nokia 3310 kan sende sms men ikke ringe/mo~
Fra : Kim Schulz

Dato : 03-11-01 23:49

Hejsa
Jeg har lige købt en mobil (nokia 3310) af en ven. Han havde holdt en
fest og en havde glemt en mobil. han havde gjort folk opmærksomme på det
men ingen havde krævet den tilbage (det er nu 9 mdr siden).
Jeg testede den inden jeg købte ved at sætte simkort i og se om den
kunne sende sms, hvilket den kunne.
Jeg tænkte ikke lige over at teste den for om den kunne ringe men kunne
da få signal og klartone.

Nu er problemet så. Jeg kan hverken ringe fra den eller modtage opkald
på den (den melder simpelthen forkert nummer tonen). Er dette fordi den
tidligere ejer har meldt den stjålet og derfor har man lukket for dens
"en-eller-anden-kode" eller er det simpelthen fordi den er simlocked?
Jeg har kun testet den med mit telmore simkort, men så vidt jeg ved så
kørte den med tdk mobil abonnement.

Nogen der har en ide til hvordan jeg kan få denne (ud fra udseenet)
næsten nye mobil til at virke igen?

MVH
Kim Schulz

--
http://www.schulz.dk - En nørds bekendelser!
Nørdesnak, attitude og alverdens usexede nyheder for nørder

Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-11-01 12:11

> [...]
> "en-eller-anden-kode" eller er det simpelthen fordi den er simlocked?
> Jeg har kun testet den med mit telmore simkort, men så vidt jeg ved så

Prøv evt. at resette telefonen til fabriksindstillinger. Jeg havde et
lignende problem med en 3210, jeg kunne godt sms, men opkald kunne ikke
foretages/modtages før jeg valgte gendan fabriksindstillinger. Det var dog
med en Sonofon telefon der kom over på TDK nettet (Telmore) efter de 6
måneder var gået.

Men hvis ejermanden har meldt den stjålet så er det sikkert derfor at du
ikke kan bruge telefonen. Hvis jeg mistede en telefon til en fest ville jeg
da hurtigst muligt få den spærret så der ikke dumpede en monsterregning ind
ad døren næste måned. Det kan jo godt være at vedkommende bare ikke har set
din kammerats efterlysning - og så har meldt den stjålet og fået en ny af
forsikringsselskabet, og derfor ikke har tænkt mere på sin gamle telefon.

Flemming

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-11-01 12:17

On Sun, 4 Nov 2001 12:10:42 +0100 "Flemming Joensson"
<joensson@cs.auc.dk> wrote:

> [...]
> meldt den stjålet og fået en ny af forsikringsselskabet, og derfor
> ikke har tænkt mere på sin gamle telefon.

hvordan kan jeg gendanne fabriksindstillinger når jeg ikke kender
telefonens sikkerhedskode (det er vel ikke bare pinkoden den kræver).

MVH
Kim Schulz