Loven og nåden
Fra : Ole Madsen

Dato : 03-11-01 21:44

Jeg så et program om Islam idag, og det slog mig, den lighed der er i
nogle menigheder.

Loven og nåden, Shia og de andre, dem som lever efter kærlighed, og dem
som vil opnå det de vil med våben.

I menigheden hedder det ikke våben, men loven, eller, at bruge ens magt
til at opnå noget som Gud vil med nåden, eller slet ikke. Liv og
evangelium er det samme, og kan ikke forenes med magt, lov lydighed.

Man kan ikke bruge loven som tugtemester for at få lydighed, men
kærlighed, da Gud elskede os først.

Evangeliet kan kun være der hvor nåden er.

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 03-11-01 22:10

Lov og nåde