeg ret påpasselig med alkohol og bilisme, men endnu mere hvis
jeg skal køre mc.

Fra : RpR

Dato : 04-11-01 17:14

> OK - det er ikke over to uger siden, at Århus kommune/amt fortalte, at der
> var alkohol/medicin/stoffer i hver andet traffikulykke der endte enten:
> dødeligt eller stærkt invaliderende.

Trist sandhed :(

> I øvrigt er jeg ret påpasselig med alkohol og bilisme, men endnu mere hvis
> jeg skal køre mc.

Jeg drikker aldrig (og tager heller ikke stoffer), så det er i det mindste
ét problem mindre jeg skal spekulere på.

Fra : bo thomsen

Dato : 04-11-01 18:46

> Lyder skummelt,
jeg synes sku også at det er ret stygt at lægerne tillader folk over 70 med
grå stær, kanont tykke briller og intet nattesyn at fortsætte med at have
kørekort.
min mormor kan intet se når det er mørkt så hun kører ikk bil på disse
tidspunkter, men hvad med dem der gør...
bo thomsen

Fra : RpR

Dato : 04-11-01 21:52

> [...]
> min mormor kan intet se når det er mørkt så hun kører ikk bil på disse
> tidspunkter, men hvad med dem der gør...

Ja tak. Vi har en genbo der er 89år, og han kan kun køre bilen fordi der er
fartpilot(!).

Fra : bwl

Dato : 06-11-01 17:16

hvad med dem der ikke kan dreje hovedet???

Brian <w>

Fra : Claus Rittig

Dato : 06-11-01 18:51

"bwl" <dustyman41@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hvad med dem der ikke kan dreje hovedet???

Nå, lad os nu ikke blive for hellige.
Når jeg har iført mig alt vinterklunset, kan jeg sgu heller ikke dreje
hovedet.
Gider du forresten ikke lige kigge lidt på din citering?

Rittig

Fra : Poul B-H

Dato : 04-11-01 19:24

"Thomas Hjort" <hjort@anarki.dk> wrote in message
> ...eller bare idioter:

> [...]

Tja, gamle mænd har altid rystet på hovedet af de unge, men her i
kongeriget kan vi kun finde ud af forbud og skræmmekampagner.
Det har nu varet 8 år siden man lukkede Højbjerg crossbanen på fyn, ved
en fejl. Den kan selvfølgelig ikke bare åbnes igen, der skal jo laves nye
miljøundersøgelser m.v. og man regner med 4 års sagsbehandling endnu. Her
har der ellers været støj i mange år, så det kræver vel ikke fornyet
godkendelse.
Da Yamaha lagde billet ind på den gamle færgehavn i Nyborg, hvor de
bl.a. ville lave en testbane, blev det afvist af hensyn til nogle frøer som
ganske vist ikke er i området endnu, men som kunne tænkes at komme.
Beldringe lufthavn har ikke haft rutetraffik i flere år og området må da
være godkendt til at støje i men heller ikke her er man kommet videre med
planer om cross eller racerbaner.
De baner vi har, må ikke bruges pga. støj, selvom naboerne vidste at der
lå en bane da de købte deres hus.
Giv de unge (og os andre) nogle steder at køre ræs, så de lærer at
håndtere deres køretøj, opdager hvor nemt man ryger af banen, opdager at man
ikke er så sej til at køre som man tror og ydermere opdager at det er meget
sjovere at køre på bane og derfor ikke gider at ræse på vejen mere.
Regering og embedsmænd kigger altid til Sverige for at få inspiration
til nye forbud men i denne situation glemmer de at se på "forbuds Sverige"
hvor de har adskillige baner og så må man sgu' også køre på dem!

Desværre betyder et par frøer og et par gamle damers ro til kaffen søndag
eftermiddag, mere end menneskeliv ("de kunne bare køre ordentligt") og det
er jo ikke pæne borgerdyr der gerne vil køre ræs, så hvorfor tage hensyn til
ræserne.

--
Poul B-H
MC21 NSR250SE

Fra : Brian Sørensen

Dato : 05-11-01 13:56

Kan ikke være mere enig
/Brian

Fra : Armand

Dato : 05-11-01 18:08

Poul B-H <pbekkerh@post6.tele.dk> skrev i en

> [...]
endnu.
> Her har der ellers været støj i mange år, så det kræver vel ikke

Det var nu vist ikke "ved en fejl"; men derimod ud fra støjklager fra
naboen!
At pågældende nabo i og for sig også er den der i kraft af sin daværende
motorsports-interesse fik udstykket arealet til Fyns Motorsport (men
åbenbart nu er blevet gammel og gnaven!?), er en så meget desto
kedeligere
sag

Jeg tror endvidere at den faktor at RR-afdelingen af Fyns Motorsport
omkring samme tidspunkt skilte sig ud som egen klub (RR-Fyn) og derved
tog RR-indtægten med sig, samt ikke mindst en masse engagerede
mennesker, har efterladt klubben uden økonomi og gå-på mod til at modstå
støj klagerne/kravene :-/

> Beldringe lufthavn har ikke haft rutetraffik i flere år og området
> må da være godkendt til at støje i men heller ikke her er man kommet
videre
> med planer om cross eller racerbaner.

Samme historie som oprindeligt omkring Nordsø-Ringen: Lufthavne og
motorsport kan ikke forenes og tilsyneladende må lufthavne larme mere,
eftersom at motorbaner ikke skal regne med at få forhøjet støjgrænse at
arbejde under blot fordi de har en lufthavn som nabo

> De baner vi har, må ikke bruges pga. støj, selvom naboerne vidste
> at der lå en bane da de købte deres hus.

Ingen nabo (privat, kommerciel eller motorbane) må støje mere end 80 Db
ved hegnet i dagstimerne - Efter spisetid og i weekender, endda mindre

Denne grænse er fast, hvorfor tilflyttende kan påberåbe sig den,
ligesåvel som allerede boende!

Støjproblemet kan kun løses igennem:
-Teknisk konstruktion á støjvolde m.m. (= dyrt, og ofte ikke
tilstrækkeligt!)
-Masser af afstand til nabo-hegnet (= svært i "snævre" DK!)
-Betragtelig holdningsændring til støj blandt udøverne (var 10 hk færre
ikke værd at miste på effektivere lyddæmpning, end retten til at køre på
banerne??)

--
Armand.
(der også ville løbe ind i vægelsind, hvis der planlagdes en Moto X bane